اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395043068505607

گسترش شبکه ملی اطلاعات در عرصه بین الملل

کد: 1395043068505607

http://goo.gl/8SlXlW

، تهران , (اخبار رسمی): نگاه ما به شبکه ملی اطلاعات نگاه محدودیت نیست ، امروز قرار است فرهنگ ما از طریق این شبکه در جهان انتشار پیدا کند و همزمان نیز می توانیم خدمات خود را به لحاظ اقتصادی درحوزه بین الملل گسترش دهیم .

انتقال فرهنگ به جهان با شبکه ملی اطلاعات

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که در همایش  آموزشی شیوه توزیع محتوا  در شبکه ملی اطلاعات   Peering & CDN که  با  حضور مدیران ارشد حوزه  ICT  در سالن شهید نصر الهی  شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد با اعلام این مطلب افزود:  با تلاش شبانه روزی بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات ازشهریور ماه آغاز می شود و به طور قطع توسعه آن کامل نخواهد شدو پیوستن تمامی زنجیره های این شبکه نیازمند تلاش و پیگیری جدی است.

وی در ادامه گفت: ظرف یک ماه پس از راه اندازی مرکز  تبادل اطلاعات محتوا در تهران مراکز دیگر ما در مشهد ،شیراز و تبریز راه اندازی شد و در مرکز تبادل اطلاعات ما در تهران چهل گیگ محتوا تبادل می شوداما  این آمار  دردیگر مراکز استان ها به گونه ای است که نشان می دهد آنچه که باید  هنوز رخ نداده  و اپراتور ها باید به این سمت حرکت کنند.

مهندس آذری جهرمی با اشاره به این نکته که مقوله کیفیت در ارایه خدمات  یک شاخص جدی است و با وجودی که شرکت ارتباطات زیرساخت سهم بیست درصدی در مقوله کیفیت دیتا دارد اما این سهم طلایی است ،یعنی کیفیت آن برای تمام شبکه تاثیر گذار است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت  با اشاره به راه اندازی تفاهم نامه سطح خدمات SLA  در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت :باید کیفیت  خدمات  شرکت را  شفاف سازی کنیم و خدماتمان در معرض قضاوت مشتریان قرار دهیم واین  حق به مشتریان داده شود که کیفیت سرویس ها را مشاهده کنند، و ازاین فرصت برای بهبود کیفیت خدمات استفاده کنیم .

وی با اشاره به قرارداد منع انتشاراطلاعات اپراتورها از سازمان تنظیم مقررات خواست برای رعایت منافع مصرف کننده این مجوز را صادر کند تا این اطلاع رسانی امکان خود کنترلی را برای اپراتورها فراهم کند چرا که ما همزمان با ارایه SLA شاهد بودیم که  چه میزان کیفیت لینک های بین استانی اپراتور ها نامناسب است و به چه میزان کاربران نهایی  از این موضوع زیان می بینند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره  به راه اندازی مرکز بین الملل چابهار در آینده ای نزدیک گفت :برای راه اندازی این مرکز ما با چهار اپراتور بین الملل به توافق رسیده ایم و با اجرای این طرح کیفیت شبکه ارتقاء خواهد یافت .

در ادامه مراسم عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات  با اشاره به مصوبات 237  کمیسیون تنظیم مقررات گفت : شرکت ارتباطات زیرساخت موفق شد  در مدتی کوتاه چهار مرکز تبادل محتوا را راه اندازی کند که در صورت نیاز می تواند این مراکز را افزایش  دهدو علاوه براین شرکت های خصوصی نیز اجازه دارند این مراکز را راه اندازی کنند.

وی در ادامه افزود : با توجه به نقش شرکت ارتباطات زیرساخت  و شرکت مخابرات تلاش کردیم این دو را به سمت عمده فروشی سوق داده و بخش خرده فروشی را به دیگران واگذار کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات زیر ساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات ، با بهره مندی از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه به جغرافیای سیاسی بی نظیر ایران در افق 1404 ، شرکتی خواهد بود :«پیشران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، اول در منطقه (هاب منطقه )،تأثیرگذار در توزیع ظرفیت های ارتباطی جهان ». دست یافته به جایگاه برتر ترانزیت ارتباطات در سطح منطقه (قطب ارتباطی )، پیشران توسعه (کمی و کیفی )*بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور متکی بر فناوری های نوین امن و دارای جایگاه برتر منطقه، پیشرو در معرفی و ارائه سرویس های نوین ارتباطی در داخل کشور،مشتری مدار و پاسخگویی درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ، با کمترین هزینه و متناسب با سطح خدمات درخواستی،مؤثر و نقش آفرین در مجامع و اتحادیه های بین المللی و دارای تعامل سازنده با بازار جهانی را می توان مهمترین ویژگیهای شرکت در افق چشم انداز این شرکت دیده شده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]