اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208217680622580
در دسترس نیست

ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 جه تاریخی است؟

کد: 140208217680622580

، (اخبار رسمی): بر اساس روال معمول هر ساله، آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده اند می توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه اقدام کنند. همچنین در بازه زمانی ثبت نام مجدد کنکور سراسری آن دسته از...

ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 جه تاریخی است؟
ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 جه تاریخی است؟

بر اساس روال معمول هر ساله، آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده اند می توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه اقدام کنند. همچنین در بازه زمانی ثبت نام مجدد کنکور سراسری آن دسته از داوطلبانی که فرم آن ها نیاز به ویرایش دارد، می توانند جهت تصحیح اطلاعات خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری 1403 اعلام شده و به محض اعلام مهلت ثبت نام مجدد، این مقاله به روز شده و اطلاعات جدید در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار خواهد گرفت.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری

کنکور سراسری یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر دانش آموزی برای ورود به دانشگاه های برتر ایران باید در آن شرکت کرده و رتبه مورد نیاز را کسب کند؛ به همین دلیل اطلاع داشتن از زمان ثبت نام این آزمون اهمیت بالایی دارد. علاوه بر زمان نام نویسی اولیه، سازمان سنجش آموزش کشور فرصت دیگری را جهت ثبت نام مجدد کنکور سراسری اعلام می کند تا افراد جا مانده از ثبت نام بتوانند در این تاریخ نام نویسی خود را نهایی کنند.

علاوه بر ثبت نام نهایی، در این فرصت مجددی که داده می شود، داوطلبان می توانند جهت ویرایش اطلاعات خود و یا تصحیح اشتباهات صورت گرفته در حین ثبت نام اقدام کنند. براساس اعلام سازمان سنجش، ثبت نام نوبت اول (اردیبهشت ماه) کنکور 1403 از 21 الی 27 آبان ماه 1402 و زمان ثبت نام نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری نیز از روزهای 7 الی 12 فروردین 1403 آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که هنوز تاریخی مبنی بر زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری اعلام نشده است و به محض انتشار تاریخ دقیق، این مقاله آپدیت شده و اطلاعات به روز رسانی شده در خدمت شما متقاضیان گرامی قرار داده خواهد شد.

شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری داوطلبان عزیز برای ثبت نام مجدد در کنکور، باید شرایطی را دارا باشند. در واقع، عدم وجود هر یک از این شرایط سبب می شوند تا افراد نتوانند فرایند ثبت نام را به طی کنند. بنابراین، اگر تصمیم دارید تا برای این کار اقدام کنید، بهتر است که با تمامی شرایط عمومی و تخصصی ثبت نام مجدد، آشنا شوید. برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند:

◀ شرایط عمومی ثبت نام مجدد در کنکور

☑️ نداشتن عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران، لازم به ذکر است که در صورتی که داوطلب در گذشته با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر دیدگاه وی احراز شده باشد.

☑️ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

☑️ نداشتن سابقه عضویت در سازمان‌های غیرقانونی، فراماسونری و اعقاب آن‌ها

☑️ نداشتن فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

◀ شرایط اختصاصی ثبت نام مجدد در کنکور

☑️ داوطلب ثبت نام در کنکور سراسری 1403 نباید دانشجوی روزانه هیچ کدام از مقاطع تحصیلی نظیر کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی باید.

☑️ دارا بودن گواهینامه پیش‌ دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی

☑️ دانشجویانی که در دوره‌ های نوبت دوم، مازاد ظرفیت، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی، دانشگاه‌ ها و مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می‌ باشند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف دادن از تحصیل، ثبت نام کنکور 1403 را انجام دهند.

☑️ افرادی که در کنکور سراسری سال 1403 پذیرفته شده‌اند، در صورت ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1402 ، تنها می‌ توانند در دوره‌ های نوبت دوم (شبانه) انتخاب رشته کنکور را انجام دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی، تعهد سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم، بدون مشکل می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می‌ توانند بدون مشکل به تحصیل خود ادامه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش