اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224175607

شرکت زیرساخت اعلام کرد

همکاری مشترک ایران و روسیه برای ساخت پردازنده بومی

کد: 13951102224175607

https://goo.gl/O33dUx

، تهران , (اخبار رسمی): ایران و روسیه برای ساخت و تولید پردازنده بومی به عنوان جایگزینی برای پردازنده های «اینتل» مذاکره کردند.

همکاری مشترک ایران و روسیه برای ساخت پردازنده بومی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ارتباطات زیرساخت،این شرکت اعلام کرد ؛ این مذاکره در چارچوب برنامه سفر دو روزه محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به مسکو و دیدار با نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی کشور روسیه صورت گرفته است.

این ملاقات در پی سفرهای اخیر وزرای ارتباطات دو کشور و به منظور پیگیری توافقات صورت پذیرفته انجام شد و طرفین به مرور آخرین پیشرفت های این توافقات پرداختند.

بر اساس توافقات دو وزیر، ۱۴ پروژه زیرساختی فناوری اطلاعات بین بخشهای خصوصی دو کشور در حال انجام است که در صورت اجرای کامل، زیرساخت مناسبی برای توسعه کسب و کار در فضای مجازی کشور و افزایش اشتغال برای متخصصین این حوزه در کوتاه مدت ایجاد خواهد شد.

معاون وزارت ارتباطات کشورمان در این دیدار با اشاره به اقدامات موفق روسیه در حوزه سایبری و کارآفرینی ، خواستار بهره گیری از این تجربیات در ایران شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران فعال هستند و نیاز به خدمات رسانی ارتباطی و استفاده از فناوریهای اطلاعاتی دارند، گفت: این حوزه ها می تواند در ایران چندصد هزار فرصت شغلی ایجاد کند. به نحوی که در سه سال گذشته ۱۲۳هزار شغل در این بخش عملیاتی شد.

آذری جهرمی بر لزوم ارائه خدمات بومی برای جذب بیشتر کاربران ایرانی و افزایش اشتغالزایی در کشور با بهره گیری از پتانسیلهای این بخش تاکید کرد و ادامه داد:با توجه به تجربیات کشور روسیه در بومی سازی محصولات فناوری، می توان از تجربیات این کشور برای بومی سازی فناوریهای اطلاعاتی بهره برد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سرویس های مرتبط خدمات رسان روسی نیز می توانند در بازار ایران حضور یابند و ما نیز از این فرصت برای ایجاد شغل بهره خواهیم گرفت.

در این ملاقات پس از ارائه گزارشی از سوی آذری جهرمی و تبیین مشکلات اجرایی پیش رو، وزیر ارتباطات روسیه با اشاره به اهمیت روابط دو جانبه بر رفع موانع موجود و پیگیری آنها تاکید کرد

نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی با تاکید بر علاقه مندی این کشور برای اجرای هرچه زودتر توافق های صورت گرفته با ایران، امکان همکاری با ایران برای تولید پردازنده رایانه ای روسی «البروس» را به عنوان جایگزین بومی پردازنده «اینتل» مطرح کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های روسیه در حوزه برنامه های پرکاربرد نرم افزاری موبایل، اینترنت، رایانه، کنترل و مدیریت بانک های اطلاعاتی گفت: در حال جایگزینی پردازنده های «البروس» به عنوان تولید ملی با نمونه های غربی (اینتل) هستیم و می توانیم این فناوری را به ایران هم منتقل کنیم تا برای جایگزینی استفاده شود.

نیکیفروف اجرای این طرح را نیازمند تعیین و معرفی طرف ایرانی برای تشکیل شرکت مشترک روسی-ایرانی دانست و از معاون وزارت ارتباطات خواست که نقش حمایتی ایفا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات زیر ساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات ، با بهره مندی از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه به جغرافیای سیاسی بی نظیر ایران در افق 1404 ، شرکتی خواهد بود :«پیشران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، اول در منطقه (هاب منطقه )،تأثیرگذار در توزیع ظرفیت های ارتباطی جهان ». دست یافته به جایگاه برتر ترانزیت ارتباطات در سطح منطقه (قطب ارتباطی )، پیشران توسعه (کمی و کیفی )*بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور متکی بر فناوری های نوین امن و دارای جایگاه برتر منطقه، پیشرو در معرفی و ارائه سرویس های نوین ارتباطی در داخل کشور،مشتری مدار و پاسخگویی درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ، با کمترین هزینه و متناسب با سطح خدمات درخواستی،مؤثر و نقش آفرین در مجامع و اتحادیه های بین المللی و دارای تعامل سازنده با بازار جهانی را می توان مهمترین ویژگیهای شرکت در افق چشم انداز این شرکت دیده شده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]