اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107106750319324
در دسترس نیست

تعویض لنت ترمز تویوتا پرادو

کد: 140107106750319324

، (اخبار رسمی): لنت ترمز پرادو توسط شرکت های مختلفی تولید و به فروش می رسد. این شرکت ها لنت را بر اساس کد فنی بین المللی و منحصر به فرد لنت ترمز تولید می کنند. به همین دلیل لنت های ترمز برندهای مختلف مانند الیگ ،ام اچ کو ، های کیو و غیره که برای خودروی پرادو تولید می شوند، از نظر ظاهری تفاوتی ندارند.

تعویض لنت ترمز تویوتا پرادو
تعویض لنت ترمز تویوتا پرادو

سیستم ترمز از قطعاتی مانند کالیپر، سیلندر اصلی، روغن ترمز، دیسک ترمز و لنت ترمز تشکیل شده است. روی هر دیسک چرخ یک کولیس نصب شده که لنت ترمز داخل آن قرار می گیرد. در واقع لنت ترمز به گونه ای در دستگاه قرار می گیرد که با دو طرف دیسک چرخ در تماس است. هنگامی که پدال ترمز فشرده می شود، مایع ترمز از سیلندر اصلی آزاد می شود و از طریق شیلنگ ها به پیستون های کالیپر فشار می یابد.

این نیروی زیاد باعث تماس لنت با دیسک ترمز می شود. هنگامی که لنت ترمز با دیسک چرخ تماس پیدا می کند، مواد اصطکاک داخل لنت نیروی اصطکاک قوی ایجاد می کند که دیسک چرخ را کند یا متوقف می کند. هر بار که توقف می کنید، این فرآیند اتفاق می افتد و در نتیجه این تماس، مواد اصطکاک در لنت ها فرسوده می شوند! در نهایت این مواد فرسوده می شوند و لنت های ترمز باید تعویض شوند.

تویوتا پرادو یک خودروی ژاپنی است که در چهار نسل توسط تویوتا تولید شده است. اما فقط نسل سوم و چهارم موجود است و در ایران به فروش می رسد. نسل سوم این خودرو در سال 2002 با اتاق J120 و نسل چهارم از سال 2009 با اتاق J150 به بازار جهانی عرضه شد. لنت ترمز جلو و عقب پرادو دیسکی است و لنت ترمز این دو نسل یکی است و می توانید بدون اطلاع خاصی لنت ترمز پرادو را خریداری کنید.

تفاوت ظاهری لنت ترمز تویوتا پرادو

لنت ترمز پرادو توسط شرکت های مختلفی تولید و به فروش می رسد. این شرکت ها لنت را بر اساس کد فنی بین المللی و منحصر به فرد لنت ترمز تولید می کنند. به همین دلیل لنت های ترمز برندهای مختلف مانند الیگ ،ام اچ کو ، های کیو و غیره که برای خودروی پرادو تولید می شوند، از نظر ظاهری تفاوتی ندارند. به عبارتی ظاهر لنت ترمز الیگ همانند لنت های ام اچ کو مدل و نسل خودروی پرادو و از نظر ضخامت، ابعاد و ... کاملا شبیه به هم هستند و هیچ تفاوتی ندارند. تنها تفاوت لنت ترمز برندهای مختلف در ترکیبات آنهاست. به این معنی که برخی از لنت ها سرامیکی و برخی نیمه فلزی هستند.

البته کد فنی لنت ترمز هر نسل از خودرو متفاوت است و نمی توانید از لنت ترمز سایر مدل های خودرو به عنوان جایگزین استفاده کنید. زیرا یا می تواند بزرگتر از ابعاد کولیس باشد و در آن جا نگیرد و یا کوچکتر باشد و در جای خود قرار نگیرد. در نتیجه باید با توجه به مدل و سال ساخت وسیله نقلیه خود، لنت ترمز را خریداری کنید. البته با توجه به اینکه لنت ترمز تویوتا موجود در ایران تاکنون یکسان بوده و کد یکسانی دارند، هنگام خرید لنت ترمز پرادو نیازی به بررسی شماره شاسی خودرو نیست و می توانید به راحتی لنت ترمز خودرو را خریداری کنید.

زمان تعویض لنت ترمز تویوتا پرادو

چرا و چه زمانی باید لنت ترمز تویوتا پرادو را تعویض کنیم؟ لنت های ترمز از مواد اصطکاکی ساخته شده اند که با هر توقف برای ایجاد اصطکاک و کاهش سرعت خودرو فرسوده می شوند. در نتیجه لنت ترمز تویوتا پرادو قابل مصرف بوده و پس از مدتی استفاده این مواد فرسوده می شود. لنت های ترمز فرسوده قدرت توقف را کاهش می دهند. به همین دلیل باید یک جفت لنت جدید خریداری و با لنت ترمز فرسوده جایگزین شود.

حال به این سوال می پردازیم که چه زمانی باید لنت ترمز جلو و عقب تویوتا پرادو را تعویض کنیم؟ زمان تعویض لنت تویوتا پرادو زمان و کیلومتر دقیقی ندارد و به عواملی مانند سبک رانندگی، کیفیت لنت و نوع جاده بستگی دارد. هنگامی که مواد اصطکاک لنت های ترمز پرادو فرسوده شوند، علائم و نشانه های زیر را تجربه خواهید کرد:

  • بوی لنت سوخته
  • جیغ یا سوت در هنگام ترمز گرفتن
  • کشیدن وسیله نقلیه به یک طرف هنگام ترمزگیری
  • صدای سایش و ساییدگی هنگام ترمزگیری
  • احساس تپش یا لرزش در فرمان یا پدال ترمز
  • روشن شدن چراغ هشدار که در داشبورد برخی خودروها وجود دارد.

قیمت لنت ترمز تویوتا پرادو

قیمت لنت ترمز تویوتا پرادو بسته به عوامل مختلفی از جمله کیفیت لنت ها، نوع متریال استفاده شده برای لنت ها و ارزش برند تعیین می شود. به عنوان مثال قیمت لنت ترمز سرامیکی و اورجینال یا لنت ترمز ساخت برندهای معتبر و معروف مانند الیگ در مقایسه با سایر لنت ترمزهای موجود در بازار بیشتر خواهد بود. البته لنت گران قیمت لزوما به معنای کیفیت عالی نیست و از طرف دیگر لنت ارزانتر به معنای کیفیت خوب نیست.

به عنوان مثال لنت ترمز نیمه فلزی قیمت پایین تری نسبت به لنت های سرامیکی و اورجینال دارد اما طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و بسیاری از دارندگان خودرو تمایل دارند لنت ترمز نیمه فلزی را برای خودروی خود خریداری کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۵۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید