اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040960545492

10 خودرو برتری که هیچکس نمی خرد!

کد: 1395040960545492

https://goo.gl/ix49yL

، تهران , (اخبار رسمی): مطمئن باشید عنوان مطلب را اشتباه نخوانده‌اید! تنها تولید کردن محصولات با کیفیت و جذاب در صنایع مختلف ملاک نیست و رکن اصلی برتری محصولات را نحوه‌ی بازاریابی و میزان فروش آنها تعیین می‌کند.

10 خودرو برتری که هیچکس نمیخرد!

این واقعیت در دنیای خودرو هم وجود دارد و می‌توان نمونه‌های زیادی از مدل‌های تولید شده دید که نه تنها از نظر کیفیت ساخت و طراحی بیرونی جزو بهترین محصولات بازار هستند، بلکه از نظر طراحی داخلی و مشخصات فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، ولی متاسفانه بر خلاف تصور هیچگاه فروش خوبی را تجربه نکرده‌اند و به قول معروف خریداری ندارند.
در بین این خودروها انواع مدل‌های سدان، کوپه، اسپرت و حتی ون و وانت هم ممکن است مشاهده شود. در این گزارش  می‌خواهیم 10 خودرو برتری را به شما معرفی کنیم که اگر بدانید خریدار ندارند شاید شما هم مانند ما شوکه شوید. این آمار تا سال 2014 میلادی بوده است.

BMW 3-Series Sports Wagon (تعداد فروش: 3687 دستگاه)

نام بی ام  یا درست‌ تر بی ام دبلیو به خودی خود آن قدر شناخته شده و مشهور هست که هر کسی در خرید محصولات این خودرو ساز تردید نداشته باشد. اما وقتی می‌بینیم سری 3 اسپرت واگن مدل 2014 کمتر از 4 هزار دستگاه فروش داشته، ماجرا کمی برایمان عجیب می‌شود. به اعتقاد کارشناسان این مدل با پیشرانه 2 لیتری خود که می‌تواند 240 اسب‌بخار توان و 345 نیوتن متر گشتاور تولید کند، به لطف طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده است که در حق آن اجحاف شده است. این خودروصفر تا 100 کیلومتر را در 5٫8 ثانیه پشت سر می‌گذارد و هنوز کسی علت عدم استقبال از آن را نفهمیده است.

Cadillac ATS (تعداد فروش: 29890 دستگاه)

همواره ایجاد تغییر با مشکلات زیاد و پذیرش سخت از سوی خریداران روبرو بوده است. به نظر می‌رسد این موضوع نیز گریبان کادیلاک ATS را گرفته تا این خودروی دوست‌داشتنی و قدرتمند کمتر از 30 هزار دستگاه در سراسر دنیا فروش داشته باشد. این مدل که در هر دو نسخه‌ی سدان و کوپه از بی‌ام‌و سری 3 الهام گرفته است به نظر با همان بدشانسی این مدل روبرو شده و علی‌رغم تعریف و تمجیدهای کارشناسان و متخصصان، خریداران خیلی به این کادیلاک آمریکایی روی خوش نشان نداده‌اند. جالب است بدانید تا الان کسی از رانندگی با این مدل پشیمان نبوده است.

Cadillac CTS (تعداد فروش: 31115 دستگاه)

به نظر می‌رسد سال 2014 برای کادیلاک دوران خوبی نبوده و این بار این موضوع گریبان‌گیر برادر ATS یعنی CTS شده است تا خریداران ترجیح دهند به جای این خودرو بیشتر سراغ بی‌ام‌و سری 5 بروند. کادیلاک CTS با پیشرانه‌ی قدرتمند V6 توئین توربو با قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتن متری خود یکی از قوی‌ترین و جذاب‌ترین نمونه‌های تولید شده‌ی این برند آمریکایی به شمار می‌رود که بدشانسی و نحسی فروش سراغ این مدل هم آمده است.

Ford Flex (تعداد فروش: 23822 دستگاه)

سال هاست محصولات فورد در سراسر دنیا به لطف مدل‌هایی چون موستانگ، فوکوس، اف 150 و فروش خوبی را تجربه می‌کنند. خودروی زیبا و جذاب فورد فلکس ظاهرا از دیگر اعضای خود جا مانده که خیلی‌ها دلیل این موضوع را طراحی نامتعارف آن می‌دانند. یکی از مهمترین بازارهای فورد در کشور آمریکاست که ظاهر این طراحی برگرفته از محصولات آسیایی با چاشنی جیپ گرند واگنر و محصولات رنجرور خیلی به مذاقشان خوش نیامده است. شاید هنوز هم خیلی‌ها به همان سبک طراحی مشهور فورد عادت دارند وگرنه فلکس بیچاره هم زیباست هم با کیفیت.

Jaguar XJ (تعداد فروش: 4329 دستگاه)

جگوار همیشه خودروهایی تولید کرده که از نظر زیبایی و کیفیت ساخت کمبودی نداشته‌اند ولی به نظر می‌رسد مدل XJ در مقابله با رقبای سرسخت آلمانی خود چون آئودی R8 و سری 7 بی‌ام‌و به شدت دچار سرخوردگی شده و در عین شایستگی کمتر از 5 هزار نفر به خرید این مدل قدرتمند و جذاب تن داده‌اند. مرسدس بنز کلاس S نیز با اینکه گرانتر از این جگوار است ولی به مراتب فروش بیشتری را تجربه کرده است.

Mazda 5 (تعداد فروش: 11613 دستگاه)

کمپانی ژاپنی مزدا نه تنها در آسیا بلکه در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و خودروهای مشهور این برند همواره رقبای سرسختی برای مدل‌های موجود در بازار آمریکا بوده‌اند. مزدا 3 جزو معروف‌ترین و بهترین مدل‌های این برند به شمار می‌رود که اگه به سایت شیپور نگاهی بیندازید می‌توانید انواع نمونه‌های کارکرده‌ آن را با قیمت مناسب پیدا کنید. اما بدشانسی این بار به سراغ مزدا 5 رفته که به اعتقاد کارشناسان از نظر رانندگی، فرمان‌پذیری و راحتی پارک کردن عملکرد بسیار خوبی دارد ولی ظاهرا خوشبختی از در خانه‌ی این مدل 22 هزار دلاری رخت بسته است.

Mazda 6 (تعداد فروش 53224 دستگاه)

به نظر می‌رسید اوضاع برای مزدا 6 بهتر از برادرش باشد ولی تصورات غلط از آب درآمد و خریداران نسبت به مدل‌هایی چون هوندا آکورد یا مدل جدیدتر میاتا اقبال بیشتری نشان دادن و کم‌کم مزدا 6 دوست‌داشتنی که اتفاقا جز بهترین‌های این خودروساز ژاپنی به شمار می‌رود گوشه‌گیر شد. این مدل که پیشرانه‌ آن می‌تواند 184 اسب بخار قدرت داشته باشد و در 7 ثانیه صفر تا 100 را پر کند برخلاف تمام خوبی‌های نادیده گرفته شده‌اش حسابی قافیه را به هموطن خود یعنی تویوتا کمری باخته است.

Mercedes Benz E Class Wagon (تعداد فروش: 2327 دستگاه)

به نظر می‌رسد مشتریان خیلی به خودروهای واگن یا همان استیشن خودمان علاقه‌ای ندارند و فرقی نمی‌کند محصول بنز باشد یا بی‌ام‌ و، هر چه باشد در نهایت از دیده‌ لطف خریداران دور خواهد ماند. کم پیش آمده مرسدس بنز محصولی بی‌کیفیت ای ضعیف را تولید کند. این موضوع بی‌تردید در مورد کلاس E نیز صدق می‌کند ولی از طرف دیگر دوست‌ نداشتن این مدل هم همچنان بر پای خود استوار است. این که چرا محصولی از مرسدس بنز آن هم در کلاس E با این زیبایی و کیفیت باید کمتر از 3 هزار دستگاه فروش داشته باشد سوال بزرگی است که بی جواب مانده است.

Porsche Cayman (تعداد فروش: 3417 دستگاه)

پورشه کایمن که مدل‌هایی از این خودرو در ایران هم دیده شده 8 بار جزو بهترین محصولات در بخش‌های مختلف بوده که بر خلاف مدل دوست‌داشتنی و محبوب 911، اصلا فروش خوبی را به خود ندیده است. البته میزان فروش نسل اول این مدل در سال‌های 2006 تا 2007 میلادی خیلی بهتر بود ولی خریداران نسبت به این آلمانی قدرتمند، چابک و بسیار با کیفیت روی خوش نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد دنیای خودرو روی دیگری را به پورشه کایمن عرضه کرده است.

Scion FRS / Subaru-BRZ (تعداد فروش: 14062 دستگاه)

شاید نام این خودرو کمتر شنیده شده باشد. به همین دلیل هم فروش کم آن منطقی به نظر برسد ولی جالب است بدانید حداقل از خیلی مدل‌های معروف لیست ده تایی امروز ما فروش بیشتری داشته است. این مدل با نام عجیب خود یک ژاپنی ترکیبی از دو تولیدکننده است که با توجه به تمامی ارزش‌هایی که آنها برای همکاری مشترک خود از دو محصول پرفروش ژاپن قائل شدند، ولی هیچگاه این مدل در بازارهای جهانی فروش خوبی نداشت.
به نظر می‌رسد همواره اوضاع مطابق پیش‌بینی و انتظارات ما پیش نمی‌رود و همیشه موضوعات غافل‌گیر کننده‌ای وجود خواهد داشت. اگر هنوز هم نمی‌توانید مقاله‌ای که خواندید را باور کنید، پیشنهاد ما این است یک بار مطلبی با عنوان «10 ابتکار بزرگ اما شکست خورده در صنعت خودرو» را مطالعه کنید.

اگر قیمت انواع خودروهای کارکرده و نو  را ندارید می توانید به صفحه خودرو در سایت شیپور مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی