اطلاعات تماس
  • 021860***** - 090025*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204157371521741
در دسترس نیست

تعریف ماهیت حباب سکه به عنوان ساختار اصلی آن

حباب سکه واقعا چیست ؟

کد: 140204157371521741

، (اخبار رسمی): حباب سکه اختلاف قیمت خرید و فروش سکه با ارزش طلای سکه را میگویند. حباب قیمتی را می‌توان رقمی ناپایدار و غیر‌حقیقی دانست. حباب سکه بانکی زمانی در قیمت سکه لحاظ میشود که سکه به اصطلاح بانکی باشد و در خصوص سکه های غیر بانکی صدق نمیکند. ارزش ضرب بانک مرکزی نام دیگر سکه بانکی میباشد.

حباب سکه واقعا چیست ؟
به روزرسانی قیمت حباب سکه در tgju و zcoin

حباب سکه یک عامل مهم و تاثیر گذار روی قیمت آن است که میتواند نقش بسزایی در نوسان قیمت سکه ایفا کند. قیمت لحظه ای حباب سکه در پلتفرم زکوین به روزرسانی میشود.

حباب طلا و حباب سکه عاملی است که می‌تواند بر ارزش ذاتی سکه تاثیر بگذارند. حباب سکه همان عاملی است که سبب می‌شود شما سکه را گران‌تر و یا ارزان‌تر از قیمت اصلی بخرید در واقع اختلاف قیمت ارزش داتی سکه با قیمتی که در حال حاضر در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود را حباب سکه می‌گویند.

علت تشکیل حباب طلا و سکه چیست؟

سکه در مقایسه با طلا بیشتر شاهد ایجاد حباب در قیمت می‌شود. دلیل رخ دادن چنین حالتی را می‌توان به دلیل وجود انواع سکه با وزن و قیمت‌های متفاوت دانست. مردم نیز متناسب با نوع نیاز و بودجه خود اقدام به سرمایه‌ گذاری در بازار سکه می‌کنند. حال با توجه به میزان عرضه و تقاضا میان انواع سکه‌های موجود در بازار ممکن است بیشتر شاهد تشکیل حباب در بازار سکه باشیم

فرمول محاسبه حباب سکه

حباب سکه در زمان‌های مختلف متفاوت است. برای این که در هر زمانی بدانید حباب سکه چقدر است می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

حق ضرب +(وزن سکه ×0.9) × [(نرخ دلار آزاد × قیمت اونس طلا جهانی) /31.1])

ابتدا باید بدانید که هر اونس 31.1 گرم است. برای محاسبه قیمت سکه باید قیمت اونس را ضرب در نرخ روز دلار کنید و سپس تقسیم بر عدد 31.1 نمایید. با استفاده از این فرمول ساده قیمت هر گرم سکه به دست می‌آید. در بازارهای جهانی عیار سکه بهار آزادی ۲۱.۶ و اونس طلا ۲۴ است.

حال اگر بیاییم و عدد ۲۱.۶ را تقسیم بر اونس جهانی طلا یعنی همان ۲۴ کنیم عددی معادل 0.900 حاصل می‌شود. توجه کنید که پس از محاسبه توسط این فرمول شما باید حق ضرب بانک مرکزی را که چیزی معادل ۵ هزار تومان است به آن اضافه نمایید. در نهایت عددی که به دست آورده‌اید را باید از قیمتی که طلا فروش به شما گفته است کم کنید. عددی که در نهایت مشاهده می‌کنید همان حباب قیمتی طلا و سکه است.

اما به دلیل سخت بودن فرمول بالا و گیج شدن سرمایه گذاران میتوانید از وبسایت TJGU یا وب سایت زکوین به آدرس https://zcoinn.com/hobab برای محاسبه آنلاین استفاده کنید .

حباب کدام سکه کمتر است؟

همیشه برای سرمایه گذاران این سوال به وجود می‌آید که حباب کدام سکه کمتر است؟ پاسخ به این سوال را باید به دو شکل پیش ببریم. اگر مقایسه حباب بین ربع سکه، نیم سکه و تمام سکه است باید بگوییم تمام سکه حباب کمتری دارد. اما در مقایسه سکه بهار آزادی غیر بانکی نسبت به تمام سکه با سال ضرب 86 باید بگوییم سکه بهار آزادی غیر بانکی در بازار حباب کمتری دارد.

حباب مثبت و منفی سکه چیست؟

حباب‌های قیمتی ممکن است در مورد هر کالا و اجناسی رخ دهند. به طور کلی عرضه و تقاضا موثرترین عاملی است که سبب ایجاد حباب قیمتی می‌شود. قیمت عرضه همان قیمتی است که فروشندگان اجناس را با توجه به آن به شما می‌فروشند. قیمت تقاضا نیز قیمتی است که خریداران مایل هستند بنابر آن یک جنس را خریداری کنند. حال زمانی که قیمت عرضه و تقاضا به یکدیگر نزدیک باشند نوعی تعادل و ارزش حقیقی در بازار جاری می‌شود.

چه زمانی حباب مثبت شکل می‌گیرد؟ اگر قیمت عرضه از قیمت تقاضا پیشی بگیرد، حباب قیمتی مثبت است.

چه زمانی حباب منفی شکل می‌گیرد؟ اگر قیمت تقاضا از قیمت عرضه پیشی بگیرد، حباب قیمتی منفی خواهد بود.

توجه داشته باشید که در بازار طلا و سکه، بیشتر شاهد حباب قیمتی مثبت هستیم.

عوامل اصلی ایجاد حباب مثبت سکه در بازار

نقدینگی و عدم ضرب سکه توسط بانک مرکزی

مهم ترین عامل افزایش حباب قیمت سکه در بازار افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار سکه است که همزمان با عدم ضرب سکه و عرضه توسط بانک مرکزی کیتوان شاهد افزایش قیمت حباب سکه بود.  میزان تعادل در عرضه و تقاضا عامل اصلی نوسان در حباب سکه است .

حباب سکه صرفا مخصوص سکه های بانکی است و در عین حال میزان حباب سکه در میزان ضرب سکه های غیره بانکی در بازار تاثیر گذار است. 

به طور کلی هر چه میزان حباب سکه از نظر کمی بالاتر رود ، صرفه ضرب سکه های بانکی افزایش پیدا میکند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زکوین

سکه و شمش زکوین دارای جوار از اتحادیه طلا ، سکه و صرتف تهران و ارئه دهنده سکه های بانکی و شمش میباشد. سکه زکوین دارای سامانه تشخیص اصالت سکه میباشد. تمامی سکه و شمش های طلا در زکوین با فاکتور رسمی به فروش میرسد. صرافی زکوین امکان خرید و فروش شمش و سکه را با تمامی ابزارهای مالی مهیا نموده است. قیمت سکه های بانکی زکوین به صورت آنلاین در سایت زکوین به آدرس https://zcoinn.com قابل دسترس میباشد.

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 090025*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مد و لباس