اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139310082620041

در باغ موزه قصر رخ داد

رونمایی کتاب سرگذشت معماری "پاتریک ناجنز"

کد: 139310082620041

http://goo.gl/nIsjrN

، تهران , (اخبار رسمی): 146گفتمان هنر و معماری با رونمایی و معرفی کتاب "سرگذشت معماری " با سخنرانی دکتر ایرج شهروز طهرانی، دکتر داریوش زمانی و شهریار سیروس در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر،برگزار می گردد.

کتاب سرگذشت معماری "پاتریک ناجنز"رونمایی می شود

سرگذشتی که من در این کتاب بیان می کنم، همه جهان را در بر می گیرد. دانشی که داریم هر سال بیشترمی شود

پاتریک ناجنز، نویسنده کتاب سرگذشت معماری در باره معرفی کتاب خود می گوید: «سرگذشتی که من در این کتاب بیان می کنم، همه جهان را در بر می گیرد. دانشی که داریم هر سال بیشترمی شود. روشی که ما محیط اطراف خود را از طریق آن جستجو می کنیم، از معماری سرزمینهای شرقی، خاورمیانه و ما قبل تاریخ تاثیر می پذیرد و شکل آن تغییر می کند. موقعیت آن در تاریخ نسبتا مهم است اما سرانجام باید بگویم که دیدگاه من نسبت به معماری سرشاراز این حقیقت است که من به عنوان یک معمار برای طرحی ساختمان ها پرورش یافته ام.این دیدگاه ممکن است با برداشت های مورخان هنری متفاوت باشد، چرا که من ناگزیرم برای درک مسائل و مشکلات روش خود، تلاش کنم. به عبارت دیگر باید چیزی که طراح به آن فکر کرده بوده را تصور کنم، زیرا او نیز به همین شیوه، به راه حل مساله نزدیک شده است.»

پاتریک ناجنز اضافه می کند: «در واقع، همه ما به واسطه زندگی در ساختمان ها، مهارت لازم برای پرداختن به سرگذشت معماری را به دست می آوریم، اما پیش از توانایی انجام آن، برخی نکات اساسی وجود دارند که می خواهیم آن ها را دریابیم. این نکات، هم معماری را از سایر هنرها متمایز می کنند وهم قضاوت را مشکل تر می سازند. این درک می بایست کاربردی باشد تا علاوه بر جذابیت و سودمندی، زیبا نیز باشد.»

بنابراین پرسشی که من دائما در مورد یک ساختمان در ذهن دارم این است که «چرا ساختمان به این شکل است؟ دلایل زیاد و متفاوتی مانند تاثیر تاریخ و سیاست، گرایش های اجتماعی ومذهبی وجود دارند و اگر بتوانیم برخی از آن ها را کشف کنیم، ممکن است بتوانیم ساختمان را واضح تر ببینیم. چرا که یک طراح محقق، سبکی را پیروی می کند که در ذهن تصور کرده باشد و به این دلیل روش خاصی را برای ساختن آن انتخاب می کند. البته این تنها دلیل انتخاب یک فرم برای ساختمان نیست، اگر چه تنها راهکار ایده آل براین نیازهایش هم نیست. سرانجام طراح یک راه انتخاب دارد! چیزی که من می پرسم این است که به چه دلیل او به بنایی با فرم خاص رسیده است... »

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در مراسم رونمایی  کتاب سرگذشت معماری به باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان شهید مطهری بعد از تقاطع خیابان دکتر شریعتی،میدان پلیس مراجعه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باغ موزه قصر

فتحعلی شاه قاجار درسال 1177 هجری شمسی درسال دوم سلطنت خود فرمان داد تا بیرون از تهران قصری برایش بسازند. محل قصر در جایی انتخاب شد که در آن زمان به اراضی خرم آباد معروف بود. آن محل درآن هنگام در دره ماهور بود،بنابراین ناگزیرشدند بعضی از قسمت ها را بتراشند وقسمت های دیگر را پر کنند. آن گاه در آن جا یک عمارت بزرگ شامل بیرونی، اندرونی،کلاه فرنگی واستخر بنا کردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://qasr.ir/
سایت باغ موزه قصر
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها

رویدادمرتبط:

| رونمایی کتاب سرگذشت معماری در باغ موزه قصر