اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907284706314937

هرمزگان، قطب گردشگری و اقتصاد ایران

کد: 139907284706314937

https://bit.ly/3j8CYna

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از استان های زیبای ایران که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و هیجان انگیزی است و می توان در فصول پاییز و زمستان به آن سفر کرد، استان هرمزگان است.

هرمزگان، قطب گردشگری و اقتصاد ایران
هرمزگان، قطب گردشگری و اقتصاد ایران

یکی از استان های زیبای ایران که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و هیجان انگیزی است و می توان در فصول پاییز و زمستان به آن سفر کرد، استان هرمزگان است. استان هرمزگان به دلیل وجود مکان های گردشگری، هر ساله مقصد بسیاری از ایرانیان است. در این قسمت شما با برخی از جاذبه های گردشگری این استان آشنا می شوید. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

آبشار تزرج در هرمزگان؛ نقاشی منحصر به فرد طبیعت

یکی از زیباترین آبشارهایی که در استان مازندران و در روستای حاجی آباد قرار دارد، آبشار تزرج است. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع بوده که از ارتفاعات موجود در اطراف روستا سرازیر می شود. این آبشار در میان جنگلی از درختان نخل و گیاهان طبیعی واقع شده است. آبشار تزرج به دلیل زیبایی های خیره کننده ای که دارد باعث جذابیت روستای حاجی آباد شده است و عنوان زیباترین آبشار در مناطق جنوبی ایران را از آن خود کرده است.

قلعه لشتان در بندر لنگه

قلعه لشتان از دیگر مکان هایی است که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان قرار گرفته است. این قلعه نیز بر فراز شاهین‌کوه و در شمال روستای بارچاه واقع شده است. قلعه لشتان نیز دارای آثاری است که در لب دریا و نزدیکی شهر گنگ باقی مانده اند. مردم این منطقه این قلعه را با نام «قـَلعُـوْ» می شناسند. آثار باقی مانده از این قلعه تنها حصار بند و آثار مخروبه دیوارها است. قلعه لشتان در داخل خود تعداد زیادی قبرستان، چندین برکه آب و انبار آذوقه قرار دارد.

چشمه چاه احمد؛ یکی از مهمترین چشمه های آب معدنی هرمزگان

اگر می خواهید به هرمزگان سفر کنید، بازدید از بندر خمیر را در برنامه خود قرار دهید. در مسیر رفتن به این بندر که به طرف بندر لنگه می روید، چشمه ای را خواهید دید به نام چشمه چاه احمد، که یکی از چشمه های آب معدنی هرمزگان است. شکاف سنگ های آهکی باعث می شود آب این چشمه از زمین خارج شود. آب این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون بیماری های مختلف تنفسی، رماتیسم و بیماری های جلدی به کار می رود. همچنین این نوع آب ها خاصیت تسکین دهندگی، ضد خارش و صفرا آوری دارد.

در نزدیک این چشمه استخری به شکل مربع وجود دارد که طول هر ضلع آن 5 متر می باشد. اگر برای دیدن این چشمه رفتید می توانید در اتاقک هایی که در حوالی این چشمه قرار دارد، ساکن شوید.

آبشار پلکانی و فصلی بِدو؛ یکی از زیباترین مناظر هرمزگان

استان هرمزگان یکی از استان هایی است که تعداد زیادی آبشار را در خود جای داده است. آبشار بدو یکی از این آبشار ها است که از کوه بدو در شمال روستای لمزان سرچشمه می گیرد. این روستا در 4 کیلومتری آبشار بدو قرار دارد. این آبشار به صورت پلکانی منظم است که زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

عمارت فکری یادگار عروس بنادر ایرانی در هرمزگان

عمارت فکری در بندر لنگه قرار گرفته است. این عمارت تاریخی دارای قدمتی 75 ساله و مساحتی 2600 متری است که توسط فردی به نام عبدالواحد فکری، که یکی از تجاران معروف بندر لنگه بوده، ساخته شده است. عمارت فکری نیز به عنوان یکی از الگوهای اصیل معماری در هرمزگان به شمار می رود. نام این اثر زیبا و تاریخی اکنون در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی