اسکیلما (skillema)؛ شبکه اجتماعی مهارت‌های ایرانی

کد: 1394120853735108

https://goo.gl/v7hXa1

، تهران , (اخبار رسمی): تعدادی از فارغ‌التحصیلان جوان دکترا و فوق‌لیسانس دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف و شهید بهشتی با درک پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های تخصصی، معرفی و رونق کسب‌وکار، برندسازی، آموزش، تبلیغات کم‌هزینه، شناسایی علائق مشتریان و ... اقدام به طراحی و راه‌اندازی اولین شبکه اجتماعی تخصصی فارسی با پلتفرم معرفی و اشتراک مهارت‌ها و توانمندی‌های کسب‌وکار تحت عنوان skillema (شبکه اجتماعی مهارت‌های ایرانی) کردند.

تجربه استفاده مفید از شبکه اجتماعی با اسکیلما (skillema) شبکه اجتماعی مهارت های ایرانی

به گزارش روابط‌عمومی شبکه اجتماعی اسکیلما، از زمان توسعه و راه‌اندازی اولین شبکه‌های اجتماعی در دنیا مانند اورکات (Orkut) یا فرنداستر (Friendster) تاکنون شبکه‌های اجتماعی رشد سریع و ویروسی هم در جذب مخاطب و هم در امکانات و نحوه کاربری‌شان داشته‌اند.

امروزه کمتر کسی است که با اینترنت آشنایی داشته باشد و در یک یا چند شبکه اجتماعی داخلی یا خارجی عضو نباشد.نکته بارز تحولات شبکه‌های اجتماعی از بدو پیدایش تاکنون شکل‌گیری نگرش کاربری تخصصی و حرفه‌ای در مقابل کاربری سرگرم‌کننده و بی‌هدف است. پتانسیل بالای نهفته در شبکه‌های اجتماعی امروزه بسیاری از این شبکه‌ها را به بستری برای فعالیت‌های تخصصی، معرفی و رونق کسب‌وکار، برندسازی، آموزش، تبلیغات کم‌هزینه، شناسایی علائق مشتریان و ... تبدیل کرده است. حالا در کشور خودمان ایران، تعدادی از فارغ‌التحصیلان جوان دکترا و فوق‌لیسانس دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف و شهید بهشتی با درک این پتانسیل بالا اقدام به طراحی و راه‌اندازی اولین شبکه اجتماعی فارسی با پلتفرم معرفی و اشتراک مهارت‌ها و توانمندی‌های کسب‌وکار تحت عنوان skillema  (شبکه اجتماعی مهارت‌های ایرانی) کرده‌اند.

مؤسسین این شبکه اجتماعی در بیان دلایل روی آوردن به ایده skillema عنوان می‌کنند: «ما مشاهده می‌کردیم که بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا سرویس‌های پیام‌رسانی مانند تلگرام به‌رغم امکانات بسیار محدود این شبکه‌ها جهت فعالیت‌های حرفه‌ای یا ایجاد کسب‌وکار آنلاین اقدام به معرفی خود، کسب‌وکار خود، مهارت‌هایشان و حتی فروش محصولاتشان می‌کنند، که دلیل اصلی این امر را می‌توان در رابط کاربری آسان این شبکه‌ها جست‌وجو کرد. از طرفی همین کاربران از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین با وجود امکانات حرفه‌ای بیشتر اما رابط کاربری پیچیده‌تر کمتر استفاده می‌کنند و استفاده از این شبکه‌ها عموماً محدود به افراد جامعه با تحصیلات بالای دانشگاهی می‌شود. بنابراین ما فرمولی می‌خواستیم از ترکیب یک رابط کاربری آسان، فارسی و متناسب با فرهنگ کاربران ایرانی از یک طرف و امکانات حرفه‌ای برای معرفی کسب‌وکار، اشتراک مهارت، انتقال تجربیات، بازاریابی، شناسایی علائق مشتریان، آموزش و ... از طرف دیگر. لذا skillema را در نتیجه همین فرمول ایجاد کردیم و در پس آن سعی کردیم به توسعه اشتغال‌زایی و ایجاد فرهنگ خوداشتغال‌زایی در جامعه نیز کمک کرده باشیم. آنها skillema را به عنوان اولین ماحصل تلاش جمعی خود عنوان می‌کنند و آرمان خود را اینگونه توصیف می‌کنند که «ما هیچ کاری را انجام نخواهیم داد مگر اینکه مطمئن باشیم داریم عالی انجامش می‌دهیم». آنها اضافه می‌کنند البته اینکه عالی بودن از نظر ما چیه، بستگی به سطح بلوغ ما داره، اما مطمئنیم که عالی بودن یک مسیر بی‌پابانه و سقفی نداره. پس لازم دیدیم برای بلوغ و سطح شعورمان نیز سقفی قرار ندهیم و ترجیح می‌دهیم اگر قرار است شکست بخوریم عالی شکست بخوریم.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شبکه اجتماعی می‌توانند به آدرس www.skillema.ir مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه اجتماعی مهارت‌های ایرانی اسکیل‌ما (skillema)

Skillema یک شبکه اجتماعی تخصصی برای کاربران فارسی زبان، خصوصاً ایرانیان است. شبکه اجتماعی که کاربران فارسی زبان می توانند در آن خود و هنر و مهارت‌هایشان را به دیگران معرفی کنند از آن کسب در آمد کنند یا آنها را توسعه بدهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]