اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906104521614937

فریمان، زیستگاه کهن خراسان

کد: 139906104521614937

https://bit.ly/32QCuMi

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی دیگر از شهر های استان خراسان رضوی شهر فریمان می باشد که در 75 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این شهرستان با وسعت 3325 کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و قلندرآباد می باشد. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که در زیر به معرفی برخی از آن می پردازیم:

فریمان، زیستگاه کهن خراسان
فریمان، زیستگاه کهن خراسان

یکی دیگر از شهر های استان خراسان رضوی شهر فریمان می باشد که در 75 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این شهرستان با وسعت 3325 کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و قلندرآباد می باشد. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که در زیر به معرفی برخی از آن می پردازیم:

باغ ملی فریمان

یکی از بزرگترین باغ هایی که در شهرستان فریمان وجود دارد باغ ملی می باشد که در مرکز شهر واقع شده است. این ساختمان که در دوره پهلوی ساخته شده است دارای ستونهایی است که در قسمت ورودی غربی آن قرار داده شده اند. همچنین دارای دیوار هایی است که با معماری و سبک خاص همان دوره طراحی شده اند. در این باغ زیبا عمارتی واقع شده است که همزمان با باغ ساخته شده است. موقعیت مکانی خوب این باغ موجب شده است تا مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید کنند وخاطرات خوب و بیادماندنی را به ثبت برسانند.

آبگرم شاهاب

آبگرم شاهان گرماب در 57 کیلومتری شهر فریمان و در دهستان سفید سنگ قرار دارد. این آبگرم دارای آبی زلال و بی بو می باشد که به دلیل اینکه هیچگونه موادی مانند گوگرد یا آمونیاک در آن وجود ندارد خاصیت درمانی دارد. برای معالجه سنگهای مجاری ادراری و بیماری اگزما می توانید از این آب استفاده کنید. در این بنا به دستور شاه سلیمان صفوی کتیبه ای قرار داده شده که در سال 1087 ساخته شده است.

سد فریمان

شهرستان فریمان علاوه بر جاذبه های گردشگری که دارد، آثار تاریخی فراوانی هم در خود جای داده است. سد فریمان نیز بندی تاریخی می باشد که در یازده کیلومتری فریمان قرار دارد و مربوط به دوره تیموری می باشد. همچنین نام این سد نیز در بین فهرست آثار ملی ایران دیده می شود. سد فریمان با طبیعت بکری که دارد هرساله میزبان بسیاری از گردشگران می باشد و به عنوان یکی از بهترین تفریحگاه های موجود در خراسان از آن یاد می شود. در کنار این سد دریاچه و جنگلی وجود دارد که می توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود این مکان را انتخاب کنید.

  تفرجگاه طبیعی زرکک

یکی از جاذبه های طبیعی در فریمان تفرجگاه طبیعی زرکک می باشد که در 17 کیلومتری آن واقع شده است. این تفرجگاه در میان دو رشته کوه قطار اولنگ و یخ آبی قرار گرفته است. طبیعت بکر و سرسبز و چشمه های موجود در این تفرجگاه باعث شده است که هرساله گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات خود از آن بازدید کنند.

بنای تاریخی عشق آباد

بنای تاریخی عشق آباد در در روستای عشق آباد و10 کیلومتری شهرستان فریمان قرار گرفته است. این بنا مربوط به دوره تیموری می باشد و مرقد یکی از نوادگان امام سجاد (ع) به نام سید نظام الدین در آن قرار دارد. بنای مذهبی عشق آباد دارای ایوان نسبتا بزرگی می باشد که در سمت شرق آن ساخته شده است. این ایوان نیز دارای سقفی تزئین شده و گچ کاری زیبایی می باشد که نمای بی نظیری را به وجود آورده است.

رباط فریمان

رباط فریمان یک بنای تاریخی می باشد که در محدوده این شهر واقع شده است. این بنا که مربوط به دوره صفوی است در سال 1378 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. داخل این بنا قسمت های مختلفی مانند حجره ها، اصطبل، هشتی ورودی و یک حیاط مرکزی قرار دارد.

همچنین نمای بیرون آن دارای 4 برج می باشد. رباط فریمان در ابتدا در بین یکی از مسیر های راه ابریشم قرار داشته است که سنگ بست را به هرات متصل می کرده است.   

بهترین زمان سفربه شهر فریمان

برای سفر به این شهر کهن فصل تابستان و بهار را انتخاب کنید. چرا که در این فصول این شهرستان دارای آب و هوای دل انگیزی می باشد اما فصل پاییز و زمستان آن به شدت سرد است و برای سفر مناسب نمی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی