اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033157915428

رییس جمهوری در ضیافت افطار با ورزشکاران مطرح کرد

ایران هم قهرمان می خواهد و هم پهلوان

کد: 1395033157915428

https://goo.gl/3qMw7r

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس جمهوری یکشنبه شب در ضیافت افطار با ورزشکاران با تأکید بر اهمیت ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی، اظهارداشت: ورزش همگانی اساس و پایه است اما از طرفی دیگر ورزش قهرمانی می‌تواند مشوق نسل جوان کشورمان برای ورزش همگانی باشد.

ایران هم قهرمان می خواهد و هم پهلوان

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه  خبری  وزارت  ورزش و جوانان، حسن روحانی با بیان اینکه "امروز جامعه ایران در مسیر تحرک سالم و با نشاط برای سلامت جسم و جان خود قرار دارد"، گفت: بازی‌ها و ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای باعث خلق افتخارات ملی و تبلیغ و معرفی هویت و فرهنگ کشورمان به دنیا می‌شود مخصوصاً ورزش‌هایی که با اخلاق توأم باشد، بزرگترین تبلیغ برای یک ملت محسوب می‌شود.

روحانی تصریح کرد: ورزش قهرمانی اگر توأم با اخلاق اسلامی و انسانی باشد می‌تواند همه تبلیغاتی را که در زمینه ایران‌هراسی در دنیا به راه انداخته‌اند، از بین برده و چهره واقعی ایران و ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

رییس جمهوری گفت: خوشحالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که جوانان ما در علم و دانش افتخارات فراوانی می‌آفرینند و در دنیای دیپلماسی نیز پهلوانان بزرگی که از قدرت علمی، فنی و حقوقی برخوردار هستند، می توانند در یک معرکه بزرگ جهانی وارد شده و با موفقیت از آن خارج شوند.

وی گفت: سال گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان، قهرمانان ما توانستند در صحنه دیپلماسی در برابر آنچه جامعه جهانی می‌نامیدند، پیروزی و موفقیت به دست آورده و حقوق ملت ایران را از همان کسانی که ادعا می‌کردند ایران حق غنی‌سازی ندارد، کسب کرده و امروز آنها را در زمینه هسته‌ای طرف معامله خود قرار دهند.

روحانی در ادامه با آرزوی قهرمانی و پیروزی‌های ورزشکاران کشورمان در المپیک و پارا المپیک، اظهار امیدواری کرد که ورزشکاران کشورمان باز هم برای ملت ایران غرور و افتخار خلق کنند.

رییس جمهوری با تجلیل از حضور بانوان ورزشکار کشورمان با رعایت الگو و شئونات اسلامی در عرصه‌های ورزشی جهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از یک ویژگی خاصی برخوردار است که شاید کمتر  کشور در جهان دارای آن باشد و آن افتخارآفرینی بانوان و زنان قهرمان ورزشکار کشورمان در صحنه‌های ورزشی با الگوی اسلامی است.

وی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1377، گفت: آن گل با افتخار در استرالیا توانست همه ایرانیان را از روی صندلی‌ها بلند کند که این قیام برای غرور، امید و افتخار بود.

روحانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت اندک 45 روزه تا شروع مسابقات المپیک و پارالمپیک گفت: دولت تاکنون همه تلاش های خود را برای موفقیت و کسب سهمیه المپیک به کار بسته و در مدت باقی مانده تا شروع مسابقات نیز اقدامات و کمک ها را برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در این صحنه رقابت جهانی و خوشحالی مردم عزیز کشورمان انجام خواهد داد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با تقدیر از توجه ویژه رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید به جامعه ورزش کشور، اظهار داشت:توجه و عنایت بزرگان کشور به موفقیت های ورزشی در افزایش روحیه در کسب این پیروزی ها بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ورزش و جوانان توسعه و ترویج ورزش همگانی در کشور را به عنوان اصلی ترین راهبرد وزارت ورزش و جوانان برشمرد و افزود: ورزشکاران کشور در حوزه قهرمانی در سال 94 حدود 1600 مدال جهانی در رشته های مختلف کسب کرده اند.

گودرزی با اشاره به اینکه توانسته ایم در زمینه کسب سهمیه برای المپیک و پارالمپیک رکورد شکنی کنیم، خاطرنشان کرد: در المپیک از 51 سهمیه به حدود 60 سهمیه و در پارالمپیک به  90 سهمیه دست یافتیم که این میزان در پارالمپیک می تواند به 100 سهمیه برسد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش