اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107106750219324
در دسترس نیست

بهترین مارک لنت ترمز تویوتا پریوس

کد: 140107106750219324

، (اخبار رسمی): لنت ترمز پریوس با برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. از آن جمله می توان به تویوتا پریوس elig , mhco, hi-q , gold, brenta و ... اشاره کرد که در زیر ابتدا به سه گروه اصلی لنت به نام های Genion یا لنت اورجینال، سرامیکی و نیمه فلزی می پردازیم .

بهترین مارک لنت ترمز تویوتا پریوس
بهترین مارک لنت ترمز تویوتا پریوس

سیستم ترمز تویوتا پریوس مانند سایر خودروها کار می کند. سیستم ترمز در پریوس به گونه ای عمل می کند که با فشار دادن پدال ترمز، روغن ترمز از سیلندر اصلی خارج شده و از طریق شیلنگ ها، پیستون های نصب شده بر روی کالیپر ترمز را فشار می دهد. این فشار باعث می شود لنت ترمز پریوس با دیسک ترمز چرخان تماس پیدا کند و آن را کند یا متوقف کند.خودروی تویوتا پریوس یکی از محصولات شرکت تویوتا می باشد که از سال 1376 تولید شده است.

ایرتویا به عنوان نماینده رسمی خودروهای تویوتا پریوس را به بازار ایران معرفی کرد. امروزه مدل 2015 تا 2019 تویوتا در بازار ایران موجود است. با توجه به وجود یک نسل از این خودرو، هنگام خرید لنت ترمز تویوتا پریوس نیازی به دانستن اطلاعات خاصی ندارید. اما برای خرید لنت ترمز باکیفیت باید برندهای معتبر را بشناسید. در ادامه شما را با برندهای معتبر تولید کننده لنت ترمز پریوس آشنا می کنیم.

برندهای لنت ترمز تویوتا پریوس

لنت ترمز پریوس با برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند. از آن جمله می توان به تویوتا پریوس elig , mhco, hi-q , gold, brenta و ... اشاره کرد که در زیر ابتدا به سه گروه اصلی لنت به نام های Genion یا لنت اورجینال، سرامیکی و نیمه فلزی می پردازیم و سپس به معرفی لنت ترمز تویوتا پریوس می پردازیم. 

لنت ترمز جنیون یکی از بهترین لنت هایی است که می توانید روی سیستم ترمز خود نصب کنید. لنت های Genion به طور ویژه مطابق با استاندارد مناسب برای وسیله نقلیه شما طراحی شده اند. این نوع لنت ها به دلیل استفاده از بهترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی ها و فرمول ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع لنت ها برخوردار هستند.

لنت های سرامیکی در مقایسه با لنت های Genion از نظر قیمت مناسب ترند و با استفاده از عنصر سرامیکی و حذف ترکیباتی مانند آزبست قدرت توقف ایمن و بسیار خوبی را ارائه می دهند. لنت های سرامیکی به دلیل استفاده از سرامیک ها هیچ صدایی ایجاد نمی کنند و همچنین به دلیل کاهش گرد و غبار ناشی از ترمزهای سخت، محبوبیت زیادی در بین خریداران لنت ترمز پیدا کرده اند. الیگ یکی از بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی است.

تفاوت ظاهری لنت ترمز تویوتا پریوس

لنت ترمز تویوتا پریوس دارای ویژگی های متنوعی از جمله این مشخصات، دارای استانداردهای جهانی، فاقد آزبست و سازگار با محیط زیست، سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف، عدم آسیب به سطح دیسک، حفظ و تثبیت ضریب اصطکاک، عدم ایجاد گرد و غبار و غیره را می توان نام برد. به طور کلی لنت های برندهای مختلف برای یک مدل ماشین یکسان هستند و تنها تفاوت لنت ها در کیفیت و جنس آنهاست. علاوه بر این، لنت ترمز نسل های مختلف مدل خودرو نیز با یکدیگر متفاوت است.

از آنجایی که تنها یک نسل از تویوتا پریوس در ایران وجود دارد، در نتیجه تمامی لنت ترمزهای موجود برای این خودرو یکسان است. پس فقط لنت ترمز خودرو پریوس را از بین برندهای موجود در بازار پیدا کنید. لنت های برندهای مختلف این خودرو فقط از نظر مواد اولیه (سرامیک و نیمه فلزی) و از نظر ابعاد، ضخامت، سایز و ... با یکدیگر تفاوت دارند و کاملا شبیه هم هستند.

زمان تعویض لنت ترمز تویوتا پریوس

همانطور که می دانید لنت ترمز یک ماده مصرفی است. لنت ترمز تویوتا پریوس نیز از این قاعده مستثنی نیست و عمر محدودی دارد، بنابراین باید به مرور زمان این قطعه را تعویض کنید. زمان تعویض لنت ترمز تویوتا  به عوامل مختلفی مانند سبک رانندگی، نوع جاده و کیفیت لنت ترمز بستگی دارد. اگر زیاد در حال حرکت هستید و مکررا می ایستید، باید لنت ترمز خود را در فواصل زمانی معین بررسی کنید. همچنین اگر در جاده های خارج از شهر رانندگی می کنید، باید هر از چند گاهی لنت ترمز خود را چک کنید. زیرا در این دو حالت به دلیل تماس زیاد لنت ترمز با دیسک، ممکن است لنت زودتر فرسوده شود.

قیمت لنت ترمز تویوتا پریوس

قیمت لنت ترمز تویوتا پریوس مانند سایر قطعات خودروهای موجود در بازار بسته به برند، کیفیت و ... متفاوت است و عوامل زیادی مانند تکنولوژی ساخت محصول، شهرت برند سازنده، نوع خودرو، مواد سازنده و غیره بر قیمت گذاری آن تاثیر می گذارد.به عنوان مثال، لنت ترمز سرامیکی گران تر از لنت ترمز نیمه فلزی است. از طرفی قیمت پایین لنت ترمز نیمه فلزی به معنای بی کیفیت بودن آن نیست. برای یافتن لنت های مناسب ابتدا باید مدل ماشین خود را اعلام کنید. سپس با توجه به حجم بودجه شما می توان این مشکل را مشخص کرد. اما در این مقاله لنت ترمز مناسب خودروهای تویوتا پریوس موجود در ایران را شرح دادیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید