اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207107508322580
در دسترس نیست

کسری خدمت سربازی ۱۴۰۲

کد: 140207107508322580

، (اخبار رسمی): شرایط دریافت کسری خدمت سربازی برای مشمولین سربازی بسیار مهم است. سازمان وظیفه برای جلوگیری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی مشمولان در طول خدمت سربازی، امکاناتی را فراهم کرده است. اخذ کسری خدمت سربازی، یکی از این امکانات است که به مشمولان کمک می‌کند دوره سربازی راحت‌تری داشته باشند.

کسری خدمت سربازی ۱۴۰۲
کسری خدمت سربازی ۱۴۰۲

شرایط دریافت کسری خدمت سربازی برای مشمولین سربازی بسیار مهم است. سازمان وظیفه برای جلوگیری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی مشمولان در طول خدمت سربازی، امکاناتی را فراهم کرده است. اخذ کسری خدمت سربازی، یکی از این امکانات است که به مشمولان کمک می‌کند دوره سربازی راحت‌تری داشته باشند. انواع کسری‌های سربازی متناسب با وضعیت و شرایط مشمولان تعیین‌شده‌است. جهت اطلاع از روش های اخذ کسری خدمت سربازی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کسری خدمت سربازی نظام وظیفه

👈 اخذ کسری خدمت سربازی یکی از آن دسته راه هایی است که می تواند مدت زمان خدمت سربازی را کاهش دهد و افراد با راهکار های مختلفی می توانند این کار را انجام بدهند و در هر موزد یا نوعی مراحل خاص خود را دارد که مشاوران ایران تحصیل به همراه مشاوره تخصصی نظام وظیفه این موارد را نیز به شما متذکر خواهند شد کسری خدمت وظیفه شامل قوانین و مصوبات متعددی است که می توانید جهت اطلاع از این موارد با ما همراه باشید.

کسری خدمت سربازی چگونه اعمال می شود؟

👈 بنا به گفته رییس اداره نیروی انسانی نظام وظیفه عمومی ناجا و طبق قانون وظیفه عمومی مدت زمان خدمت سربازی ۱۴۰۲ برای تمامی مشمولین 24 ماه است؛ البته مدت زمان سربازی برای افراد ذکور در کشور ما 30 سال است که دو سال از آن دوره ضرورت می‌باشد و الباقی آن دوره احتیاط و در مواقع جنگ به حساب خواهد آمد.

کسری خدمت سربازی که برای دوره ضرورت کاربرد دارد و برای آن می خواهیم صحبت کنیم به این صورت می باشد که موشمولینی که در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظتی خدمت می ‌کنند دارای سه ماه کسری خدمت سربازی می باشند و از مزایای ۳ ماه کسری خدمت بهره مند خواهند شد. در صورتیکه آن دسته از افرادی که دارای امریه خدمت سربازی هستند از این امتیاز بهره مند نخواهند بود. برای مشمولینی که برای نیروهای مسلح خدمت می کنند دوره ضرورت آن‌ها به 21 ماه تقلیل می‌ یابد و الباقی ۲۴ ماه باید خدمت کنند.

مدت زمان خدمت در مناطق محروم دارای ۵ ماه کسری خدمت سربازی می باشد و از 24 ماه خدمت آنان کسر می شود و افرادی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند هم دارای شش ماه کسری خدمت سربازی می باشند و آنان نیز از ۲۴ ماه زمان خدمتشان این تعداد ماه گفته شده کسر خواهد شد.

تعریفی از کسری خدمت سربازی

👈 دیگر همه می دانیم که آقایان با رسیدن به سن قانونی که همان هجده سال تمام است باید خود را برای رفتن به خدمت مقدس سربازی آماده کنند.

اما در این میان، افرادی هم هستند که بنا به دلایلی حضور در خدمت زیر پرچم برایشان آن هم به مدت حدود دو سال برایشان سخت است و به دنبال راهی برای کاهش این زمان تعیین شده هستند.

در این زمان، راه میانبری تحت عنوان کسر خدمت سربازی که از قضا راهی کاملاً‌ قانونی هم هست برای آن ها در نظر گرفته شده است.

در حقیقت، این قانون کم کردن طول دوران نظام وظیفه و اخذ کسر خدمت سربازی نوعی تسهیلات برای مشمولان خدمت نظام وظیفه به شمار می آید.

میزان کسری خدمت سربازی

👈میزان کسری خدمت سربازی بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ یکی از این عوامل نوع مدرک تحصیلی مشمولان است. همچنین، بسته به نوع کسری که مشمول انتخاب می‌کند، میزان کسری متفاوتی در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، برای متاهلین دارای فرزند، مدت زمان کسری برای هر فرزند سه ماه است. این در صورتی است که برای فرزندان ایثارگران، به ازای هر ماه اسیری و رزمندگی و یا هر درصد جانبازی، ۱۲ روز کسری در نظر گرفته‌شده‌است. میزان کسری خدمت سربازی برای افرادی که سابقه بسیج دارند، بین یک و نیم تا سه ماه است.

افرادی که به دلیل پروژه‌های خاصی از کسری خدمت برخوردار می‌شوند، مدت زمان کسری آن‌ها با داشتن چند پروژه، اضافه می‌شود. برای این افراد، امکان کاهش سربازی از یک تا یازده ماه وجود دارد؛ بنابراین، مشمول ابتدا باید نوع کسری مورد نظر خود را تعیین کند و سپس مدت کسری نیز مشخص می‌شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش