اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908224745914937

اصطلاحات رایج در سفر هوایی

کد: 139908224745914937

https://bit.ly/36GXibf

، مشهد , (اخبار رسمی): با توجه به آمار در طی یک روز حدود 8 میلیون نفر از سفر هوایی استفاده می کنند. این وسیله نیز این امکان را به وجود می آورد تا به بازدید از کل جهان بپردازیم و به هر نقطه به راحتی سفر کنیم. در طول سفر با هواپیما ممکن است اصطلاحات زیادی را بشنوید که تا به حال به گوشتان نخورده باشد.

اصطلاحات رایج در سفر هوایی
اصطلاحات رایج در سفر هوایی

با توجه به آمار در طی یک روز حدود 8 میلیون نفر از سفر هوایی استفاده می کنند. این وسیله نیز این امکان را به وجود می آورد تا به بازدید از کل جهان بپردازیم و به هر نقطه به راحتی سفر کنیم. در طول سفر با هواپیما ممکن است اصطلاحات زیادی را بشنوید که تا به حال به گوشتان نخورده باشد. در این صورت باعث می شود تا مسافران احساس سردرگمی و گیجی در فرودگاه به آن ها القا شود. خصوصا اگر در فرودگاه کشور دیگری باشید، ندانستن معنی برخی از اصطلاحات رایج می تواند مشکل ساز باشد.

وبلاگ های هتل در این مقاله سعی دارد که برخی از اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه و همچنین هنگام سوار شدن به هواپیما را برای شما ارائه دهد. با ما همراه باشید:

Airline- ایرلاین

خطوط هوایی شرکتی می باشند که علاوه بر پذیرفتن مسافر با هواپیما، حمل بار را هم مدیریت می کنند. به عبارتی نام شرکت هواپیمایی می باشد که دارای هواپیما های بسیاری است که می توان با استفاده از آن مسافر را جا به جا کرد.

Arrival- پرواز ورودی

Arrival به معنای پرواز ورودی می باشد و در فرودگاه قسمتی به آن اختصاص داده شده است. در صورتی که منتظر کسی هستید می توانید در این قسمت از جزئیات و وضعیت سفر او اطلاع پیدا کنید.

Departure- پرواز خروجی

زمانی که می خواهید به شهر دیگری سفر کنید، می توانید اطلاعات سفر خود را در تابلوی فرودگاه و قسمت Departure مشاهده کنید. تمامی اطلاعات مربوط به پروازتان در این تابلو قابل مشاهده می باشد.

وضعیت پرواز دارای سه حالت است:

Delay- با تاخیر

دیلی به معنای تاخیر در پرواز می باشد. زمانی که گفته می شود پروازی دیلی دارد یعنی پواز با تاخیر فرود می آید.

On time- سر وقت

به پروازی گفته می شود که سروقت و طبق برنامه ریزی هایی که از قبل تعیین شده است، انجام می شود.

Cancelled- لغو شده

این اصطلاح نیز در زندگی روزمره نیز به کار برده می شود و به این معنی می باشد که پرواز کنسل یا لغو شده است. در این زمان مسافرانی که در این پرواز بودند باید با پرواز های دیگر خود را به مقصد برسانند. اطلاعات پرواز های کنسل شده بر روی تابلوی اطلاعات پروازی با رنگ قرمز جهت اطلاع مسافران مشخص می شوند.

Airways- ایرویز

در صنایع هوایی وظیفه مسیریابی و جهت یابی در مسیر های ویژه بر عهده آن است. ایزور ها در ابعاد متفاوتی فعالیت می کنند و خلبان ها بیشتر برای ایرویز ها کار می کنند.

flights

به سفری می گویند که هواپیما بین یک مبدا و مقصد انجام می دهد. پرواز ها معمولا هر کدام دارای یک شماره اختصاصی هستند که برای اطلاع از پرواز باید شماره آن را بدانید.

Layover

به توقف بین راه یا بین پرواز را با کمک اصطلاح «لی اُوور» می گویند.سفر های هوایی که دارای توقف هستند، مسافران از آن پیاده شده و سپس پس از گذشت مدت زمانی سوار می شوند. این مدت زمان گاه می تواند چند دقیقه یا چند ساعت باشد.  

Terminal

این اصطلاح نیز در فرودگاه کاربرد بسیار زیادی دارد. ترمینال به ساختمان بزرگی گفته می شود که مسافر در هنگام ورود  خروج از هواپیما وارد آن می شوند. در فرودگاه ممکن است چندین ترمینال وجود داشته باشد که هر کدام به پرواز های متفاوتی اختصاص داشته باشند.

Gate open

گِیت اصطلاحی می باشد که در فرودگاه و در زمان سوار شدن به هواپیما بسیار به کار برده می شود. بعد از تحویل بلیت و دریافت کارت پرواز، باید با توجه به شماره گِیتی که روی کارت نوشته شده است، به گیت مورد نظر بروید. در هر فرودگاه ممکن است چندین گیت وجود داشته باشد که دارای شماره ای مختص خود است. این گیت ها نیز محلی هستند که در آن مسافران به انتظار می نشینند.

Boarding

در زمانی که مسافران هواپیما در حال سوار شدن باشند، این اصطلاح به کار برده می شود و پرواز را در وضعیت بوردینگ تعریف می کنند.

lost and found

این اصطلاح به بخش اشیاء و چمدان های گمشده اشاره دارد. در صورتی که در فرودگاه چمدان یا وسیله ای گم شود، به این قسمت تحویل داده می شود و افرادی که وسیله ای را گم کرده اند می توانند به این قسمت مراجعه کنند.

luggage storage

این اصطلاح به معنی بخش امانات فرودگاه می باشد. در صورتی که در فرودگاه می خواهید برای ساعاتی وسایل خود را در جایی بگذارید. در داخل فرودگاه بخشی به نام بخش امانات وجود دارد که می توانید با خیال راحت وسایلتان را در آن قرار دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی