اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970702318354757

تولید محتوای اینستاگرام بسیار رقابتی شده است، ایده‌های جذاب اهمیت زیادی دارد

5 ایده ناب برای تولید محتوای اینستاگرام و 5 تکنیک مهم برای اجرای بهتر آنها

کد: 13970702318354757

https://goo.gl/8jbZv2

، تهران , (اخبار رسمی): تولید محتوای اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی همگانی است می‌تواند برای صفحات شخصی باشد، یا اینکه تولید محتوای اینستاگرام در جهت مدیریت صفحات اینستاگرام تجاری باشد؛ با توجه به اینکه این نوع تولید محتوا به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال یا «بازاریابی محتوا» استفاده می‌شود بسیار مهم هستند.

5 ایده ناب برای تولید محتوای اینستاگرام و 5 تکنیک مهم برای اجرای بهتر آنها
تولید محتوای اینستاگرام

در این مقاله 5 ایده ناب برای تولید محتوای اینستاگرامی ارائه می‌شود و سپس تکنیک‌هایی در خصوص چگونگی منتشر کردن و ساخت این محتوا ارائه می‌شود

تولید محتوا اینستاگرام تجاری نیازمند دقت و مهارت است، زیرا محتوای نامناسب می‌تواند مخاطبان را از کسب و کار دور کند و به برند و محبوبیت آن در شبکه‌های اجتماعی آسیب برساند که این اصلا برای کسب و کار خوب نیست.

به این مساله باید دقت شود که اگر یک کسب و کار در چندین شبکه اجتماعی فعالیت است، تولید محتوا برای هر کدام ممکن است متفاوت باشد. این مقاله در خصوص تولید محتوای اینستاگرام صحبت شده، اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی عمومی بصری است پس محتوا در قالب عکس، ویدئو و یا عکس نوشته خواهند بود و همچنین محتوای عمومی و مناسب اکثریت مردم خواهد بود.

اما به طور مثال اگر برای شبکه اجتماعی لینکدین که یک شبکه اجتماعی کسب و کار حرفه‌ای است تولید محتوا شود، باید محتوای تولیدی حرفه‌ای‌تر و مناسب حرفه‌ای‌ها باشد تا توان رقابت با سایر رقبا در این شبکه اجتماعی را داشته باشد و یا شبکه‌هایی مثل تلگرام یا واتساپ که بیشتر قالب نوشتاری بصری دارد و متن‌ها کمک بیشتری در جذب مخاطبان می‌تواند داشته باشد. پس به این نکته باید توجه شود که هر محتوایی را نمی‌توان تولید و ارسال کرد و باید به دقت بررسی شود.

5 ایده ناب برای تولید محتوای اینستاگرام:

1) یکی از راه‌هایی که می‌توانید در تولید محتوای اینستاگرام استفاده کرد، تولید گزارش و مصاحبه است که به صورت اختصاصی تولید شده باشد. این مصاحبه‌ها می‌تواند با افراد مشهوری که از کسب‌وکار بازدید کرده‌اند یا به نوعی با کسب‌وکار در ارتباط هستند باشد و یا مصاحبه با کارمندان شرکت در رابطه با کارشان باشد. این نوع محتوا نباید دست کم گرفته شود.

2) راه دوم تولید محتوای جذاب و اختصاصی پشت صحنه‌های کاری است. کسب‌وکارها می‌توانند برای تولید محتوای اینستاگرام از مراحل تولید محصول خود یا روند خدمات‌رسانی خود محتواهایی شامل عکس و فیلم تهیه و تولید کنند. این کار به شدت حس نزدیکی برای مخاطبان در صفحه اینستاگرام ایجاد می‌کند و این مشترکان اعتماد بیشتری به محصول یا خدمات خواهند داشت. (این نوع محتوا ترجیحا به صورت پست‌های موقتی لایو و استوری اجرا می‌شود.)

3) یکی دیگر از راه‌های تولید محتوای اینستاگرامی، استفاده از نظرسنجی‌ها است. با این کار با یک تیر دو نشان زده می‌شود، هم محتوای اختصاصی ایجاد می‌شود و هم مخاطبان و مشتریان را به فعالیت در صفحه اینستاگرام تشویق می‌کند. (این کار نوعی CTA است که هم درگیری «Engagement» را بالا می‌برد هم باعث می‌شود متوجه می‌شوید که مخاطب چه نیازهایی دارد و چگونه می‌توان او را راضی‌تر نگه داشت.)

4) با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای ادیت عکس و یک طراح حرفه‌ای می‌توان عکس‌هایی زیبا و منحصر به فرد با مفاهیم مختلف تولید کرد. این نوع محتوای اینستاگرامی این امکان را می‌دهد تا مخاطب بیشتر جذب رنگ و لعاب تصاویر شوند، که همین محتوای تولیدی می‌تواند برند را از رقبایش یک گام جلوتر بیاندازد.

5) توجه به گروه اصلی مخاطبان، برای تولید محتوای اینستاگرام به نوع مخاطبان باید توجه کرد. هر صفحه اینستاگرام دارای هویت خاصی است. برای مدیریت صفحه اینستاگرام تجاری و تولید محتوای موثر، محتوای باید با هویت سازگار باشد. برای اینکه اکثریت مخاطبان خود را از نظر سن، جنسیت، محل زندگی، علایق و .... بتوان راضی نگه داشت باید محتوایی تولید کرد که آنها به خاطر آن برند را دنبال می‌کنند.

اگر اکثریت مخاطبان، بانوان هستند پس محتوای خود را به سمت علایق آنها سوق دهید و یا اگر اکثریت مخاطبان را نوجوانان تشکیل می‌دهند به دنبال ایجاد محتواهای سرگرم کننده‌ای برای صفحه خود باشید تا آنها را بیشتر جذب کنید. خلاقیت در تولید محتوا برای صفحه تجاری اینجا است که این محتواها به نحوی به محصولات مرتبط شود که مخاطب از زیادی تبلیغات در صفحه زده نشود و شما را ترک نکند.

تکنیک‌های تولید محتوای اینستاگرام به صورت خلاصه:

1) کیفیت:

باید برای تولید محتوای خوب برنامه‌ریزی کرد، برای این کار ابتدا فهرستی از ایده‌های مختلف باید تهیه کرد. این کار نه تنها برای کسانی که مشکل تولید محتوا دارند بلکه برای متخصصان هم راهکاری مناسب است. داشتن یک تقویم محتوایی این امکان را می‌دهد تا بهترین محتواها را با تنوع و به صورت کارآمد بتوان برنامه‌ریزی کرد.

کیفیت مهمترین نکته در تولید محتواهای اینستاگرامی است. باید برای مخاطبان ارزش قائل شده و بهترین‌ها را در اختیار آنها گذاشت تا هم توجه بیشتری داشته باشند و هم پست‌ها را دنبال کنند.

برای تولید محتوا در اینستاگرام باید سعی کرد از ابزارهای حرفه‌ای و یا یک تیم حرفه‌ای استفاده شود. تصاویر و کپشن‌های خوب و حرفه‌ای می‌توانند تمامی احساسات را به مخاطب القا کنند پس تا جایی که می‌شود باید سعی کرد این کار به بهترین نحو انجام شود، برای این کار هزینه کنید و از هزینه کردن در این راه نترسید زیرا تمامی این هزینه‌ها با سیل مشتری‌هایی که از این طریق به دست می‌آورید پاسخ داده خواهد شد.

یکی از نکات مهم در کیفیت، سایز ویدئو و عکس است که بهتر است به صورت مربعی و fullHD باشد یعنی 1080*1080 این بهترین اندازه برای پست اینستاگرامی است.

2) استفاده از قالب مشخص:

استفاده از قالب مشخص در محتوای تولیدی نقش به سزایی دارد. این قالب مانند لباس، شخصیت اولیه در نگاه اول صفحه اینستاگرام تجاری است. باید سعی شود صفحه اینستاگرام را به نوعی تجاری سازی کرد تا هر کس در هر جایی پستی از شما دید، ناخوداگاه به یاد برند شما بیافتد. با دسته بندی پست‌ها و استفاده از قالب خاص برای هر محتوا صفحه اینستاگرام تجاری خود را مرتب کنید تا مخاطب به راحتی محتوای مورد نیاز را بیابد.

3) استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه:

ایده‌های نو به مراتب توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. برای تولید محتوای اینستاگرام، تا حد امکان از ایده‌های تکراری، قدیمی و کپی شده نباید استفاده شود. این کار می‌تواند باعث شود مخاطبان نسبت به برند دلسرد شده و شما را ترک کنند و گاهی نیز موجب بی‌اعتمادی آنها می‌شود.

4) استفاده از کپشن:

استفاده از کپشن‌های خاص و مرتبط یکی دیگر از تکنیک‌های تولید محتوای مناسب است. اگر قصد تولید عکس نوشته دارید تمامی توضیحات خود را داخل عکس قرار ندهید سعی کنید تیتر اصلی و توضیح کوتاهی را در بر داشته باشد و ادامه توضیحات را در زیر پست به صورت کپشن قرار داده شود. نوشتن متن مناسب در کپشن نیز خود در راس کارهایی است که برای تولید محتوا باید انجام شود.

5) استفاده از هشتگ:

سعی کنید اگر تصویر یا ویدئویی منتشر می‌شود به بهترین نحو منظور خود را از ارسال آن در کپشن قرار دهید تا موجب گمراهی مخاطبان و یا سواستفاده برخی از رقبا نشود.

آخرین نکته‌ای که حائز اهمیت است هشتگ‌گذاری مناسب است. برای هر پستی از هشتگ‌های مرتبط باید استفاده کرد. سعی کنید از دو نوع هشتگ در هر پست استفاده کنید هم هشتگ‌های ترند و هم هشتگ‌های اختصاصی‌تر. این کار موجب می‌شود پست در اولین لحظات ارسال توسط هشتگ‌های ترند بازدید خوبی داشته باشد و پس از آن توسط هشتگ‌های دیگر توسط مخاطبان خاص‌تر مورد بازدید قرار گیرد. همچنین از هشتگ‌های برند نیز در زیر همه پست‌ها استفاده کنید این کار موجب می‌شود تا بیشتر شناخته شده و پست‌های‌تان به نوعی دسته‌بندی و شخصی‌سازی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آریانو طرح

شرکت آریانوطرح ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال مارکتینگ و مجری ایده‌های بازاریابی دیجیتالی.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی