اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205077407323172
در دسترس نیست

حضور دکتر قدرت الله سپیدنام در مجموعه CIPG

کد: 140205077407323172

، مشهد , (اخبار رسمی): در ذهنیت من که دکتر سپیدنام را انسانی موفق و پیشرو در حوزه دانشگاه و تدریس می‌دانستم اما هیچ وقت توفیق حضور و ملاقات ایشان را نداشتم، با اولین دیدار کمی جا خوردم. انسانی افتاده، ساده پوش و برخلاف انتظارات ذهنی من. اما با یک مثال همیشگی کاملا مطابقت داشتند: درخت هرچه پربارتر، افتاده تر.

حضور دکتر قدرت الله سپیدنام در مجموعه CIPG
دکتر قدرت الله سپید نام (پدر مستر تستر)

دکتر سپیدنام از پیشکسوتان حوزه علوم کامپیوتر و پدر مستر تستر معروف، مهمان مجموعه CIPG شده اند و به تبادل اطلاعات و بیان تجارب خود پرداختند.

قدرت الله سپیدنام متولد 1324،  استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد است. او دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سالفورد، منچستر، انگلستان میباشد. ایشان مهمان مجموعه cipg بودند. دکتر سپیدنام مترجم کتابهای زیادی در زمینه علوم کامپیوتر است. بعضی از این کتابها عبارتند از: شبکه های کامپیوتری ، تحلیل مهندسی مدار، مبانی سیگنالها و سیستم ها ، مهندسی امنیت نرم افزار و...

یکشنبه 25 تیرماه بود که بر اساس هماهنگی که با دکتر سپیدنام در هفته قبل داشتم باید تماس می‌گرفتم و حضور ایشان را برای ملاقاتی دوستانه و شاید هم کاربردی در شرکت قطعی می‌کردم. وقت قرار به فردا صبح ساعت 8 افتاد. دوشنبه 26 تیرماه 1402، ساعت 8 صبح، پیامک دکتر را مبنی بر آمادگی حضور ایشان دریافت کردم. در نهایت دکتر به مجموعه ما تشریف آوردند. در ذهنیت من که دکتر سپیدنام را انسانی موفق و پیشرو در حوزه دانشگاه و تدریس می‌دانستم اما هیچ وقت توفیق حضور و ملاقات ایشان را نداشتم، با اولین دیدار کمی جا خوردم. انسانی افتاده، ساده پوش و برخلاف انتظارات ذهنی من. اما با یک مثال همیشگی کاملا مطابقت داشتند: درخت هرچه پربارتر، افتاده تر.

با استقبال جناب آقای مهندس قدرتی حضور دکتر سپیدنام را در دفتر مجموعه مغتنم شمردیم تا بتوانیم از سرچشمه تجربه و دانش ایشان در زمان محدودی که در اختیار داشتیم بهترین استفاده را ببریم.

جلسه با معرفی دکتر سپیدنام توسط خودشان به صورت مختصر شروع شد و در ادامه من به معرفی مهندس قدرتی از باب شروع این تعامل سازنده پرداختم. درباره اهداف CiPG، رویه کاری و تخصص‌ها و فناوری‌هایی که در حال استفاده هستیم بحث شد و منتظر راهکارها و تجربه‌های کاری از سوی دکتر سپیدنام بودیم. افتادگی و خضوع دکتر از ابتدا آن قدر جذاب بود که من را ترغیب می‌کرد تا انتهای صحبت‌ها بنشینم و گوش فرا دهم. انتظار سخن از فناوری و تخصص‌های دکتر داشتیم؛ اما انگار عرصه برای گشایش دل برای دکتر سپیدنام باز شده بود.

فرصتی که از تلخ و شیرین روزگار و از خاطرات و تجربیاتی گاه عمیقا دردآور و گاه عمیقا پر امید کلماتی بیان شود و برای ما در قالب تجربیاتی عمیق به عنوان رهیافت‌های ذهنی قرار بگیرد. در میان صحبت‌های دکتر سپیدنام تازه متوجه شدم چه درّ گران‌بهایی در مقابل ما مشغول بیان خاطرات هستند. اولین کسی که سیستم محاسبه نرخ تاکسی (تاکسیمتر) را در 30 سال گذشته اختراع کرده بودند. اولین کسی که کنتور آب دیجیتالی را طراحی کردند. تجارب مختلف دکتر سپیدنام در کارخانجات مختلف، از طراحی سیستم‌های کنترلی گرفته تا مشاوره‌هایی که هر کدام در زمان خودش راه‌کار بزرگی برای صنایع مختلف بوده است.

شاید بیان خاطرات دکتر سپیدنام با فناوری‌هایی که امروزه ما در مجموعه به عنوان فناوری‌های نوین مشغول استفاده هستیم مطابقت نداشت اما در دل این صحبت‌ها به واقع پیوند علم و صنعت موج می‌زد. القای امیدواری در دل ناملایمات روزگار، تلاش بی وقفه و تعهد عاشقانه به کار؛ آنچنان که امروز عاشق برای دیدار معشوق وقت می‌گذارد و راه می‌گشاید و دل می‌برد؛ همه این ها مفاهیم پنهانی بود که از دل یک استاد دانشگاه قدیمی و یک متفکر و مترجم برمی‌تابید.

شاید اگر همین 2 یا 3 ساعتی که در خدمت استاد بودیم را بخواهیم عمیقا مورد توجه قرار دهیم، به نگارش کتابی در مسیر موفقیت ختم شود و زبان اختصار از بیان بسیاری از مفاهیم قاصر باشد. با آرزوی موفقیت و عزت و سلامتی برای دکتر سپیدنام بزرگوار و دوست داشتنی.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

cipg

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]