اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201157221319327
در دسترس نیست

هزینه های ساخت ویلای مدرن

ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟

کد: 140201157221319327

، (اخبار رسمی): متراژ ساخت ویلا، کیفیت متریال مورد استفاده، امکانات اضافی، دستمزد نیروی کار، محل پروژه و محوطه سازی از جمله مواردی است که بر روی هزینه ساخت یک ویلا تاثیر مستقیم دارد.

ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟
ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟
ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟
ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟
ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟
ساخت یک ویلا مدرن چقدر هزینه دارد؟

متراژ ساخت ویلا، کیفیت متریال مورد استفاده، امکانات اضافی، دستمزد نیروی کار، محل پروژه و محوطه سازی از جمله مواردی است که بر روی هزینه ساخت یک ویلا تاثیر مستقیم دارد.

زمانی که تصمیم به ساخت یک ویلای مدرن در شمال کشور را دارید، طبیعتا یکی از مواردی که به آن فکر می کنید، بحث هزینه و تخصیص بودجه است. در واقع عوامل متعددی وجود دارد که بر هزینه صفر تا صد ساخت ویلا مدرن در گیلان تاثیر می گذارد. متراژ ساخت ویلا، کیفیت متریال مورد استفاده، امکانات اضافی، دستمزد نیروی کار، محل پروژه و محوطه سازی از جمله مواردی است که بر روی هزینه ساخت یک ویلا تاثیر مستقیم دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، مبالغی را باید برای طراحی پلان، هزینه های حمل و نقل، اجاره ابزار و تجهیزات نیز بپردازید. در ادامه این مطلب، موارد گفته شده را با جزییات بیشتر بررسی می کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت ویلا مدرن هزینه های تاثیرگذار بر روی روند ساخت، در دو دسته آشکار و نهان قرار می گیرند. هزینه های آشکار شامل مواردی همچون خرید مصالح، دستمزد نیروی کار، امکانات اضافی و غیره می شوند. اما هزینه های نهان که معمولا رقم قابل پیش بینی برای آن ها وجود ندارد و اغلب در روند یک پروژه با آن ها مواجه می شویم، شامل هزینه حمل و نقل، اجاره ابزار و تجهیزات و بیمه نیروی کار می شود. در این بخش با این هزینه ها و نحوه مدیریت آن ها، بیشتر آشنا می شویم.

برای آن که بتوانید یک برآورد اولیه از هزینه ساخت ویلا داشته باشید، باید پیش از هر چیزی طرح اولیه آن را در نظر بگیرید. به این شکل با اضافه کردن متریال مورد نظر برای ساخت ویلا و همین طور تزئینات، محوطه سازی و … هر یک به شکلی در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهند بود. برای آن که بتوانید نرخ ساخت ویلا را مدیریت کرده و آن را به شکلی به حداقل برسانید، لازم است که پروژه طراحی و ساخت و ساز ویلا را به دست تیم هایی که به لحاظ مهندسی و دانش روز دنیا در سطح بالایی قرار دارند، بسپارید. به این شکل هزینه های شما مدیریت شده و می توانید در کوتاه مدت، به نتیجه دلخواه خود برسید. لازم به یادآوری است که فاکتور زمان در طولانی شدن مراحل ساخت و ساز، خود به شکل مستقیم، بر هزینه ها تاثیر گذاشته و باعث پرداخت دستمزد بیشتر به کارگر ساختمانی خواهد شد.

1. متراژ ساخت ویلا :متراژ ویلا یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تمام شده است. بدیهی است که هر چقدر متراژ ساختمان و تعداد طبقات شما بیشتر باشد، هزینه ساخت نیز به تبعیت از آن بالاتر می رود. همچنین هزینه فوندانسیون و اسکلت طبقات، برای ویلایی با متراژ بیشتر، بالاتر می رود.

2. کیفیت مصالح :اگرچه ساخت یک ویلای مدرن با متریال مرغوب، گران تر تمام می شود، اما به لحاظ ایمنی ساختمان، خیالتان راحت تر است. اگر بودجه شما محدود است، می تواند از مصالحی با درجات پایین تر کیفیت نیز استفاده نمایید.

3. امکانات اضافی :امکانات اضافی جزو مواردی است که به طور مستقیم بر روی هزینه های شما تاثیر می گذارد. اگر درخواست احداث استخر، جکوزی، سونا، باربیکیو، آبنما، دوربین مدار بسته، روف گاردن و وال گاردن دارید، باید بودجه معینی را به این کار اختصاص دهید. البته الزامی برای وجود تمامی موارد گفته شده در طراحی ویلا نیست. شما می توانید از میان امکانات ذکر شده، یک یا چند مورد را انتخاب نمایید.

4. دستمزد نیروی کار :بخش اعظم هزینه های ویلاسازی، به دستمزد نیروی کار و مجری ساخت مربوط می شود. دستمزد نیروی کار را می توان به دو روش روزانه و برحسب میزان پیشرفت پروژه، محاسبه کرد. متاسفانه در برخی از موارد دیده شده است که پرداخت دستمزد به روش اول، سبب افزایش هزینه ها و طولانی شدن روند اجرای پروژه می شود. این موضوع به دلیل شانه خالی کردن نیروها از وظایف محوله در هر روز بوده است؛ در حالی که آن ها در پایان روز دستمزد خود را دریافت می نمودند. اما زمانی که شما پرداخت را برحسب میزان پیشرفت پروژه انجام دهید، دیگر چنین مشکلاتی به وجود نمی آید و مجری پروژه تلاش می کند تا روند ساخت و ساز در زمان تعیین شده، تمام شود. علاوه بر هزینه دستمزد، مبلغ بیمه کارگران را نیز به این عدد اضافه کنید.

5. محل پروژه :برحسب اینکه محل زمین شما در چه منطقه ای قرار دارد، هزینه های ساخت قابل تغییر است. لوکیشن های مختلفی برای ساخت و ساز وجود دارد. مثل:

  • شهری
  • ساحلی
  • جنگلی
  • کوهستانی

معمولا ساخت و ساز در دو لوکیشن جنگلی و کوهستانی، هزینه های اضافی مانند هزینه حمل و نقل مصالح و نیروی کار به مکان پروژه را دربر دارد. بنابراین ساخت و ساز در چنین مکان هایی، می تواند گران تر از حد معمول باشد.

6. محوطه سازی : محوطه سازی فضای بیرونی، شامل مسیرسازی، احداث استخر، وال گاردن، روف گاردن، فضای بازی، گلکاری و درختکاری در یک ویلا است. طبیعتا هزینه محوطه سازی ویلا، جزو عواملی است که بر هزینه های ساخت و ساز تاثیر می گذارد. ضمن اینکه نمی توان در طراحی یک ویلا، از محوطه سازی چشم پوشی کرد. زیرا تفاوت یک سازه مسکونی با یک سازه ویلایی، در محوطه سازی و فضای سبز آن است.

7. طراحی پلان :طراحی پلان، اولین گامی است که پیش از اقدام به ساخت بایستی پشت سر بگذارید. در طراحی پلان، جزییات نقشه، جانمایی دقیق هر المان و نحوه اجرای تاسیسات به طور کامل و دقیق، انجام شده است. بدون طراحی پلان، شروع ساخت و ساز امکان پذیر نیست.

8. حمل و نقل :در ابتدای کار، باید بودجه ای برای هزینه حمل مصالح، نیروی کار، ابزار و تجهیزات به محل پروژه، در نظر گرفته شود. این مورد جزو هزینه های نهان است و نمی توان رقم دقیقی را برای آن پیش بینی کرد.

9. اجاره ابزار و تجهیزات : برای بسیاری از اجرای مراحل پروژه مانند ریخته گری بتن، پی ریزی، اسکلت سازی و نصب سازه های پیش ساخته، نیاز به اجاره ابزار و تجهیزاتی نظیر میکسر، جرثقیل و بیل مکانیکی دارید. بنابراین هزینه اجاره این ابزار را به هزینه های کلی خود نیز اضافه کنید.

10. طراحی و اجرای تاسیسات: هزینه طراحی و اجرای تاسیسات را نیز به لیست موارد ذکر شده اضافه نمایید. تاسیسات یک ویلای مدرن، در دو بخش اصلی تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی قرار می گیرند. تاسیسات مکانیکی شامل لوله کشی آب، لوله کشی گاز و سیستم گرمایش و سرمایش می شوند. تاسیسات الکتریکی نیز مربوطه به سیم کشی برق ساختمان است که هزینه هایی را در بر دارد.

سخن پایانی

در این مطلب راجع به هزینه های ساخت یک ویلای مدرن صحبت کردیم. این هزینه ها در دو دسته آشکار و نهان قرار می گیرند. پیش بینی آن ها، سبب می شود تا شما تخصیص بودجه خود را به طور دقیق تری انجام دهید و بهره وری خود را تا حد ماکسیمم، بالا ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021264*****
[نمایش اطلاعات]