اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907154691914937

محبوب ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران

کد: 139907154691914937

https://bit.ly/3nAQJhU

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از دلایلی که باعث شده کشور ایران هرسال میزبان توریست های بسیاری باشد، غذاهای ایرانی و خوشمزه آن است. هر کدام از شهر های ایران دارای غذای سنتی و مخصوصی است که به جذابیت آن شهر نیز می افزاید.

محبوب ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران
محبوب ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران

یکی از دلایلی که باعث شده است کشور ایران جزء کشور هایی که هرساله میزبان بسیاری توریست هستند قرار بگیرد، غذاهای ایرانی و خوشمزه آن است. هر کدام از شهر های ایران دارای غذای سنتی و مخصوصی است که به جذابیت آن شهر نیز می افزاید. غذاهای ایرانی تنوع زیادی دارند که هرکدام دارای مزه خاص و خوب خود است. در اینجاست که برخی از افراد برای انتخاب بهترین آن دچار تردید می شوند.

به همین دلیل وبلاگ های هتل لیستی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی را برای شما ارائه می دهد:

فسنجان

این نوع غذا از خوشمزه ترین خورشت ها در ایران به شمار می رود. فسنجان یک غذای مخصوص مناطق کشور محسوب می شود اما در تمامی نقاط ایران تهیه می شود. همچنین هر منطقه از کشور برای پخت این غذا ممکن است از روش های مختلفی استفاده کنند که هر کدام نیز طرفداران خود را دارد. برای پخت این غذا نیز زمان زیادی لازم است اما این زمان زیاد از محبوبیت آن هیچ کم نمی کند.

کباب کوبیده

 کباب نیز یکی از غذاهایی است که در نقاط مختلف ایران تهیه می شود و دارای جایگاه ویژه ای در بین مردم است. این غذا اگر چه گوشت زیادی را استفاده می کند اما ارزش یک بار خوردن را دارد. کباب نیز به صورت های مختلفی مانند کباب برگ زعفرانی، مرغ کبابی، کباب کوبیده سنتی و... پخته می شود که هر کدام مزه و طرفداران خاص خود را دارد.

قورمه سبزی

از اصیل ترین غذاهای ایرانی که در بین همه مردم ایران چه کوچک چه بزرگ از محبوبیت خاصی برخوردار است، می توان به خورشت قورمه سبزی اشاره کرد. خورشت قورمه سبزی از آن دسته غذاهایی است که در ذهن همه ایرانی ها خاطرات زیبایی را به جا گذاشته است.

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی دیگر از غذاهای محبوب در بین ایرانی ها است که در همه مجالس مهمانی از آن استفاده می کنند. این نوع غذا نیز غذایی است که همه ایرانیان نیز آن را دوست دارند. برای پخت این غذا نیاز به زمان زیادی نیست و به راحتی در کمترین زمان آماده می شود.

آش رشته

آش نیز یکی از غذا هایی است که بیشتر در روز های سرد پاییز و زمستان خوردن آن لذت بخش است. این نوع غذا در هر کدام از نقاط ایران با دستور خاصی تهیه می شود. آش رشته، آش دوغ، آش شله قلمکار از مشهور ترین نوع آش هایی هستند که در بین ایرانیان قرار دارد. آش ترخینه که با ترکیب بلغور جو و گندم در دوغ آماده می شود، یکی از محبوب ترین نوع آش ها در استان های لرستان و کرمانشاه به شمار می رود. همچنین در شهر رشت یک نوع آش به نام آش ترش وجود دارد که با ترکیب نخود، اسفناج، لوبیا، کشمش و... تهیه می شود. به همین صورت جای جای ایران آش مخصوص و خوشمزه خود را دارد.

آبگوشت

از دیگر غذاهایی که در بین برنامه غذایی همه ایرانی ها دیده می شود و جزء محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود، می توان به آبگوشت اشاره کرد. این غذای خوشمزه یک غذای سنتی محسوب می شود که برای هر ایرانی نیز یادآور خاطرات شیرینی است. هرچه بیشتر برای پخت این غذا وقت بگذارید، جا افتاده تر و خوشمزه تر می شود. آبگوشت می تواند غذای بسیار مناسبی برای مهمانان باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی