آینده جذب و استخدام سازمان‌ها به کدام سمت می رود

استخدام اجتماعی روش جذب آینده

کد: 13950613111385108

http://goo.gl/clnSrZ

، تهران , (اخبار رسمی): استخدام اجتماعی (Social Recruiting) به یکی از مطرح ترین روش های جذب و استخدام در سازمان ها تبدیل شده است. استخدام اجتماعی استفاده گسترده از فن آوری های اجتماعی برای تعالی فرآیند استخدام است.

استخدام در آینده در گرو دو کلمه : استخدام اجتماعی

به گزارش روابط عمومی Skillema،  استخدام اجتماعی  استفاده گسترده از فن آوری های اجتماعی و به طور ساده "ایجاد ارتباطات" برای تعالی و بهبود فرآیند و نتایج استخدام معرفی شود.

بر اساس این گزارش، یکی از روندهای اصلی استخدام در سالهای آتی حرکت به سمت استخدام اجتماعی بوده است چون این نوع استخدام، برای شرکت جزئیاتی راجع به تطابق فرهنگی بالقوه یک داوطلب فراهم می‌کند.

در بررسی Jobvite  که در سال 2014  انجام شده، بیش از 73درصد استخدام کنندگان در برنامه خود دارند که بیشتر بر روی استخدام اجتماعی سرمایه گذاری کنند و شبکه های اجتماعی به ویژه شبکه های اجتماعی تخصصی بهترین گزینه برای این امر هستند. طبق گزارش سال گذشته شبکه اجتماعی لینکدین بخش استعدادیابی یا (Talent solution) بمنظور استخدام در سال 2015 با 65 درصد بیشترین سهم را از سبد درآمدی لینکدین داشته است.

امروز کشف ژنوم انسان های این کره خاکی از علائق و خلق و خو تا تخصص، حرفه و مهارت آنها در شبکه های اجتماعی با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان ممکن شده است.

درساده ترین شکل می توان با آگهی کردن نیازمندی های شغلی خود در شبکه های اجتماعی، براحتی با مشاهده پروفایل متقاضیان آنها را ارزیابی کرد. درسطوح بالاتر یکی دیگر از مزایای استخدام اجتماعی ارائه آگهی های کاملاً هدفمند است یعنی شما با آگهی در شبکه های اجتماعی می توانید مخاطبان خود را براساس سن، جنسیت، محل زندگی، میزان سابقه و حتی کلمات کلیدی مد نظرتان هدف گیری کنید.

در حال حاضر با وجود نرخ بیکاری بالا همچنان یافتن یک نیروی کار با کیفیت مطلوب امری دشوار است و اغلب اگر خوش شانس یا بسیار دقیق و نکته سنج باشیم در جلسات مصاحبه شغلی متوجه خواهیم شد که فرد مصاحبه شونده کاندید مناسبی برای فرصت شغلی شما نیست.

بنابراین از دیگر مزایای استخدام اجتماعی کاهش اتلاف وقت در انجام مصاحبه های شغلی غیر ضروری است. در واقع مهمترین مزیت استخدام های اجتماعی ایجاد قدرت ارزیابی افراد در حوزه های مختلف قبل از درگیر شدن در پروسه استخدام است. پیگری و رصد فعالیت های یک کاندید در شبکه های اجتماعی به شما اطلاعات گسترده ای از توانمندی های فردی و میان فردی و اجتماعی آن می دهد.

البته در این خصوص بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال برنامه ریزی بمنظور کمک به شما از طریق ارائه پکیجی از اطلاعات مفید از افراد کاندید هستند؛ به عنوان مثال شبکه اجتماعی لینکدین، در سال 2014 شرکت Bright.com را که یک شرکت در زمینه علم اطلاعات است خریداری کرد که  شرح مشاغل مورد نیاز را با افراد کاندید شغل تطبیق می دهد.

همانطور که زندگی ما روز به روز بیشتر تحت تأثیر نفوذ تکنولوژی قرار می‌گیرد استخدام های اجتماعی نیز با تکیه بر فناوری شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی جایگزین فرآیندهای سنتی جذب و استخدام می شوند و در آینده نه چندان دور شبکه‌های اجتماعی به مهمترین ابزار کاریابی تبدیل خواهند شد و در این میان شبکه های اجتماعی تخصصی مانند Linkedin، beBee و در داخل کشورمان شبکه اجتماعی اسکیل ما (Skillema) از اهمیت بالاتری برخودارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه اجتماعی مهارت‌های ایرانی اسکیل‌ما (skillema)

Skillema یک شبکه اجتماعی تخصصی برای کاربران فارسی زبان، خصوصاً ایرانیان است. شبکه اجتماعی که کاربران فارسی زبان می توانند در آن خود و هنر و مهارت‌هایشان را به دیگران معرفی کنند از آن کسب در آمد کنند یا آنها را توسعه بدهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام