اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241125428

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد

مذاکره برای پرداخت وام 40 میلیون تومانی ازدواج

کد: 13951214241125428

https://goo.gl/C2mP7T

، تهران , (اخبار رسمی): معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال انجام مذاکراتی با بانک مهر ایران هستیم تا امکان پرداخت وام 40 میلیون تومانی به هر یک از زوجین برای ازدواج فراهم شود.

مذاکره برای پرداخت وام 40 میلیون تومانی ازدواج

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش  و جوانان، محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری چهارمین گردهمایی معاونان امور جوانان وزارت ورزش  و جوانان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در حال بررسی زمینه‌های همکاری در کارگروهی مشترک با بانک مهر ایران هستیم و از طریق دولت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا درصدی از منابع جاری دولت از طریق بانک مهر ایران مدیریت شود. نحوه مدیریت منابع براساس تفاهم نامه بین وزارت ورزش  و جوانان با بانک مهر ایران از طریق رسوب پول و گردش پول بدون سپرده گذاری توسط جوانان انجام می‌شود و امکان پرداخت وام 40 میلیون تومانی برای ازدواج فراهم می‌شود.

وی در ادامه گفت: توافق اولیه‌ای بین وزارت ورزش  و جوانان و بانک مهر ایران به منظور پرداخت وام 200 میلیون تومانی برای کارآفرینی جوانان انجام شده است و از طریق دولت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با حمایت دولت در سال آینده محقق شود.
رستمی اضافه کرد: برخی استان‌ها می‌توانند از طریق جذب منابع خیرین بخش خصوصی و بخش‌هایی از شرکت‌های دولتی که امکان انتقال منابع خود به بانک مهر ایرانرا دارند نسبت به پرداخت تسهیلات به جوانان اقدام کنند. این کار به صورت کمک و حمایت مستقیم نیست بلکه از طریق گردش مالی منابع محقق می‌شود و استان‌های البرز و فارس به عنوان اولویت‌های اول و دوم این کار را بصورت پایلوت انجام خواهند داد.
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت: با بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به سمن‌های جوانان مذاکراتی انجام داده‌ایم و بزودی این موضوع را نهایی می‌کنیم. براساس مذاکرات انجام شده سمن‌ها بدون هیچ گونه مانعی می‌توانند در صندوق کارآفرینی امید حساب حقوقی افتتاح کنند.
وی با بیان اینکه موضوع کلیدی و مهم برای دولت یازدهم توسعه مشارکت جوانان است. این کار با رویکرد اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی جوانان در دولت تدبیر و امید به ویژه در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین تمام اقدامات در حوزه ساماندهی و طرح‌های ملی جوانان و ازدواج باید منجر به توسعه مشارکت جوانان شود. درواقع راه برون رفت از مشکلات مشارکت مردم است و گوشه نشینی جمعیت 25 میلیونی جوانان خطر بزرگی بوده است بنابراین ما تلاش کرده‌ایم تا آنان به تدریج به ساحت اجتماع بازگردند. در این جهت مشارکت نهادمند جوانان در اولویت اول و مشارکت عمومی در اولویت دوم قرار گرفته است.
رستمی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی جوانان باید تمام کارهای قابل واگذاری‌ به سمن‌ها بخش خصوصی و نهادهای مدنی احصا و با اولویت درجه یک به سمن‌ها داده شود. بنابراین استان‌های کشور باید این اولویت‌ها را استخراج و به ما اعلام کنند تا در جلسه بعد شورای عالی جوانان به تصویب برسد و از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شود.
وی با اشاره به جلسه شورای معاونان وزارت ورزش  و جوانان گفت: در این جلسه که ابتدای هفته جاری برگزار شد موضوع آیین نامه انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار قرار داشت. براساس این آیین نامه حداقل سن روسای فدراسیون‌ها 35 سال پیشنهاد شده بود ولی علیرغم برخی مخالفت ها با حمایت قاطع دکتر سلطانی فر پیشنهاد جوانگرایی که حداقل سن روسای فدراسیون‌ها 30 سال باشد، پذیرفته شد. وی افزود: این نوع نگاه وزرای دولت یازدهم سبب خواهد شد تا جوانگرایی در مسوولیت های کلیدی کشور محقق گردد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه