اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205227433423321
در دسترس نیست

رویداد دعوت؛ خدمتی نوین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

آغاز به کار دومین رویداد دعوت؛ فناوری‌های حوزه سلامت و درمان

کد: 140205227433423321

، مشهد , (اخبار رسمی): رویداد دعوت، درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش بنیانی است که دومین رویداد آن با محوریت سلامت و درمان در حال تدارک و برنامه‌ریزی می‌باشد.

آغاز به کار دومین رویداد دعوت؛ فناوری‌های حوزه سلامت و درمان
رویداد فناوری‌های حوزه سلامت و درمان

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در نشست خبری «دومین رویداد دعوت فناوری‌های حوزه سلامت و درمان» عنوان کرد: رویداد دعوت، درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش بنیانی بوده که دومین رویداد دعوت با محوریت سلامت و درمان تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

مجتبی بهنام تقدسی بیان کرد: آستان قدس رضوی یک نهاد موقوفاتی است که در راستای موقوفه ردیف خرج‌کرد دارد و این هزینه‌ها را به آسانی نمی‌توان در جای دیگری صرف کرد؛ از این رو، اختصاص بودجه‌ای جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط آستان قدس رضوی، کار بزرگی است؛ هر چند موسسات و نهادهای دیگری هم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده‌اند اما متاسفانه به سمت تولید انبوه سوق داده نشده‌اند.

وی، با بیان اینکه سرمایه‌گذار خطرپذیر نیاز به امکانات و هزینه دارد و هیچ نهادی حاضر نیست به این حوزه ورود پیدا کند، گفت: نیروی جوان، بازار خشن و عدم اعتبار از دلایل سرمایه‌گذاری خطر پذیر است.

تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر پرهیز از نگاه سودجویانه در حمایت از دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با بیان اینکه ما در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نگاه سودجویانه نداریم، افزود: با توجه به نگاه تولیت آستان قدس رضوی، در حمایت از شرکت های دانش بنیان، ریسک هم یک نوع سرمایه گذاری است.

به گفته وی در آستان قدس رضوی تنها شرکتی که متولی سرمایه گذاری خطر پذیر است، شرکت صنایع پیشرفته رضوی است، هر چند چالش‌های بسیاری سر راه است اما ناامید نمی‌شویم و معتقدیم اگر کاری بخواهد در کشور انجام شود توسط جوانان انجام می‌شود. وقتی میگوئیم جوان، دغدغه ما دنیای اقتصاد است.

بهنام تقدسی تصریح کرد: با رویداد دعوت دو اقدام مهم صورت می‌گیرد؛ نخست اینکه تریبون شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود و در مرحله بعد نیز خودمان سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ویژگی این رویداد منحصر به فرد است چون در آن، تنها ارائه طرح مدنظر نیست بلکه ما هم سرمایه‌گذار هستیم و هم بازار را در اختیار داریم.

رویداد دعوت؛ خدمتی نوین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

معاون الکترونیک و تجهیزات پزشکی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و دبیر رویداد دعوت نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان یکی از بازوهای تخصصی آستان قدس رضوی، در راستای تعالی زیست بوم دانش بنیان شرق کشور فعالیت می‌کند.

محمد مزیدی ادامه داد: رویداد دعوت به عنوان درگاهی برای عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش بنیانی، خدمتی است به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تا ضمن معرفی طرح‌های خود، از فرصت‌های جذب سرمایه، عقد قراردادهای فروش، اخذ حمایت برای تولید و توسعه محصول، رفع برخی از موانع تولید و نقد و ارزیابی تخصصی طرح‌ها استفاده نمایند.

وی تشریح کرد: در سیاست‌های کلی سلامت و ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری نیز ارتقاء شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی هدف گذاری شده است. فناوری‌های حوزه سلامت و درمان نیز یکی از مهمترین محورهای پنجگانه موضوعی فعالیت شرکت صنایع پیشرفته رضوی می‌باشد و گروه سلامت آستان قدس رضوی نیز متشکل از شرکت‌ها و مراکز درمانی توانمندی است که نقش موثری در اکوسیستم شرق و کل کشور دارند. از همین رو دومین رویداد دعوت با موضوع فناوری‌های حوزه سلامت و درمان تعریف شده است که با مشارکت گروه سلامت آستان قدس رضوی، برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستادهای ذیل معاونت علم و فناوری، انجمن‌های مرتبط و سایر فعالین حوزه سلامت شکل گرفت که انشالله در 25 آبانماه 1402 برگزار می‌گردد.

محورهای رویداد

دبیر رویداد ادامه داد: سه محور اصلی شامل دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و اقتصاد دیجیتال در سلامت و دو محور ویژه شامل فرزندآوری و دیابت برای این رویداد تعریف شده است. موضوع فرزندآوری با توجه به آمارهای نگران کننده میزان باروی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری و تولیت معزز آستان قدس رضوی انتخاب شده است. در واقع، رفع فناورانه چالش فرزندآوری برای خانواده هایی است که تمایل به فرزندآوری دارند. این بخش شامل زیرموضوعاتی همچون افزایش باروری، درمان ناباروری، سلامت دوران بارداری، کاهش مرگ و میر نوزادان و .. می‌باشد.

مزیدی اضافه کرد: موضوع دیابت نیز بدلیل اهمیت آن که متاسفانه با نرخ رشد افزایشی همراه بوده، آمار بالای مبتلایان، بار مالی درمانی تحمیل شده به جامعه و آثار جانبی آن انتخاب شده است.

ثبت نام در رویداد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع پیشرفته رضوی

شرکت صنایع پیشرفته رضوی شرکتی سرمایه گذار در خوزه های دانش بنیان می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]