اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207157514622580
در دسترس نیست

راهنما انتخاب واحد سامانه سیدا

کد: 140207157514622580

، (اخبار رسمی): راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا، در این بخش سعی داریم تا در مورد انتخاب واحد دانش‌آموزان مطالبی کاربردی و مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دسترسی اصلی سامانه سیدا برای معلمان و کادر مدرسه طراحی شده است تا در این سایت، نمرات دانش آموزان قرار داده شود.

راهنما انتخاب واحد سامانه سیدا
راهنما انتخاب واحد سامانه سیدا

راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا، در این بخش سعی داریم تا در مورد انتخاب واحد دانش‌آموزان مطالبی کاربردی و مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دسترسی اصلی سامانه سیدا برای معلمان و کادر مدرسه طراحی شده است تا در این سایت، نمرات دانش آموزان قرار داده شود. اما این بدان معنا نیست که دانش آموزان نمی‌توانند وارد این سایت شوند. البته برخی موارد که مختص به دانش آموزان است، به صورت غیر حضوری و از طریق این سامانه توسط معلمان و کادر مدرسه ارائه می‌شود.

معرفی سامانه جامع سیدا

سامانه جامع سیدا به نشانی اینترنتی sida.medu.ir به تازگی تاسیس شده است تا معلمان به راحتی بتوانند نمرات دانش آموزان را در مقاطع مختلف متوسطه اول و دوم در این سامانه قرار دهند. این سامانه که خدمات غیر حضوری زیادی را به کاربران ارائه داده است، بیشتر برای قرار دادن نمرات دانش آموزان و کارنامه استفاده می‌شود. اما با این حال خدمات آنلاین دیگری برای دانش آموزان، معلمان و کادر مدرسه دارد که هر کدام به نوعی مهم و قابل توضیح است.

وزارت آموزش و پرورش برای تسهیل برخی امور آموزشی و اداری من جمله راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا، توضیحاتی را در خود سایت قرار داده تا افراد با مراجعه به آن بتوانند از این خدمات تحصیلی استفاده کنند. خدمات غیر حضوری این سامانه شامل ثبت نمرات، بارگذاری کارنامه، مشاهده سوابق تحصیلی، انتخاب واحد ترم تابستان و مشاهده اطلاعات شخصی دانش آموزان است.

راهنما جامع انتخاب واحد تابستانی سامانه سیدا

راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا به منظور آگاهی بیشتر همکاران در ادامه بیان شده است. دانش آموزانی که درسی را تجدید شده باشند، می‌توانند در دوره تابستان انتخاب واحد نموده و درس مربوطه را پاس کنند. این سامانه به منظور ثبت نمران دانش آموزان، ثبت نام غیر حضوری و قرار دادن کارنامه، راه اندازی شده است. بنابراین توجه به نکات اولیه سامانه سیدا، ضروری می‌باشد. معلمان لازم است برای بارگذاری نمرات، دانش آموزانی که در دوره تابستان انتخاب واحد کرده‌اند، به سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir مراجعه نمایند و پس از درج نام کاربری و رمزعبور خود وارد سامانه سیدا شوند. پس از ورود به سامانه سیدا به منظور انتخاب واحد دانش آموزان در سیدا لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند:

✅ در ابتدا از مسیر عملیات‌ اولیه، سازماندهی‌ و‌ ثبت‌ نام، عملیات‌ شروع‌ دوره‌ تحصیلی، دوره‌ تابستانی‌ روزانه ۱۴۰۲ را ایجاد کنید. ✅ از منوی تغییر‌ دوره، دوره‌ تابستانی‌ روزانه ۱۴۰۲ را انتخاب نمایید.

✅ از مسیر عملیات‌ اولیه، عملیات‌ پیش‌ ثبت‌ نام، گزینه سازمان‌ مدرسه را انتخاب کرده و با زدن علامت +، رشته_ پایه‌هایی که دانش‌ آموز تجدید دارند را ایجاد کرده و ارسال به منطقه را بزنید. ✅ سپس از مسیر عملیات‌ اولیه، سازماندهی‌ و‌ ثبت نام، ساختار‌ مدرسه، کلاس‌‌هایی که دانش‌ آموز تجدیدی دارند را ایجاد کنید.

نکته: نام کلاس‌‌های دوره‌ تابستان می‌بایست متفاوت از نام کلاس‌‌های سال جدید باشد.

✅ از مسیر عملیات‌ اولیه، سازماندهی‌ و ثبت‌ نام، جستجوی دانش‌ آموزان بدون‌ ثبت‌ نام، کد ملی دانش‌ آموزانی را که تجدید هستند در کادر مربوطه نوشته و کلید جستجوی دانش آموز را بزنید و با به نمایش در آمدن مشخصات دانش‌ آموز، ایشان را در کلاس مربوطه که برای دوره‌ تابستانی تعریف کرده‌ بودید، ثبت‌ نام کنید. ✅ از مسیر عملیات‌ ضمن‌ سال، انتخاب‌ واحد (درس)، تخصیص‌ معلم به درس‌ گروه، برای تمام دروس تجدیدی دانش‌ آموزان مدرسه، درس‌ گروه ایجاد کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش