اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112247206719324
در دسترس نیست

لنت ترمز سرامیکی

چرا اکثر افراد به دنبال لنت ترمز سرامیکی هستند؟

کد: 140112247206719324

، (اخبار رسمی): فراموش نکنید که ترمزهای خود را بررسی کرده و لنت های ترمز خود را به طور مرتب تعویض کنید. با شنیدن صدای اضافی در پایه لنت هنگام تماس با روتور، متوجه خواهید شد که لنت های ترمز شما نیاز به تعویض دارند. بهترین گزینه برای وسایل نقلیه پر رفت و آمد، لنت ترمز سرامیکی است.

چرا اکثر افراد به دنبال لنت ترمز سرامیکی هستند؟
چرا اکثر افراد به دنبال لنت ترمز سرامیکی هستند؟
چرا اکثر افراد به دنبال لنت ترمز سرامیکی هستند؟
چرا اکثر افراد به دنبال لنت ترمز سرامیکی هستند؟

اگر یک خودروی اسپرت با کارایی بالا دارید، بهتر است لنت ترمز نیمه فلزی را انتخاب کنید. اما اگر روزانه مدت زمان زیادی رانندگی می کنید و در ترافیک می مانید، خرید لنت ترمز سرامیکی جامد، بهترین گزینه است.

امروزه اغلب خودروها، با لنت سرامیکی فابریک از کارخانه مرخص می شوند. این لنت ها به دلیل بهره وری بالا و عدم تولید آلودگی، در بین افراد بسیار محبوب شده اند. لنت های ترمز شما، باید علاوه بر ترمزگیری به موقع و تامین سلامت سرنشینان، از مواد دوستدار محیط زیست ساخته شده باشند تا هوایی که تنفس می کنیم را آلوده نکنند.

سیستم ترمز خودرو، حیاتی ترین مکانیسم ایمنی در هر وسیله نقلیه ای است. تمام تکیه شما در رانندگی، بر روی سیستم ترمز است تا به شما کمک کند با خیال راحت از نقطه A به نقطه B برسید. به عبارت دیگر، سیستم ترمز شما انرژی جنبشی ماشین را از طریق اصطکاک اعمال شده توسط لنت های ترمز به انرژی حرارتی تبدیل می کند. در این مقاله، نگاهی دقیق ‌تر به این جزء حیاتی از سیستم ترمز، مزایا و معایب هر نوع  به عنوان مثال لنت ترمز سرامیکی در مقابل نیمه فلزی - خواهیم داشت تا به شما در انتخاب لنت ترمز مناسب کمک کند.

معرفی انواع لنت ترمز سه نوع از پر فروش ترین لنت های ترمز در بازار، شامل موارد زیر هستند:

  • لنت ترمز ارگانیک
  • لنت ترمز سرامیکی
  • لنت ترمز نیمه فلزی

در ادامه مطلب، با هر یک از این لنت ها بیشتر آشنا می شویم.

1. لنت ترمز ارگانیک لنت های ترمز در ترمزهای دیسکی در ابتدا از موادی به اسم آزبست ساخته می شدند؛ ماده ای که گرما را جذب می کند و برای سایش لنت ترمز مناسب است. با این حال، پس از مدتی محققان متوجه شدند که آزبست یک ماده سرطان‌ زاست و افرادی که به مدت طولانی در معرض کار با این ماده بوده اند، مبتلا به سرطان شده اند. همچنین، هنگامی که لنت ‌های ساخته شده با آزبست فرسوده می‌ شدند، آزبست موجود در آن در هوا آزاد می شد و همه ما این هوای آلوده را استنشاق می کردیم. سازندگان متوجه شدند که هیچ ترکیب امنی از این ماده، برای استفاده در سیستم های ترمز قابل ساخت نیست. در نتیجه، لنت ‌های ترمز ارگانیک - یا لنت‌های ترمز ارگانیک غیرآزبست (NAO)  جایگزین آن ها شدند.

لنت های ترمز ارگانیک از مخلوطی از الیاف و موادی مانند لاستیک، ترکیبات کربنی، شیشه یا فایبرگلاس و کولار ساخته شده اند و با رزین به هم متصل می شوند. این لنت ها نسبت به سایر انواع لنت ترمز مانند لنت نیمه فلزی گرد و غبار کمتری تولید می کنند و قیمت پایین تری هم دارند.

یکی از روش های خرید لنت ترمز سرامیکی، ثبت سفارش به صورت اینترنتی است. شما می توانید کالای موردنظر خود را از lentline.com خریداری نمایید.

مزایای لنت ترمز ارگانیک

  • اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می کنند و برای رانندگانی که از اتومبیل خود برای رانندگی و رفت و آمد روزمره استفاده می کنند، مناسب است.
  • بی‌ صدا هستند و فشار زیادی به روتورهای ترمز وارد نمی‌کنند؛ تعمیر یا تعویض روتورهای ترمز در صورت آسیب دیدن معمولاً پرهزینه است.

با این حال، لنت های ترمز ارگانیک در مقایسه با سایر انواع لنت ترمز دارای معایبی هستند.

معایب لنت ترمز ارگانیک

  • لنت‌ های ترمز ارگانیک به دلیل ماهیت ترکیبی خود سریع‌ تر فرسوده می شوند.
  • تنها در محدوده دمایی پایین، بهترین عملکرد را دارند.
  • سطح تراکم پذیری بالاتری دارند، به این معنی که راننده باید با فشار بیشتری روی پدال ترمز را فشار دهد تا آن ها را درگیر کند.

2. لنت ترمز سرامیکی لنت های ترمز سرامیکی از موادی بسیار شبیه به نوع سرامیک مورد استفاده در ساخت سفال و بشقاب ساخته می شوند. با این حال، مواد لنت ترمز سرامیکی متراکم تر و به طور قابل توجهی بادوام تر است. لنت‌ های ترمز سرامیکی همچنین دارای الیاف مسی ظریفی هستند که به افزایش اصطکاک و هدایت گرما کمک می ‌کنند. در حال حاضر، لنت های ترمز سرامیکی، بهترین نوع لنت ترمز در بازار هستند.

مزایای خرید لنت ترمز سرامیکی

  • بی صدا هستند؛ لنت های ترمز سرامیکی بسیار بی صدا هستند و حتی در هنگام ترمزگیری های شدید، صدای کمی ایجاد می کنند.
  •  ساییدگی کمتر در مقایسه با لنت های ترمز ارگانیک، لنت های ترمز سرامیکی دیرتر دچار فرسودگی می شوند و گرد و غبار کمتری تولید می کنند.
  •  دوام بیشتر در مقایسه با لنت ‌های ترمز ارگانیک، لنت ‌های ترمز سرامیکی می‌ توانند در محدوده وسیع‌ تری از دما و شرایط خاص رانندگی، دوام بیاورند.

این لنت ترمز معایب قابل توجهی ندارد و شاید تنها نکته تامل برانگیز در مورد آن، مساله قیمت باشد. لنت های ترمز سرامیکی، کمی گرانتر از لنت ها ترمز ارگانیک  و نیمه فلزی است؛ که به همان نسبت، کارایی بیشتر و بهتری هم دارد.

3. لنت ترمز نیمه فلزی آخرین مورد از لیست معرفی انواع لنت ها، لنت ترمز نیمه فلزی است. لنت ترمز نیمه فلزی با لنت ترمز کاملاً فلزی متفاوت است زیرا به جای استفاده از 100٪ فلز، از پرکننده ها برای ایجاد ترکیب لنت استفاده می کنند. لنت‌ های ترمز تمام فلزی معمولاً برای ماشین های مسابقه که ترمزهای بسیار شدیدی دارند، در نظر گرفته می ‌شوند.

لنت های ترمز نیمه فلزی بین 30 تا 70 درصد فلز هستند که شامل مس، آهن، فولاد و سایر آلیاژهای کامپوزیت می شود. این فلزات مختلف با روان کننده گرافیت و سایر پرکننده ها ترکیب می شوند تا لنت ترمز را تکمیل کنند. ترکیبات لنت ترمز فلزی موجود متفاوت است و هم برای وسایل نقلیه روزمره و هم ماشین های مسابقه مناسب می باشد.

برای بسیاری از رانندگان مسابقات رالی، به ویژه آن هایی که به کارایی بالا اهمیت می دهند، انتخاب بین لنت ترمز سرامیکی در مقابل لنت ترمز نیمه فلزی آسان است.

مزایای لنت ترمز نیمه فلزی

  • رانندگان عملکرد محور، لنت های ترمز فلزی را به لنت های سرامیکی ترجیح دهند زیرا آن ها عملکرد ترمزگیری بهبود یافته را در محدوده بسیار جامع تری از دما و شرایط ارائه می دهند. ا
  • ز آنجایی که فلز رسانای خوبی برای گرما است، لنت‌ های ترمز فلزی توان تحمل گرمای بیشتری را دارند و در عین حال به سیستم‌ های ترمز کمک می‌ کنند تا سریع ‌تر خنک شوند.
  • همچنین به اندازه ترمزهای ارگانیک فشرده نمی شوند، به این معنی که فشار کمتری باید روی پدال ترمز اعمال شود تا بر توانایی توقف تأثیر بگذارد.

با این حال، وقتی صحبت از لنت ترمز فلزی در مقابل سرامیکی و ارگانیک می شود، معایبی نیز وجود دارد.

معایب لنت ترمز نیمه فلزی

  • لنت ‌های ترمز فلزی نسبت به نمونه‌ های سرامیکی یا ارگانیک خود سر و صدای بیشتری دارند.
  • لنت ‌های فلزی فشار بیشتری را به سیستم ترمز وارد می ‌کنند و روتورهای ترمز فشار و سایش بیشتری را متحمل می شوند.
  • تولید گرد و غبار ترمز بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارند.

قیمت لنت های ترمز نیمه فلزی از لنت های ارگانیک گرانتر و از لنت های سرامیکی ارزان تر است.

به طور کلی لنت ترمزها از نظر ظاهر و ساختار به دو دسته لنت ترمز کاسه ای و دیسکی تقسیم می‌شوند:
همانطور که میدانید مهم ترین عامل در اختلال عملکرد لنت ترمز کنترل نادرست حرارت است. لنت‌ ترمز کاسه‌ای بر اثر سرعت زیاد بسیار داغ شده و حرارت را به درستی نمی تواند مدیریت کند، به همین سبب قدرت توقف ماشین را در سرعت های زیاد ندارد. این نوع لنت ترمزها به علت ساختار ساده، عملکرد معمولی و قیمت پایین در زمان های گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند. در مقابل لنت ترمز دیسکی عملکرد بسیار خوبی در سرعت‌های بالا از خود نشان می‌دهد. همچنین لنت دیسکی ضمن داشتن قدرت ترمزگیری بیشتر، عملکرد یکنواخت و مقاومت مناسبی در برابر حرارت دارد. 

خرید کدام لنت ترمز برای شما مناسب است؟ خرید لنت ترمز مناسب، بستگی به توصیه های سازنده وسیله نقلیه شما، میزان استفاده و همچنین سبک رانندگی شما دارد.

اگر یک خودروی اسپرت با کارایی بالا دارید، یا وسیله نقلیه خود را مانند آن می رانید، بهتر است لنت ترمز نیمه فلزی را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر روزانه مدت زمان زیادی رانندگی می کنید و در ترافیک می مانید، خرید لنت ترمز سرامیکی جامد، بهترین گزینه است. همچنین اگر ترجیح شما این است که اغلب از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید و خودروی شما بیشتر اوقات در پارکینگ است، لنت ترمز ارگانیک نیز می تواند مناسب باشد.

سخن پایانی

زندگی در کلانشهرها، یادآور صف طویل ماشین ها و ماندن در ترافیک های سنگین است. این ترافیک ها موجب آلودگی هوا در سطح گسترده می شود؛ ضمن اینکه به سلامت لنت های شما آسیب می رساند. بنابراین بر پایه این توضیحات، متوجه می شوید که چرا اکثر افراد به دنبال لنت سرامیکی هستند. فراموش نکنید که ترمزهای خود را بررسی کرده و لنت های ترمز خود را به طور مرتب تعویض کنید. با شنیدن صدای اضافی در پایه لنت هنگام تماس با روتور، متوجه خواهید شد که لنت های ترمز شما نیاز به تعویض دارند. بهترین گزینه برای وسایل نقلیه پر رفت و آمد، لنت ترمز سرامیکی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]