اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204207379822835
در دسترس نیست

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی

کد: 140204207379822835

، (اخبار رسمی): آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی در وهله اول ممکن است کاری دردسرساز و پرچالش به نظر برسد. برای یک آموزش حرفه ای به این گروه سنی، باید علاوه بر پر انرژی بودن و فعالیت‌هایی سرگرم کننده در تدریس، آنها را به حرکت و مشارکت به زبان انگلیسی وادار کنید.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی
بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی

به دنبال ساخت آینده ای خوب برای فرزندانتان هستید؟ در تلاشید که کودک شما زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزد، اما نمی دانید چگونه باید به کودک خود آموزش دهید؟ یا کدام آموزشگاه را برای کودک تان انتخاب کنید؟ این موارد برخی از چالش هایی هستند که والدین معمولا در مقوله آموزش زبان انگلیسی کودکان با آن روبرو می شوند.

 چالش های مطرح شده در آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی دوچندان می شوند. این گروه سنی ظرفیت توجه کمتری نسبت به کودکان بزرگترو افراد بزرگسال دارند. اما آموزش هایی سرگرم کننده و همراه با فعالیت هایی هیجان آمیز، این گروه از کودکان را برای یادگیری، بیشتر ترغیب می کند. آموزش زبان کودکان در مشهد از جمله موسساتی است که با ارائه این سبک از روش های نوین آموزش، مسیری مطمئن و زودبازده را در یادگیری این مهارت برای فرزندان شما فراهم می کند.

آیا آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی سخت است؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی سختی خاص خود را دارد. بسیاری از والدین با ثبت نام کودک خود در کلاس زبان، به دنبال آماده کردن وی برای رفتن به مدرسه هستند.

نکته مثبت این اتفاق این است که با کودکی روبرو هستید که از فهمیدگی نسبی برخوردار است. برای کودکان در این سن می توان با مهیا کردن شرایط خوب از حجم بازیگوشی کودک کم و روی تمرکز او کار کرد.

نکته منفی این اتفاق این است که شما با کودکی روبرو هستید که همچنان عاشق بازی و دنیای بچگی است. پس باید آموزش شما همراه با بازی و در بازه های زمانی کوتاه باشد.

یادگیری زبان در کودکی چه تاثیری در بزرگسالی آنها دارد؟

وقتی افراد در کودکی درباره موضوعی آموزش می بینند، معمولا آن را عمیق تر یاد گرفته و از آن بیشتر استفاده می کنند. به طور کلی یادگیری زبان خارجه این فرصت را برای شما فراهم می کند تا راحت تر پله های موفقیت را طی کنید. با توجه به اینکه انگلیسی زبان اول جهان برای ارتباط با نقاط مختلف در دنیا است، تقریبا تمام مقالات علمی، آموزش ها و فرصت های شغلی در کشورهای گوناگون بر مبنای این زبان تعریف می شود. وقتی شما آن را در کودکی آموخته باشید، با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد.

ایده های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

شما باید در آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی، برنامه های متنوعی تعریف کنید و این طرح باید شامل بخش های مختلفی باشد.

  • خواندن یک شعر ثابت و پر شور در ابتدای کلاس : در این حالت اجازه دهید کودکان با دست زدن یا بالا و پایین پریدن اقدام به تخلیه انرژی خود در شروع کلاس نمایند.
  • شروع کلاس با تمرین کلمات جلسات قبل نمایش کلمات به کودکان در قالب تصاویر، فیلم و حتی نمونه فیزیکی کلمه: به عنوان مثال، شما زمان آموزش کلمه مداد به کودک آن را نشان داده و بعد واژه انگلیسی آن را بگویید. (در ادامه هم از کودک بخواهید با نشان دادن مداد به شما اسم آن را بگوید.) از کودکان بخواهید در قالب تیم های دو نفره با یکدیگر کلماتی که یاد گرفته اند را تمرین و تکرار کنند. اگر از کودک در کلاس سوالی پرسیدید، بعد از پاسخ او بهتر است مورد تشویق همسالان خود قرار گیرد. اگر کودک پاسخ اشتباه به سوال داد، بعد از اصلاح اشتباه باز هم او را مورد تشویق قرار دهید. این موضوع حس اعتماد به نفس را در کودکان در زمان یادگیری افزایش می دهد و کمک می کند از آموزش زبان خارجه دلزده نشود. برای پایان کلاس هم یک موزیک شاد در نظر بگیرید. بهترین مدت زمان برای اولین آموزش بهتر است بین 10 الی 15 دقیقه باشد؛ چون کودک بیش از این زمان بر روی مبحثی که اطلاعات درستی از آن ندارد تمرکز نمی کند.

روش های خلاقانه برای آموزش زبان خارجه به کودکان

بازی در یادگیری کودک به شدت موثر بوده و علاقه او را برای ادامه آموزش بیشتر می کند. تدریس زبان انگلیسی به روش مونته سوری به عنوان یکی از بهترین روش های آموزش زبان به کودکان است. متاسفانه آموزشگاه های اندکی از این ابزار کمک آموزشی استفاده می کنند. آموزش زبان انگلیسی در مشهد این سبک از تدریس را در چهارچوب کلاس های آموزش زبان به کودکان مدنظر قرار می دهد.

بازی Kloo

این بازی به صورت کارتی بوده و می توان گاهی آن را سر کلاس آموزش انجام داد. البته دقت کنید که این بازی 1 تا 3 نفره است.

بازی Board Race

این بازی با مشارکت همه اعضای کلاس همراه است. مربی اسمی را روی تخته می نویسد و از کودکان می خواهد هر تعداد کلمه مرتبط با آن را یادداشت کنند. در نهایت کسی که اسامی بیشتری بنویسد برنده است.

اپلیکیشن Duolingo

این برنامه به کودک تان کمک می کند تا در قالب بازی با کلمات، یادگیری را برای آنها آسان تر شود. دولینگو با ارئه داستان هایی در سطوح مختلف به یادگیری بیشتر کودکان و درک مطلب آنها کمک می کند.

مهم ترین نکات در آموزش زبان انگلیسی کودکان پیش دبستانی

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی نیاز است شما از چند راهکار ساده و موثر استفاده کنید. مهم ترین موضوع در آموزش این گروه سنی از کودکان تعریف یک برنامه روتین و منظم برای آنهاست.

تعریف محیط مشخص

اگر قرار است در یک مهدکودک فضای آموزشی زبان های خارجه ایجاد شود، باید یک فضای کلاس مانند در یک بخش از محیط مدنظر قرار گیرد. به این شکل کودکان همیشه در یک فضای مشخص آموزش می بینند و این موضوع سبب افزایش حس امنیت در آنها می شود. در یک آموزشکده تخصصی نیز چنانچه آموزش زبان های خارجه کودکان مدنظر است، باید یک کلاس آموزشی خاص با المان های طراحی مرتبط با کودکان در نظر گرفته شود. این موضوع حس مثبت و خوبی را به کودک منتقل می کند و ترس او را نسبت به فضای کلاس درس کاهش می دهد.

تعریف زمان مشخص

در صورتی که در مهد کودک در حال برگزاری کلاس زبان انگلیسی هستید، تلاش کنید در یک زمان مشخص به آموزش کودکان بپردازید. این کار سبب می شود ذهن کودک دارای یک نظم خاص نسبت به کلاس شود. ثبت نام در آموزشکده های تخصصی زبان ویژه کودکان پیش دبستانی می تواند از نظر نظم زمانی در این حالت مناسب تر باشد.

کمک گرفتن از والدین

والدین به شدت در ترغیب کودک برای یادگیری زبان خارجه تاثیر گذار هستند. آنها می توانند موضوعاتی را که کودک آموزش دیده است در خانه با او در قالب بازی تمرین کنند.

در پایان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی کار پرچالش و دردسرسازی نیست. کافیست آموزش را برای آنها سرگرم کننده کنید. وقتی شما از بازی برای تدریس زبان انگلیسی به این گروه سنی استفاده می کنید، آنها یک تجربه شیرین از این آموزش دریافت می کنند و نسبت به ادامه آن علاقه مند خواهند شد.

همواره در حین تدریس کودکان را تحسین کنید تا از یادگیری زبان دلسرد نشوند. در مواجه با آن دسته از کودکانی که اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن ندارند، صبور باشید. این گروه از دانش آموزان به تمرین بیشتری نیاز دارند. با آنها مدارا کنید تا در مسیری صحیح این مهارت را یاد بگیرند.

برخی از زبانکده ها صرفا به آموزش سرفصل درسی از روی کتاب می پردازند. کلاس های این موسسات به صورت کاملا رسمی برگزار می شود. دقت کنید که این سبک تدریس می تواند دلزدگی نسبت به یادگیری زبان خارجی را در کودک شما ایجاد کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش