اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208217681223719
در دسترس نیست

در برخورد اول مشتری چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

کد: 140208217681223719

، (اخبار رسمی): اولین دیدار و برخورد مشتری بسیار مهم است. شاید این نکته تکرار مکررات و کلیشه باشد اما این واقعیت را قبول کنید که اگر در نگاه اول و اولین برخورد با مشتری تاثیر مثبتی بر جای بگذارید گام بزرگی به سمت موفقیت در فروش برداشته اید در غیر این صورت شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.

در برخورد اول مشتری چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟
اهمیت برخورد اول با مشتری

برخورد اول در بسیاری موارد مهم و قابلیت اهمیت است و مزایایی در بلند مدت دارد. اولین برخورد در جلسه مصاحبه شغلی، اولین برخورد با استاد دانشگاه، اولین برخورد با همکاران و… اما یکی از مهم ترین اولین برخوردها برای هر کسب و کاری اولین برخورد با مشتری است.

وقتی برای اولین بار با یک مشتری جدید روبرو می شوید، همیشه یک حس و هیجان خاصی وجود دارد.‌ در اولین برخورد با مشتری این شانس را دارید که حس خوب به مشتری انتقال دهید. ما انسان ها معمولا تصمیمات بزرگ و مهمی را براساس برداشت های اولیه مان می گیریم. در اولین برخورد با مشتری نکات مهم زیادی وجود دارد. شما فقط همین یک فرصت را دارید تا مشتری را تحت تاثیر قرار دهید.

اولین دیدار و برخورد مشتری بسیار مهم است. شاید این نکته تکرار مکررات و کلیشه باشد اما این واقعیت را قبول کنید که اگر در نگاه اول و اولین برخورد با مشتری تاثیر مثبتی بر جای بگذارید گام بزرگی به سمت موفقیت در فروش برداشته اید در غیر این صورت شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. اینکه شما در اولین برخورد باید چگونه رفتار کنید تا بتوانید بر روی مشتری تاثیر گذاری داشته باشید را در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرکت در دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

برخورد اول با مشتری

برخورد اول صحیح با مشتری برای (منشی و مسئول دفتر) و برای (اکانت منیجر) ها برای برقراری ارتباط حائز اهمیت است. ایجاد یک تاثیر اولیه قوی به شما کمک‌ می کند تا روابط با مشتری را توسعه دهید و فروش بهتری داشته باشید. از لحظه ای که به مشتری نزدیک‌ می شوید رفتار، نگرش و ارائه توضیحات و‌ منش شخصی شما بر تصمیم‌ مشتری شما برای خرید تاثیر می گذارد.

مشتری بر اساس ظاهر شما، زبان بدن و رفتار شما، لحن صدا و حالات چهره، کلمات و رفتار شما تصمیمات اولیه را در مورد شما می گیرد. سپس در ذهن خود ارزیابی می کند و تصمیم‌ می گیرد که خرید را انجام دهد یا نه، بهتر است به عنوان مدیر یک کسب و کار یا مدیر فروش باید به نکات های زیر دقت کنید.

  • نادیده نگرفتن مشتری و نیازهای او
  • توجه به مشتری نه محصول
  • برقرار ارتباط چشمی با مشتری
  • سلام و احوالپرسی دوستانه
  • داشتن لبخندی زیبا و گرم
  • پرسیدن یک سوال محترمانه و عمومی
  • نشان دادن این موضوع که مشتری توجه شما را به خود جلب می کند.

با استفاده از این راهکارها به راحتی می توانید با مشتری هدف در ارتباط و تعامل باشید.

چرا برخورد اول با مشتری اینقدر مهم است؟

همه عاشق این هستند با کسی وقت خود را سپری کنند که به آنها احترام بگذارد و خصوصیات اخلاقی خوبی داشته باشد. مشتری زمانی که برای اولین بار با شما برخورد می کند به طور ناخودآگاه به سودها و زیان هایی که شما ممکن است به آنها برسانید فکر می کند. یک تاثیر اولیه قوی موثر به شما کمک می کند تا رابطه بهتری با مشتری بسازید و بتوانید آن را گسترش دهید. رابطه قوی و گسترده شما را به سمت فروش و سود بیشتر سوق خواهد داد.

اگر به عنوان منشی و مسئول دفتر فعالیت می‌کنید و با مراجعه کنندگان زیادی در ارتباط هستید، شما با شرکت کردن در دوره منشی گری و آموزش مسئول دفتری لازم است مهارت ها و توانایی های لازم برای این شغل را فرا بگیرید.

چطور در برخورد با مشتری رفتار حرفه ای داشته باشیم؟

بسیار از کسانی که کسب و کار جدیدی را شروع می کنند نمی دانند که چطور باید با مشتری برخورد داشته باشند. زمانی که بحث از موفقیت در تجارت و خرید و فروش باشد، صرفا اعداد هستند که آمار دقیقی به شما می دهند. ولی آیا با مشتریان هم می توان به صورت اعداد و ارقام رفتار کرد؟ مشتریان موجودات زنده هستند. آن ها اهمیتی به داده های شما نمی دهند. آنچه برایشان مهم است نحوه تعامل و برخورد شما با آنان است. برخورد با مشتری و روشی که شما با مشتریان رفتار می کنید، نحوه درک آن ها از این رفتار و همچنین رفتار تک تک اعضای مجموعه شما با مشتری است که یک مشتری را تبدیل به فردی وفادار می کند. یا این که او را تبدیل به یک شخص ناراضی می کند که شکی برای ترک فروشگاه یا شرکت شما ندارد.

ارتباط موثر چه نوع ارتباطی است؟

ارتباط موثر در فروش باید دارای ویژگی های خاصی باشد. تکنیک های ارتباط موثر شما را در این مسیر کمک می کند. از نظر نگارنده، ارتباط موثر، ارتباطی است که:

  • اطلاعات مورد نظر شما را به طور کامل و دقیق انتقال دهد
  • با دقت انجام شده و توجه مخاطب را جلب نماید.
  • دارای نفوذ و اثرگذاری باشد به نحوی که خریدار را به سمت هدف شما سوق دهد.

ارتباط موثر در فروش به شما این اجازه را می دهد تا الگوی مورد نظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و اثرگذاری مورد نیاز خود را بر وی داشته باشید.

عواقب نداشتن ارتباط موثر در فروش چیست؟

عواقب نداشتن ارتباط موثر در فروش می تواند شامل بسیاری از چیزهایی که بر کسب و کار شما تاثیر منفی می گذارد، شود. مهمترین پیامد عدم ارتباط موثر با مشتری، افت فروش و آسیب به کسب و کار است که می تواند به ورشکستگی منجر شود. برخی از این عواقب عبارت است از:

  • از بین رفتن فرصت فروش
  • عدم موفقیت در کسب و کار
  • کاهش فروش
  • از دست دادن مشتریان
  • ایجاد احساس خشم و نارضایتی

سخن پایانی

اولین برداشت مشتری از رفتار و کردار شما ممکن است به حد زیادی ساده به نظر برسد، اما تفاوت ایجاد می کند. این یک راه عالی برای متمایز شدن شما از رقبا و شروع یک رابطه مناسب در مسیر درست است. اولین تاثیر را به دست شانس ندهید و تیم خود را برای موفقیت آماده کنید.

اگر در آموزش افراد و یا ارتباط اولیه با مخاطب یا مشتری خود مشکل دارید می توانید با شرکت در دوره های منشی گری و دوره اکانت منیجر که برای این دو موقعیت شغلی جهت ارتباط موثر با مشتریان مفید است، شرکت کنید.

اکانت منیجر یا مدیر امور مشتریان، جایگاه شغلی است که این روزها در هر کسب و کار و سازمانی مورد نیاز است. آنها می توانند نیاز مشتری را شناسایی کنند و در صدد رفع آن راهکار های مورد نیاز را ارائه دهند. همچنین منشی و مسئول دفتر که به عنوان اولین افراد با مشتریان در ارتباط هستند لازم است که مهارت صحیح برخورد با دیگران را بیاموزند. انجام این وظایف از عهده هر کسی بر نمی آید و فرد باید آموزش های لازم برای انجام مسئولیت ها و وظایف دفتری را فرا بگیرد.

برنادل در زمینه آموزش های تخصصی با استفاده از تکنیک های نوین و اساتید مجرب فعالیت می کند تا ورود افراد به بازار کار آسان تر شود. دوره‌های برنادل در بستر اسپات پلیر هستند و شما را محدود به زمان و مکان خاص نمی‌کنند و همچنین به دلیل آپدیت‌های دوره‌ای که انجام می‌شود، به شما در به روز نگهداشتن اطلاعات کمک بسیار زیادی می‌کند. با شرکت در این دوره‌ها مدرک فنی حرفه‌ای برنادل دریافت خواهید کرد که حضور شما را گواهی می‌کند و می‌توانید در موقعیت شغلی خود، به راحتی استخدام شوید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه برنادل

برنادل با دوره های آموزشی به‌روز و باکیفیت و با ارائه مدرک معتبر به شما کمک می‌کند که به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش