اطلاعات تماس
  • 021860***** - 090025*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211147802421741
در دسترس نیست

جزئیات تکمیلی خرید شمش طلا در مرکز مبادله ارز

نحوه و شرایط خرید شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا

کد: 140211147802421741

، (اخبار رسمی): به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زکوین ، پیرو بخشنامه بانک مرکزی ، بانک نیز میتواند اقدام به فروش طلا کند، براساس این شیوه نامه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا، تنها شامل فروشندگان عمده،تولیدکنندگان و خرده فروشان دارای جواز کسب مجاز و معتبر میشود و شامل حال مردم عادی نیست.

 نحوه و شرایط خرید شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
نحوه و شرایط خرید شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا

راهنمای جامع خرید شمش در مرکز مبادله ارز در بولتن تخصصی زکوین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با تصمیم بانک مرکزی شیوه‌ نامه جدید حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب ، تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب و همچنین خرده‌فروشان طلای آب‌شده دارای پروانه کسب مجاز ، بانک عامل نیز  با تأیید بانک مرکزی می‌تواند متقاضی خرید شمش طلای مرکز مبادله باشد.

متقاضیان شمش طلای مرکز مبادله چه کسانی هستند؟

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران شامل «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «خرده‌فروشان طلای آب‌شده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» هستند.

عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا طبق اطلاعاتی که سخنگوی این مرکز ارائه کرده برای مردم عادی طراحی نشده است. براساس اظهارات ایشان عرضه و فروش شمش‌های طلای وارداتی به منظور رفع تعهد ارزی صادرکنندگان با استفاده از واردات شمش طلا خواهد بودو صرفا شامل حال عمده فروشان و خرده فروشان دارای مجوز رسمی میشود.

عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا برای صادرکنندگانی که مایل به رفع تعهد ارزی صادراتی با استفاده از واردات شمش طلا هستند، انجام می‌شود و از یک طرف دیگر قیمت شمش طلا، خرید آن را برای مردم عادی تا حدود زیادی غیرمنطقی جلوه می‌دهد. متقاضیان شمش طلا به‌زبان ساده تولیدکنندگان صنف طلا و جواهر و البته بانک‌ها محسوب می‌شوند و از طرفی بانک مرکزی به عنوان بازارگردان اصلی در طرف عرضه و تقاضا حضور خواهد داشت.

هدف مرکز مبادله ارز و طلا

مرکز مبادله ارز و طلا طبق گفته سخنگوی این مرکز به دنبال شفافیت در بازار و کمک به شکل گیری بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است. آنطور که سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا می‌گوید هدف از عرضه شمش طلا و فروش آن، رونق ورود طلا و رونق معاملات صنف طلا معرفی شده است.

عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا زیرنظر خود بانک مرکزی فعالیت دارد و کار نظارت بر بازار را برای بازارگردان آسان می‌کند و در بلندمدت می‌تواند جلو روند قاچاق طلا از کشور را بگیرد.

عرضه شمش طلا به شکلی انجام می‌شود؟

عرضه شمش طلا در سال‌های گذشته از طریق بانک کارگشایی صورت می‌گرفت .عرضه شمش طلا، اما از این به بعد با مقرراتی که از طرف مرکز مبادله ارز و طلای ایران درنظر گرفته می‌شود، انجام خواهد شد.

عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا به شکل حراجی انجام می‌شود. بدین صورت که حراج‌ها نیم ساعته است و روزانه 5 حراج تشکیل میشود . ساعت ۱۷ هر روز هم آگهی عرضه طلا در روز بعدی منتشر می‌شود و متقاضیان از چند‌وچون عرضه فردا باخبر می‌شوند.

عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا ارتباطی به بازار بورس ندارد و متقاضی خرید شمش طلا هم احتیاجی به داشتن کد بورسی نخواهد داشت. عرضه شمش طلا در بستر تالار معاملات نقدی مرکز مبادله ارز و طلا انجام می‌شود .

مدارک مورد نیاز مرکز مبادله ایران از متقاضی خرید شمش طلا نیز شامل :

اصل نامه درخواست شرکت در حراج منتشره در تارنمای رسمی (www.ice.ir) ، اصل کارت ملی، اصل پروانه کسب و اصل فیش بانکی واریز وجه الضمان، اصل گواهی امضا نزد دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادله ارز و طلای ایران و آخرین آگهی روزنامه رسمی ویژه اشخاص حقوقی خواهد بود.

متقاضی خرید از زمان انتشار آگهی حراج تا ساعت ۱۶ یک روز کاری پیش از جلسه حراج فرصت دارد وجه الضمان را به حساب واسط مرکز مبادله ایران واریز کند.

محل تحویل شمش طلا، خزانه بانک کارگشایی مرکز است و تحویل فیزیکی از ساعت 8 تا 14 یک روز کاری پس از تسویه نقدی صورت می‌گیرد.

قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود.

حداقل و حداکثر حجم خرید

حراج حضوری به دو شیوه خرد و عمده صورت می‌گیرد. متقاضی در حراج خرد می تواند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلویی خریداری کند. سقف خرید خرد در هر هفته تقویم، صرفاً پنج قطعه خواهد بود.

متقاضی در حراج عمده مجاز به خرید حداقل یک بسته و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد است. که هر بسته حاوی پنج قطعه شمش یک‌ کیلوگرمی با عیار 995 است. همچنین سقف خرید عمده هم در هر هفته تنها صرفاً 20 قطعه شمش طلای استاندارد است.

شمش طلای قابل عرضه در مرکز مبادله ایران، استاندارد، اصالت سنجی شده و یک کیلوگرمی است و با عیار 995 عرضه میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زکوین

سکه و شمش زکوین دارای جوار از اتحادیه طلا ، سکه و صرتف تهران و ارئه دهنده سکه های بانکی و شمش میباشد. سکه زکوین دارای سامانه تشخیص اصالت سکه میباشد. تمامی سکه و شمش های طلا در زکوین با فاکتور رسمی به فروش میرسد. صرافی زکوین امکان خرید و فروش شمش و سکه را با تمامی ابزارهای مالی مهیا نموده است. قیمت سکه های بانکی زکوین به صورت آنلاین در سایت زکوین به آدرس https://zcoinn.com قابل دسترس میباشد.

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 090025*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه