اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108076795521807
در دسترس نیست

7 تا از بهترین مکان های تفریحی ترکیه

کد: 140108076795521807

، (اخبار رسمی): امروزه ترکیه یکی از مقصدهای گردشگری ایرانیانی است که قصد دارند سفر خارجی داشته باشند و تجربه‌ای متفاوت بسازند. این کشور مقصدی زیبا، مدرن و جذاب است که از ایران ‌می‌توان با دو گزینه سفر هوایی یا زمینی به آن سفر کرد.

7 تا از بهترین مکان های تفریحی ترکیه
7 تا از بهترین مکان های تفریحی ترکیه

کشور ترکیه زیبایی‌ها و مکان‌های گردشگری زیادی دارد که مسافران می‌توانند با تماشای آنها به دنیای خیال‌انگیز تاریخ و معماری سفر کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مکان‌های گردشگری ترکیه به خیابان استقلال و میدان تکسیم خلاصه می‌شود و با بازدید از این مکان‌ها مستقیم به سمت بازار می‌روند! اما جالب است بدانید که مکان‌های گردشگری کشور ترکیه بسیار متنوع و باب سلیقه‌های مختلف است. در این مطلب ۷ تا از بهترین‌ مکان‌های تفریحی کشور ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

آکواریوم استانبول 
 
اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید حتماً دیدن آکواریوم‌های متنوع برای شما جذاب است؛ آکواریوم استانبول یکی از جذاب‌ترین آکواریوم‌های حال حاضر دنیاست. این آکواریوم در دوطبقه ساخته‌ شده است و حدود ۲۲ هزار مترمربع مساحت دارد. این جاذبه در مرکز استانبول قرار دارد و به همین دلیل هتل شما در هرجای شهر باشد تقریباً می‌توان گفت فاصله مناسبی با این آکواریوم دارد؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید که در هتل‌های بسیار گران و لاکچری اقامت کنید و تمایل به رزرو هتل ارزان در کشور ترکیه دارید، بهتر است بدانید بازدید از این آکواریوم به دلیل موقعیت مکانی خوب آن، برای شما راحت است. در این آکواریوم ماهی‌ها و کوسه‌های خاصی را گرد هم آورده‌اند. همچنین در اینجا پوشش گیاهی و بافت‌های دریا مختلف را هم می‌توانید مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. 

پارک مینیاتورک 

پارک مینیاتورک در شهر استانبول قرار دارد و یکی از زیباترین مکان‌های کشور ترکیه است. در این پارک تقریباً از تمام جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کشور ترکیه نماد‌هایی طراحی شده و در معرض نمایش همگان درآمده است. اگر بخواهیم ساده بگوییم، تمام شهر استانبول و مکان‌های دیدنی آن، در ابعاد کوچک‌تر در مینیاتورک ساخته شده است؛ بنابراین می‌توانید به‌جای دیدن از تک‌تک این مناطق، آن‌ها را در این پارک ببینید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد معتقدند که اگر فرصت ندارید که تمام شهر استانبول را بگردید، فقط به این پارک سری بزنید. به این ترتیب در زمان کم، تقریباً تمام جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های شهر استانبول را دیده‌اید.

باسیلیکا

باسیلیکا یک آب‌انبار بسیار قدیمی در کشور ترکیه است که می‌توان آن را در رده قدیمی‌ترین آب‌انبارهای دنیا هم دانست. این آب‌انبار پیشینه تاریخی طولانی دارد و در ابتدا تنها یک زیرزمین ساده بوده است. در زمان‌های مختلف این آب‌انبار مورد حمله شورشیان قرار گرفته و متأسفانه به آن آسیب‌هایی هم وارد شده است، اما اکنون آب‌انبار باسیلیکا مرمت و بازسازی شده است و شکل و شمایل گذشته خود را ندارد.

بنا و نمای این آب‌انبار بسیار دیدنی است و با قدم‌زدن در فضای داخلی آن از دیدن بنا و نمای آن شگفت‌زده خواهید شد. این آب‌انبار هم مانند آکواریوم استانبول حدوداً در مرکز شهر قرار دارد و می‌توانید از هرجای شهر به‌راحتی به آن دسترسی داشته و از آن دیدن کنید. اگر به رزرو هتل در استانبول تمایل داشته و محدودیتی از نظر قیمت ندارید، بهتر است در جایی نزدیک به مرکز شهر هتل خود را رزرو کنید؛ زیرا بسیاری از جاذبه‌های شهر استانبول در مرکز این شهر قرار دارند. 

مسجد ایاصوفیه 
 
در بازدید از کشور ترکیه و شهر استانبول، مسجد ایاصوفیه را از قلم نیندازید. مسافرانی که به ترکیه سفر کرده‌اند پس از تماشای این مسجد، از آن به‌عنوان تأثیرگذارترین اثر تاریخی کشور ترکیه و همچنین دلنشین‌ترین مکان دیدنی یاد کرده‌اند. این مسجد از نظر موقعیت مکانی تقریباً در مرکز شهر استانبول قرار دارد.

هنر معماری این مسجد تا حد زیادی تحت‌تأثیر مسیحیت است. این مسجد دارای نقش‌های صلیبی یونانی، سرستون‌های حجاری شده و گنبدهای بزرگ است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بازدید از این مسجد برای شما هزینه‌ای ندارد و به‌صورت رایگان می‌توانید وارد مسجد ایاصوفیه شوید و از زیبایی و معماری خاص این مسجد لذت ببرید.

جزیره پرنس

جزیره پرنس یا بویوک آدا هم از جاذبه‌های پرطرفدار کشور ترکیه محسوب می‌شود. این جزیره مسیر زمینی یا هوایی ندارند؛ بنابراین تنها راه سفر به این قسمت از کشور ترکیه راه آبی و تجربه قایق‌سواری است. درصورتی‌که به سفرهای دریایی علاقه‌ دارید یا قایق‌سواری را دوست‌ دارید، حتماً از این قسمت از کشور ترکیه دیدن کنید. مسیر این جزیره دیدنی و لذت‌بخش است و قایق‌سواری در این مسیر لذت آن را دوچندان می‌کند. در نزدیکی جزیره پرنس ۸ جزیره دیگر هم وجود دارد که از این ۸ جزیره ۳ مورد از آنها بیش از بقیه مقصد گردشگران هستند. جزیره پرنس پرطرفدارترین جزیره‌ها در بین ۹ جزیره موجود در منطقه دریای مرمره است.

قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار یکی از زیباترین قلعه‌های استانبول است. این قلعه در گذشته یک قلعه نظامی بوده و امروزه یکی از نمادهای شهر استانبول محسوب می‌شود. روملی حصار به‌گونه‌ای قرار گرفته است که بر تنگه بسفر اشراف دارد. به همین دلیل بر فراز این قلعه می‌توان این تنگه را با تمام زیبایی‌هایش دید. هدف از ساخت این قلعه آماده‌سازی برای تصرف استانبول کنونی بوده است. قلعه روملی حصار دارای ۳ برج بزرگ و مهم و یک برج کوچک است که در نقاط مختلف این سازه قرار گرفته‌اند. سنگرهای دیده‌بانی مختلفی هم در قسمت‌های مختلف ساخته شده‌اند. اگر قصد رزرو بلیط پرواز استانبول و سفر به این شهر زیبا را دارید، از دیدن قلعه روملی حصار غافل نشوید.

تور کشتی در تنگه بسفر
 
تور کشتی در تنگه بسفر را هرگز فراموش نخواهید کرد! با حضور در این تور می‌توانید نمای بسیاری از مکان‌های تاریخی کشور ترکیه را ببینید؛ بنابراین اگر زمان کافی برای بازدید از هرکدام از مکان‌های تاریخی را نداشتید، در این تور شرکت کنید. در این تور شما در یک کشتی تفریحی با تمام امکانات از مسیر آبی عبور خواهید کرد و طی مسیر می‌توانید بسیاری از مکان‌های تاریخی و تفریحی شهر استانبول را همراه با نورپردازی‌های خاص و لاکچری مشاهده کنید. در تور کشتی این تنگه، جشن و پای‌کوبی‌ و برنامه‌های خاصی در طول تور وجود دارد که برای مسافران جذاب خواهد بود. این تور حدوداً از ساعت ۸ شب شروع شده و تا ۱۲ شب ادامه دارد؛ بنابراین اگر برای طول روز برنامه سفر چیده‌اید اما نمی‌دانید در شب کجا بروید، این تور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. در طول این تور شما از کنار مکان‌های دیدنی مانند کاخ دولما باغچه، پل بغاز، اسکله اورتاکوی و ... عبور خواهید کرد. 

ترکیه؛ کشور زیبایی‌های ناتمام اوراسیا

بسیاری از افراد پیش از سفر به‌درستی اطلاعی از تمام مکان‌های تفریحی و تاریخی این کشور ندارند و معمولاً فقط به چند قسمت و مکان تاریخی سر می‌زنند و باقی وقت خود را در بازارهای این کشور می‌گذرانند. این در حالی است که کشور ترکیه مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند. در این مقاله ۷ مکان تاریخی ترکیه که ارزش دیدن دارند معرفی شد که امیدواریم از دیدن آن‌ها لذت ببرید! فلایتیو همواره کنار شماست تا سفری فراموش‌نشدنی تجربه کنید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی