اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207207528023683
در دسترس نیست

سرنوشت بازار دلار مشخص شد

دلار روی دست دلالان باد کرد! / طلا، سکه و بورس به کدام سمت می رود؟

کد: 140207207528023683

، (اخبار رسمی): بازارهای داخلی کشور در هفته اخیر در حالت نوسانی‌ترین حالت ممکن مشاهده شد و شاهد جهش قیمت‌های عجیبی در خصوص دلار، طلا و سکه و همچنین شاهد ریزش سنگینی در بورس بودیم. با توجه به تحولات سیاسی کشورها بازارها چگونه پیش بینی می‌شود؟

دلار روی دست دلالان باد کرد! / طلا، سکه و بورس به کدام سمت می رود؟
دلالان در تلاش هستند دلار را در محدوده ۵۲ هزار و ۶۰۰ نگه دارند

بازارهای داخلی کشور در هفته اخیر در حالت نوسانی‌ترین حالت ممکن مشاهده شد و شاهد جهش قیمت‌های عجیبی در خصوص دلار، طلا و سکه و همچنین شاهد ریزش سنگینی در بورس بودیم.

درگیری‌های اخیر این هفته بین کشورهای فلسطین و اسرائیل فشار مضاعفی بر بازارهای داخلی کشور وارد کرد. البته برخی از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که ادامه جنگ غزه اثر ویژه‌ای بر بازارهای داخلی مثل بورس، دلار، طلا ونفت نخواهد داشت و حتی بازارهای بین المللی هم از این اتفاق تاثیری نخواهند گرفت البته مگر اینکه «نتانیاهو» تصمیم گرفته باشد جنگ را فرامنطقه‌ای ادامه دهد.

ریزش سنگین بورس در ابتدای هفته

بورس در ابتدای هفته و مخصوصا در روز یکشنبه سقوط سنگینی را پشت سر گذاشت و شاخص کل ۵۱ هزار واحد ریزش را تجربه کرد. این ریزش به دلیل هم زمانی با شروع درگیری‌ها بین فلسطین و اسرائیل این برداشت را به وجود آورد که بازار سرمایه تحت تاثیر این ناآرامی‌ها دچار التهاب شده است. با این حال در ۲ روز آخر هفته ورق به نفع بورس برگشت و شاخص دوباره توانست رنگ سبز را در تابلوی معاملات به خود ببیند. بورس در آخرین روز هفته جاری توانست با رشد ۵۸۹۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص کل در پایان معاملات ۱۹ مهر ماه روی کانال ۲ میلیون و ۱۹ واحدی آرام گرفت.

وضعیت قیمت دلار در هفته اخیر

دلار در هفته اخیر جهش قیمت عجیبی را تجربه کرد و در صورتیکه در بازار آزاد در قیمت ۴۹ هزار تومان به آرامشی طولانی مدت رسیده بود، در این هفته رقم ۵۳ هزار تومان را هم رد کرد.

پیگیری خبرنگار گسترش نیوز نشان می دهد که دلالان در تلاش هستند دلار را در محدوده ۵۲ هزار و ۶۰۰ نگه دارند اما برخی از رسانه های رسمی کشور نیز در ادعایی می گویند در بازار ارز خبری از مردم عادی در بازار نیست و اکثرا دلال‌ها هستند که تلاش می‌کنند از بین خودشان برای دلارهایی که در کانال ۵۳ هزار تومان خریده بودند با ضرر دو هزار تومانی مشتری پیدا کنند. طبق ادعای رسانه ها و فعالان بازار ارز  احتمال دارد طی امروز یا فردا دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی مجددا برگردد.

تغییرات جدید قیمت سکه در هفته اخیر

قیمت سکه نیز متعاقب با دیگر بازارهای مالی با جهش قیمت روبرو شد، طوریکه فقط در یک روز قیمت تمام سکه با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت روبرو شد. کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که حباب قیمت سکه روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است و بازار سکه را با وخامت روبرو کرده است. اما ورق در بازار سکه هم برگشت و در نهایت امروز حباب سکه که تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود با کاهش حباب سکه درمحدوده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. پیش بینی ها حاکی از این مطلب است که هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و قیمت ها به سمت واقعی شدن حرکت کرده و انتظار می‌رود در روزهای آینده و دو سه روز اول هفته آینده قیمت‌ها در همین سطح ماندگار باشد.

وضعیت بازار طلا در پی درگیری‌های اخیر

قیمت جهانی طلا هفته‌ها است که وضعیت نزولی به خود پیدا کرده است اما با این حال آنچه که در بازار داخلی با آن مواجه بودیم افزایش پلکانی قیمت طلا بوده است. طلا از آن دسته بازارها است که با عوامل متعددی دچار نوسان می‌شود و قیمت آن تغییر می‌کند. طبق نظر پیشکسوت‌های فعال در صنعت طلا، قیمت طلا با تغییرات نرخ ارز، تغییرات قیمت انس جهانی طلا و به طور طبیعی همواره حدود ۱۵ درصد نوسان قیمت را در خود دارد اما درگیری‌های اخیر بهانه را برای جهش به سمت صعودی شدن بیشتر کرد.

قیمت هر اونس طلا روز گذشته با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۱۷ سنت رسید. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازارهای داخلی کشور در روز گذشته ۱۹ مهر ماه با افزایش ۱۲ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها