اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904094399110874

تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

کد: 139904094399110874

https://bit.ly/38ihpgg

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزای کانادا می باشد. دوره اولیه شامل ۱۲ سطح آموزشی است که سنین ۵ تا ۱۸ سال این دوره را طی می کنند و دوره های ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در استان های مختلف متفاوت می باشد.

ویزای تحصیلی کانادا
تحصیل در کانادا

دانشگاه های کانادا در سطح جهانی دارای تکنولوزی پیشرفته و کیفیت بالای سیستم آموزشی هستند.و این موارد باعث جذب دانشجویان زیادی برای تحصیل در کانادا شده است.

ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزای کانادا می باشد. دوره اولیه شامل ۱۲ سطح آموزشی است که سنین ۵ تا ۱۸ سال این دوره را طی می کنند و دوره های ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در استان های مختلف متفاوت می باشد. سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژوئن پایان می یابد. البته برخی مدارس دوره های تابستانی ارائه می دهند. والدین میتوانند فرزندان را جهت اقامت در کانادا همراهی کنند. دانش آموزانی که اقامت دائم کانادا را دارند از سیستم آموزشی به صورت رایگان برخوردار می شوند اما دانش آموزان خارجی جهت تحصیل می بایست مبلغی در حدود ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار کانادا بابت شهریه سالیانه پرداخت کنند. البته شهریه مدارس خصوصی ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در سال است که کیفیت و خدمات این مدارس تعیین کننده این شهریه است.

بسیاری از مدارس کانادا دو زبانه هستند و زبان انگلیسی و فرانسه در این مدارس آموزش داده می شود. همچنین زبان آموزشی در ایالات کانادا به زبان فوانسوی است. مدارس شبانه روزی در بسیاری از ایالات پذیرای دانش آموزان بومی و خارجی هستند. شهریه مدارس شبانه روزی در حدود ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در هر سال است.  دروسی که در مدارس کانادا آموزش داده می شود به دو دسته دروس اجباری و اختیاری تقسیم می شوند. دروس اختیاری شامل برنامه نویسی، نساجی، بیزینس، شیمی، زیست، فیزیک و زبان سایر کشورها، آشپزی، مکانیک، تاریخ و جغرافیاست. دروس اجباری شامل کامپیوتر، زبان، هنر و علوم است.

مزایای تحصیل در کانادا

دانشگاه های کانادا در سطح جهانی دارای تکنولوزی پیشرفته و کیفیت بالای سیستم آموزشی هستند.و این موارد باعث جذب دانشجویان زیادی برای تحصیل در کانادا شده است.دانشگاه های برتر کانادا عبارت است از :تورنتو مک گیل البرتا و بریتیش کلمبیا که از رنکینگ بالایی در جهان برخوردار هستند.

اعتبار مدرک تحصیلی در کانادا

کیفیت بالای تحصیل و استاندارد آموزشی بسیار بالا باعث شده است که مدارک اخذ شده از دانشگاهها بسیار معتبر باشند .

مدارکی که از دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا گرفته می شوند به راحتی در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای مشترک المنافع معادل سازی می شوند و دارای اعتبار هستند.

جامعه ای با تنوع فرهنگی بسیار بالا

جامعه ی کانادا به دلیل مهاجرت افراد زیادی از کشور های مختلف دارای جامعه ی چند فرهنگی میباشد و دارای مردمانی از تمام فرهنگ ها و نژادها هستند.

 اجازه کار حین تحصیل در کانادا

یکی از امتیازهایی که دانشجویان در حین تحصیل دارند اجازه کار در حین تحصیل است که به دانشجویان این اجازه را میدهد که هفته ای 20 ساعت کار کنند . این کار تا حدودی از لحاظ اقتصادی به دانشجویان کمک میکند.این کار میتواند تجربه ای بزرگ باشد برای شروع کار های بزرگتر و ثابت بعد از تحصیل.

امکان اقامت بعد از تحصیل در کانادا برای کسب تجربه کاری

کشور کانادا بعد از تحصیل این اجازه را به دانشجویان میدهد تا مدت کمی در کانادا بتوانند اقامت داشته باشند.در صورتیکه کار مورد نظر خود را پیدا کنند میتوانند بدون اینکه خاک کانادا را ترک کنند برای ویزاهای دیگر هم اقدام کنند .

تحصیل در کانادا برای دانش آموزان خارجی

دانش آموزانی که دارای سن زیر 17 سال هستند میتوانند والدین خود را همراه خود به کانادا ببرند که والدین باید برای ویزای گاردین یا توریستی اقدام کنند.کودکانی که زیر 10 سال هستند، حتما باید با یکی از والدین وارد کانادا شوند. یکی از روش های اقامت در زمان تحصیل استفاده از طرحی به عنوان home stay میباشد که با پرداخت ماهیانه 900 دلار با یک خانواده معین در طول مدت تحصیل زندگی کنند. فرزندان افرادی که با ویزای تحصیلی در کانادا اقامت دارند در برخی از ایالت ها میتوانند رایگان تحصیل کنند.

تحصیل در کانادا (دوره‌های تحصیلی در مدارس و کالج کانادا)

مدارس در کانادا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که شهریه مدارس خصوصی بسیار زیاد است و در این مدارس دانش آموزان در زمان کمتر می‌توانند تعداد درسهای بیشتری را بردارند.  تحصیل در تمام ایالت‌های کانادا به جز کبک در مدارس بین‌الملل، به زبان انگلیسی انجام می‌شود و در کبک اکثر مدارس فرانسه زبان هستند. فارغ از زبان اصلی آموزش، زبان انگلیسی یا فرانسه به‌عنوان زبان دوم از سنین پایین به کودکان آموزش داده می‌شود.  اولین مقطعِ تحصیلی (JK) معادل مهد کودک در ایران است، از 4 سالگی شروع می‌شود. مقطع SK معادل پیش دبستانی، و از 5  سالگی شروع میشود. دورۀ ابتدایی از پایه اول تا ششم و معمولاً از سن 6 تا 12 سال می ‎‌باشد.  دوره متوسطه از مقطع هفتم تا 12  در تمام استانهای کانادا به جز کبک شروع می‌شود، در کبک این مقطَع تا پایه 11 می‌باشد. این دوره تحصیلی از سن 13-12 سالگی شروع و تا سن 18-17 سالگی ادامه دارد.

تحصیل در مدارس کانادا، برای افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و شهروندان و فرزندان افرادی که ویزای کار دارند، ۱۰۰٪ رایگان است. فرزندان افرادی که پدر یا مادر آن ها مجاز به تحصیل یا کار در کانادا بوده است، نیازی به اجازه تحصیل برای حضور در مدرسه در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و یا متوسطه ندارند. ولی وقتی، فرزند در ایالت محل زندگی خود به سن‌قانونی برسد، باید برای ادامه تحصیل در کانادا اجازه تحصیل دریافت کند. 

در کالج‌ها اغلب رشته‌های فنی حرفه‌ای ، مهندسی تخصصی و کاربردی در دورِه‌های کوتاه مدت برگزار می‌شود. بعضی از رشته‌های تحصیلی در کالج‌ها تا مقطع لیسانس نیز ارائه می‌شوند که این مقطَع یا در خود کالج تکمیل میشود یا با همکاری یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌گردد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا

پرداخت هزینه صدور پذیرش

رزومه دانش آموزش همراه با آدرس دقیق و کدپستی

مشخصات کامل والدین دانش آموز

اسکن عکس ۳.۵ *۴.۵

اسکن پاسپورت دانش آموز

اسکن ترجمه کارنامه سه سال آخر تحصیلی دانش آموز

تحصیل در دانشگاههای کانادا

دانش آموزانی که قصد ورود به دانشگاههای کانادا را دارند باید دوره 12 ساله دبیرستان را به پایان برسانند.برای  پذیرش از دانشگاههای کانادا باید مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه ار دانشجو درخواست میکننداما برخی کالج ها و دانشگاهها دوره های 6 ماهه تا 2 ساله ارائه میدهند.

انواع موسسات آموزشی در کانادا

کالج ها

موسسات فنی و حرفه ای

دانشگاهها

تحصیل در کالج های کانادا

مدت زمان دوره های کالج در کانادا 2 الی 4 سال است که شهریه آن بین 8 الی 16 هزار دلار می باشد. جهت اخذ پذیرش از کالج ها باید دیپلم 12 ساله و مدرک زبان مورد تایید کالج را ارائه کنید. کالج ها بیشتر روی دروس عملی تاکید دارند تا دروس تئوری که دانشجو برای ورود به بازار کار آماده شود. پس از پایان تحصیل در کالج به دانشجو مجوز کار داده می شود و میتوانند بعد از تحصیل برای اخذ اقامت اقدام کنند.

بورسیه تحصیل در کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان توصیه می‌شود 8 تا 12 ماه قبل از پذیرش، مراحل درخواست را آغاز کنند. مهلت بورس‌های تحصیلی در میان موسسات متفاوت است. تعداد این بورسیه‌ها به نسبت بورسیه‌های آمریکا، بریتانیا و استرالیا که در دسترس دانشجویان بین المللی هستند، بسیار کم است. کمک هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، محدود و بسیار رقابتی و در درجه اول در سطح تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می‌باشد.

بورسیه‌های تحصیلی غیردولتی برای تحصیل در کانادا عبارت است از:

Anne Vallee Ecological Fund: این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی دکترا در حال انجام تحقیقات حیوانی در یک دانشگاه معتبر کانادا در کبک یا بریتیش کلمبیا هستند.

Trudeau Scholarships and Fellowships: تعدادی از بورس های تحصیلی و حق تدریس را برای دانشجویان بین المللی در سطح دکترا ارائه می کند، که این دانشجویان در موسسات منتخب کانادا مشغول به تحصیل هستند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا

بورس‌های تحصیلی در دانشگاه کارلتون، برای تمام دانشجویان بین المللی جهت تحصیلات تکمیلی باز است.

بورسهای تحصیلی در دانشگاه Concordia در مونترال در دسترس تمام دانشجویان در سطح کارشناسی است.

بورس های تحصیلی در دانشگاه Dalhousie برای دانشجویان بین المللی بومی اخیر و آینده در تمام مقاطع تحصیلی

بورس های تحصیلی در دانشگاه Fairleigh Dickinson برای دانشجویان بین المللی

بورس تحصیلی دانشجویان بین المللی در کالج Humber تورنتو: طیف وسیعی از بورس تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی برای تحصیل در این کالج وجود دارد.

بورسیه های فارغ التحصیلی UBC یک پایگاه داده قابل جستجو برای بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه بریتیش کلمبیا، از جمله کمک هزینه های تحصیلی دکترای چهار ساله و ابتکاری با حمایت از فارغ التحصیلان وجود دارد.

دانشگاه‌های معتبر کانادا

در زیر به برخی از دانشگاه‌های ممتاز کشور کانادا اشاره می‌کنیم:

University of Alberta

University of Calgary

University of Ottawa

University of Toronto

University of waterloo

University of western Ontario

Mc gill university

Mc master university

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی