اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040960284757

اگر به بازاریابی رابطه ای علاقه مندید این اصول را بدانید

5 مرحله برای بازاریابی رابطه ای در شبکه های اجتماعی

کد: 1395040960284757

https://goo.gl/MLUbwk

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از بازاریابان دیجتالی که متاسفانه متوجه نشده‌اند رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کند، سعی می‌کنند پیامی را «شیپورزنان» به دیگران برسانند، بدون اینکه به نیازهای آنان گوش بدهند. این کار دیجیتال مارکتینگ نیست!. چنین کاری در محیطی که ارتباط اجتماعی حرف اول را می‌زند به شکست مواجه می‌شود. برخلاف بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، اصل بر ارتباط انسانی میان افراد است و گوش دادن به نیازها و خواسته‌های آنان...

اصول 5 گانه اولییه برای بازاریابی رابطه ای در شبکه های اجتماعی

در این باره فکر کنید. آیا دوست دارید کسب و کاری با تبلیغات بلند و زیاد و مداوم گوش‌تان را کَر کند؟ چرا فکر می‌کنید مشتری‌های احتمالی‌تان می‌خواهند تبلیغات شما را همه جا در فضای مجازی ببینند؟ آن هم در جایی که ارتباط دوطرفه برای آنها لذت بخش تر است!

در این باره فکر کنید. آیا دوست دارید کسب و کاری با تبلیغات بلند و زیاد و مداوم گوش‌تان را کَر کند؟ چرا فکر می‌کنید مشتری‌های احتمالی‌تان می‌خواهند تبلیغات شما را همه جا در فضای مجازی ببینند؟ آن هم در جایی که ارتباط دوطرفه برای آنها لذت بخش تر است و مزایای بسیاری دارد.

در زیر به چند مرحله اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بازاریابی‌ رابطه ای بهتری را در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید :

1. با گوش کردن شروع کنید

این موضوع خیلی مهم است،  اینکه به آنچه دیگران می‌گویند گوش بدهید و درد دل‌هایشان را بشنوید. فرض نکنید می‌دانید چه چیزی می‌خواهند و پیامی را بدون گوش کردن بی‌ریا به حرف‌هایشان و اهمیت دادن به نیازهای‌شان بصورت مکرر ارسال نکنید.

2. ارزش ایجاد کنید

در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، روش‌های مختلفی هست که می‌توانید از طریق آنها برای مشتریانتان ارزش ایجاد کنید. یکی از این راه ها ایجاد سرگرمی یا ایده‌های فکری است، برای این منظور به تصاویر خنده‌دار و سرگرم‌کننده، ویدیوها و نقل قول‌هایی که جلب توجه می‌کنند فکر کنید.

این روش در پلتفرم‌هایی مانند پینترست، اینستاگرام، تویتر و فیس‌بوک بهترین جواب را می‌دهد. نوع دیگر ایجاد ارزش کمک به دیگران برای حل یک مشکل است. برای کسب و کارهای جدی‌تر که شوخی و خنده در آنها جایی ندارد می‌توانید از همان پلتفرم‌ها استفاده کنید اما راه‌ حل‌های‌تان را به شکل خیلی جدی‌تری ارائه کنید.

مثلا لینکدین در مورد کسب و کار بسیار عالی عمل کرده است. ارائه مقاله، فایل صوتی و ویدیو و دیگر مفاهیم سازنده تجاری برای کسب و کارها در آنجا بهترین نتیجه را می‌دهد. پس درباره آن فکر کنید و از مشاوره افراد با تجربه در این کار غافل نشوید تا بهترین نتیجه را بگیرید

3. پروتکل‌ها یا قوانین شبکه اجتماعی را رعایت کنید

هر پلتفرم برای خود قوانین و مقررات خاصی را دارد که باید آنها را رعایت کنید. برای مثال همانطور که قبلاً اشاره کردیم، لینکدین جای کسب و کار است. مکانی نیست که در آن تصویر گربه‌ تان، ویدیوهای مسافرت خانوادگی یا سلفی های دانشجویی تان را بگذارید. 

اینستاگرام جای به اشتراک گذاری مقاله های بلند متنی نیست، یا توییتر جایی نیست که محتوای طولانی در آن به اشتراک بگذارید، البته می‌توانید چه در اینستاگرام و چه در توییتر پیوندی به مطلب مفصل‌تری که در وب سایت خود منتشر شده بگذارید. دریابید چه چیزی برای پلتفرم یا نرم افزار خاصی که استفاده می‌کنید درست است و آن را رعایت کنید. به این موضوع مثل پوشیدن لباس مناسب برای رویدادهای مختلف فکر کنید. همان کت و شلوار مهمانی رسمی را برای جشن و مهمانی‌های خودمانی نپوشید.

4. از اسامی واقعی استفاده کنید

با مردم یک به یک و با استفاده از اسم واقعی‌شان ارتباط برقرار کنید. به پیام‌های‌تان هر جا که مناسب و ممکن بود جنبه شخصی بدهید. هرچه بتوانید خاص و شخصی‌تر باشید، اجتماعی‌تر هستید و تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. برای نوشتن پیام هایتان از مشاوره افراد متخصص کمک بگرید و روی تک تک کلمات آن حساس باشید. برای پاسخ گویی به نظرات و کامنت های کاربران نرم افزارهایی مثل اینستاگرام حتما و حتما راه حلی بیندیشید و از پاسخ به هیچ پیامی کوتاهی نکنید.

5. ارتباط متقابل

یک شخص «فردی فیسبوکی» یا «فردی اینستاگرامی» نیست، آنها انسانی هستند که علایق، خواسته‌ها، نیازها و کارهای مهم مختلف دارند. درک کنید که مردم با شما و محتوای‌تان در پلتفرم‌های مختلف ارتباط برقرار خواهند کرد.

آنها شاید مقاله‌ای را که در لینکدین منتشر کرده‌اید بخوانند و بعد در نتیجه آن به دیدن ویدیو یوتیوب یا آپارات شما علاقه‌مند شوند. از مزایای هر پلتفرم برای ارتباط بهتر با مردم بهره ببرید. به بیان ساده تر سعی کنید با استفاده از همه پلتفرم ها و نرم افزارهای موجود تمام نیازها را پاسخ دهید تا همراهانی همیشگی داشته باشید نه فقط یکسری فالورهای اینستاگرام.

راه‌های قدیمی انتشار یک پیام برای رسانه‌های اجتماعی مناسب نیستند. اینکار باعث می شود همراهان شما پیام شما را با سختی دریافت کنند. وقتی تمام این 5 کار را انجام بدهید، درخواهید یافت که از طریق بازاریابی‌تان در شبکه های اجتماعی، شما با دیگران در ارتباطی دو طرفه و موثر هستید. این چیزی است که در دیجیتال مارکتینگ باید باشد... بازاریابی رابطه ای شما شکل درستی به خود گرفته و حالا وظیفه شما حفظ این ارتباط است.

موفق و پیروزباشید

تیم تحقیق و آموزش آریانو طرح

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آریانو طرح

شرکت آریانوطرح ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال مارکتینگ و مجری ایده‌های بازاریابی دیجیتالی.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]