اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205237435322835
در دسترس نیست

 7 تفاوت اساسی آزمون تافل با آیلتس

تفاوت آزمون تافل با آیلتس

کد: 140205237435322835

، (اخبار رسمی): آزمون تافل برای اهداف آکادمیک بوده و در آن باید سرعت نت برداری بالا داشته باشید تا در آزمون لیسنینگ موفق شوید. آزمون تافل یک امتحان 4 ساعته است که به صورت کامپیوتری و با هدفون برگزار می شود. موسسات بسیاری در دنیا، بیش از 50 بار در سال این آزمون را برپا کرده و 10 روز بعد نتیجه آن را اعلام می کنند.

تفاوت آزمون تافل با آیلتس
تفاوت آزمون تافل با آیلتس

اصلی ترین تفاوت آیلتس و تافل در برگزار کننده این سنجش هاست. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج و با لهجه انگلیسی استرالیایی و تافل توسط شرکتی آمریکایی در نیوجرسی با اصطلاحات آمریکایی برگذار می شود.

از شرایط پذیرش در دانشگاه ها یا مشاغل کشور های انگلیسی زبان، قبولی در یکی از آزمون های بین المللی آیلتس یا تافل است. اما وجه تمایز این دو آزمون در چیست؟ اصلی ترین تفاوت آزمون تافل با آیلتس، این است که در هر کشور یکی از این دو آزمون ملاک پذیرش مهاجران هستند.

این دو سنجش در حالت کلی مورد پذیرش بسیاری از کشور ها و دانشگاه ها هستند، اما در مواردی از جمله لهجه، مدت زمان آزمون، حداقل نمره مورد نیاز، نحوه نمره دادن و …با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به هدف و کشور مقصد، می توانید یکی از آموزشگاه های معتبر با اساتید خبره را به عنوان مرکز آموزش زبان برای مهاجرت مشهد انتخاب کرده و با گذراندن دوره های پیش آمادگی، با خاطری آسوده در یکی از آزمون های تافل یا آیلتس شرکت کنید.

 7 تفاوت اساسی آزمون تافل با آیلتس

اساسی ترین تفاوت این دو آزمون ،در برگزار کننده آن هاست. دانشگاه کمبریج برگزار کننده آزمون آیلتس و شرکتی آمریکایی در نیوجرسی برپاکننده تافل است.

دومین تفاوت در هدف شما برای شرکت در این دو سنجش است. اگر هدف شما برای ادامه تحصیل و یا تحقیق و مطالعه است آزمون آیلتس آکادمیک و یا تافل برای شما مناسب است اما اگر هدفی غیر آکادمیک دارید، حتما باید در آیلتس جنرال شرکت کنید.

سومین اختلاف در لهجه های هر کدام از این دو دوره است. در آزمون آیلتس، لهجه انگلیسی استرالیایی یا بریتانیایی به کار می رود اما در تافل، از اصطلاحات آمریکایی استفاده می شود.

در هر دو آزمون تافل و آیلتس لازم است که با مبحث نت برداری آشنا باشید، اما در تافل باید در حین گوش دادن نت برداری کنید زیرا در بخش لیسنینگ نیاز است بلافاصله بعد از پخش فایل صوتی، سوالات را پاسخ دهید.

سوالات تافل به صورت تستی می باشد، اما در امتحان آیلتس، انواع سوالات مانند تطبیقی، چند گزینه ای، جای خالی و… مطرح می شود.

افرادی که تحمل آزمون های بلند مدت و چند ساعته مانند کنکور را ندارند، نمی توانند در آزمون تافل شرکت کنند زیرا این سنجش 4 ساعت به طول می انجامد. برای این افراد شرکت در آیلتس مناسب تر است. مدت زمان امتحان 2 ساعت و 45 دقیقه است.

در آزمون تافل در بخش رایتینگ، باید مقاله ای تایپ کنید که برای موفقیت در آن نیاز است که سرعت تایپ بالایی داشته باشید. اما در آیلتس، سنجش رایتینگ به صورت کتبی و نوشتاری صورت می گیرد.

نگاهی دقیق تر به تفاوت آزمون های TOEFL و IELTS

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند که در جدول زیر می توانید به بررسی آن ها بپردازید.

 

فاکتورهای مهمآیلتستافل
هزینهدر آمریکا مبلغی حدود 215 تا 245 دلاردر بیشتر کشورها زیر 200 دلار و مبلغی بین 165 تا 300 دلار
بخش های مختلف آزمون

Listening:30 min

Writing:60 min

Speaking:11-14 min

Reading:60 min

 در ابتدای آزمون و به صورت شفاهی برگزار می شود.speaking

Listening:60-90 min

Writing:50 min

Speaking:20 min

Reading:60-80 min

نحوه آزمون speakingبه صورت شفاهی و هر نفر با یک ممتحنبه صورت کامپیوتری و با میکروفن
زمان استراحت در آزمونتایم استراحت ندارد10 دقیقه در میان دو آزمون لیسنینگ و اسپیکینگ
محل برگزاریبیش از 1100 موسسه در 140 کشور دنیابی نهایت موسسه در دنیا
حداقل نمره مورد نیاز national universities3.678
حداقل نمره مورد نیاز national liberal arts colleges5.62.82
ملاک نمره دادن0 تا 90 تا 120
زمان اعلام نتایج13 روز بعد از برگزاری10 روز بعد از برگزاری
تعداد دفعات برگزاری در سال40 بار در سالبیش از 50 بار در سال

این آزمون که به آن TOEFL IBT نیز می گویند تحت نظارت "ETS" از طریق کامپیوتر و هدفون طی زمان 4 ساعت برگزار می شود. این آزمون در مدل کتبی هم در برخی کشورها برگزار می شود اما فرمت کامپیوتری آن طرفداران بیشتری دارد. در صورتی که قصد ارائه مدرک برای پذیرش در دانشگاه های آمریکایی را دارید کسب نمره در این آزمون برای شما بسیار ضروری است. مدرک کسب شده از این آزمون مورد پذیرش بیش از 8500 موسسه در دنیا است. بخش listening و reading در ابتدای جلسه امتحان برگزار شده و پس از استراحتی 10 دقیقه ای، speaking و writing از داوطلبان مورد سنجش قرار می گیرد.

در سنجش ریدینگ تافل، 3 تا 5 متن با 12 تا 14 سوال چند گزینه ای در اختیارتان قرار می گیرد که سوالات در آن یا comprehension test است یا understanding و یا vocabulary. که باید در بازه زمانی یک ساعته به آن ها پاسخ دهید.

بخش رایتینگ تافل شامل دو قسمت است:

  1. یک سخنرانی برای شما پخش می شود که بر اساس آن باید مقاله ای 300 تا 350 کلمه ای بنویسید.
  2. از شما می خواهند مقاله دیگری بنویسید.

در بخش لیسنینگ 4 تا 6 فایل صوتی در اختیار شما قرار داده می شود که پس از گوش دادن به آن ها و نت برداری، باید به سوالات مطرح شده در مدت زمان یک ساعت پاسخ دهید.

وارسی موشکافانه آزمون آیلتس

این سنجش در بیش از 10 هزار موسسه در سراسر جهان به صورت کامپیوتری و اینترنتی برگزار می شود. آزمون آیلتس در گذشته به صورت کتبی برپا می شد. با وجود اینکه این آزمون بر اساس زبان انگلیسی بریتانیایی است اما داوطلبان می توانند پاسخ های خود را با تلفظ انگلیسی و آمریکایی ارائه دهند.

آیلتس به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می شود. تفاوت این دو آزمون در بخش reading و writing می باشد به طور مثال در بخش writing آزمون آکادمیک، داوطلب باید مقاله علمی ارائه دهد اما در جنرال سنجش بر اساس نوشتن یک نامه اداری است. دو بخش listening و speaking در هر دو به صورت یکسان است.

در آزمون آیلتس 3 بخش لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در هر دو حالت جنرال و آکادمیک به صورت کتبی و در یک روز برگزار می شود اما بخش اسپیکینگ، یک هفته قبل یا بعد از آزمون به صورت شفاهی و تک به تک ( هر داوطلب با یک ممتحن) است. مدت زمان 3 بخش کتبی، 2 ساعت و 45 دقیقه بوده اما بخش شفاهی، 11 تا 14 دقیقه طول می کشد.

در بخش شفاهی، 3 بخش وجود دارد: 

  1. در مرحله اول سوالات عمومی درباره خودتان، خانواده، محل زندگی و… پرسیده می شود.
  2. در مرحله دوم کارتی با موضوعی خاص به مدت یک دقیقه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  3. در نهایت دو دقیقه به شما زمان داده خواهد شد تا در مورد آن کارت صحبت کنید.

در بخش رایتینگ آیلتس دو مرحله وجود دارد:

  1. باید مقاله ای را در مدت 20 دقیقه بنویسید و در آن از جدول، دیاگرام و یا نمودار استفاده کنید.
  2. باید مقاله ای استدلالی در مدت 40 بنویسید که 200 تا 250 کلمه طول داشته باشد.

سخن نهایی

افراد برای مقاصد کاری، تحصیلی و یا اهداف مهاجرتی دیگر نیاز به دریافت مدرک زبان انگلیسی با حد نصاب نمره قبولی را دارند. آزمون های زبان انگلیسی به دو صورت تافل و آیلتس برگزار می شود و بسیاری از افراد نمی دانند که کدامیک برای آن ها مناسب تر است. تفاوت آزمون تافل با آیلتس در مواردی مانند هزینه، زمان و تعداد دفعات برگزاری، محل های برپایی آزمون در کشور، مدت زمان امتحان، نحوه نمره دهی و… است، اما در حالت کلی هر دو سنجش در 4 بخش reading, listening, writing و speaking انجام می شود. اگر هدف ادامه تحصیل دارید، آزمون تافل و یا آیلتس آکادمیک برای شما گزینه مناسب تری محسوب می شود. 

اگر هدف مهاجرت شغلی یا تحصیلی دارید با شرکت در دوره های تخصصی آموزشگاه راشد مشهد، مهارت های لازم را کسب نموده و برای دستیابی به بالاترین نمره ممکن در آزمون ها شرکت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش