اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042064214863

آبان ماه انجام می شود

نخستین هتل کپری ایران، پذیرای عکاسان ایران

کد: 1395042064214863

https://goo.gl/CNL7N2

، تهران , (اخبار رسمی): هتل پارسیان قلعه گنج اولین هتل کپری دنیا، آبان ماه امسال میزبان همایش بزرگ عکاسان کشور خواهد بود.

اولین هتل کپری ایران در منطقه محروم قلعه گنج استان کرمان

هتل پارسیان قلعه گنج دارای 60 تخت خواب بوده و روزانه 60 نفر را پذیرش می کند

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محمد جواد جهانپور مدیر عامل هتل پارسیان قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب همچنین از برگزاری اولین همایش مردم شناسی و باستان شناسی کشور در این منطقه خبر داد و افزود: این همایش با هماهنگی معاونت امور فرهنگی بنیاد مستضعفان طی سال جاری برگزار خواهد شد و هتل پارسیان قلعه گنج پذیرای دانشجویان و اساتید این رشته از سراسر کشور خواهد بود. این همایش با هدف شناساندن منطقه و آشنایی با فرهنگ بومی منطقه و مردم برگزار می شود.

وی گفت: منطقه قدیمی قلعه گنج به دلیل شرایط اقلیمی خشک و به لحاظ و قرار گرفتن در منطقه ای کویری و بیابانی بین سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای قدمت تاریخی بوده و بهترین منطقه جهت پرداختن به امور باستان شناسی ومردم شناسی است.

وی نیاز این منطقه به یک میهمانسرای بزرگ و یا هتل را به دلیل انتخاب آن به عنوان شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی از ضروریات دانست و خاطر نشان ساخت: از آنجا که قرار است این شهرستان به عنوان منطقه نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شود نیاز به یک اقامتگاه یا هتلی بین المللی داشت که بتواند از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی وخارجی به هنگام سفر پذیرایی کند، لذا جهت آشنایی میهمانان و مسافران با معماری و شرایط اقلیمی منطقه، سازه ای ترکیبی از سنتی، بومی و مدرن برای احداث این هتل انتخاب و مطابق با استانداردهای روز هتل داری تجهیز شد به نحوی که بتواند خواسته ها و نیازهای مشتریان و مراجعه کنندگان از ایران و اقصا نقاط جهان را برآورده کند ضمن آنکه معرف الگویی از این شهر تاریخی باشد.

به گفته وی سازه این هتل به دلیل سبک سازی، بیشتر از چوب و برگ درختان خرما و داز (نمونه ای وحشی از درخت خرما) الهام گرفته از ساخت و سازهای بومی به شکل کپر احداث شده و ضد زلزله می باشد.

 جهانپور در ادامه افزود: هتل پارسیان قلعه گنج در مساحت یک هکتار و با 30 واحد اقامتی 2 تخت خوابی(قابل افزایش تا 3 تخت خواب)، یک لابی، سالن کنفرانس، رستوران های رو باز و سربسته، آشپزخانه، واحدهای اداری، قسمت پذیرش و محل فروش صنایع دستی محلی و لاندری بوده و آماده پذیرایی ازمیهمانان داخلی وگردشگران خارجی است.

وی همچنین به تعداد گردشگران خارجی که در این هتل اقامت کرده اند اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد 5نفر از گردشگران اروپایی (3 نفر هلندی و 2 نفر آلمانی) در این هتل اقامت داشته اند. که امید می رود با خنک شدن هوا از نیمه دوم سال، تعداد گردشگران داخلی وخارجی افزوده شود.

 

جهانپور، آشنایی مسافران و گردشگران با آثار تاریخی و باستانی و زندگی بومی مردم منطقه، بازدید گردشگران از جنگل‌ها‌ی سرسبز منطقه"مارز " ، برگزاری تورهای شتر سواری در کویر، ماشین سواری در شن و تورهای شبانه و تابستانی، اجرای سنت های محلی و بازدید از نقاط دیدنی منطقه قلعه گنج را از برنامه های در دست اجرای این مجموعه اقامتی اعلام کرد.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد مستضعفان انقلاب

یک بنگاه اقتصادی و سازمان اجتماعی و حمایتی برخوردار از چندین شرکت مستقل اقتصادی در حوزه‌های صنایع و معادن، نفت، صنایع غذایی، ساختمانی و ... با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی و همچنین نگه داشتن سطح توان اقتصادی و اشتغالزایی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی