اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232695607

تدوین قوانین برای حق کپی رایت در داخل کشور

کد: 13951118232695607

https://goo.gl/MU3rgk

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باید قوانینی در کشور تدوین شود که به کپی‌رایت بین‌الملل مانند کپی‌رایت داخلی احترام بگذاریم، زیرا این امر سبب رشد تولید محتوا که لازمه شبکه ملی اطلاعات است، می‌شود.

تدوین قوانین برای حق کپی رایت در داخل کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات و زیرساخت، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، با اشاره به راه‌اندازی 3 مرکز IXP (مرکز تبادل محتوا) اظهار داشت: امروز همزمان با افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، 2 مرکز IXP دیگر در اصفهان و اهواز به عنوان اجزای شبکه ملی اطلاعات آماده بهره‌برداری است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر نقش مهم محتوا در موفقیت شبکه ملی اطلاعات، افزود: باید قوانینی در کشور تدوین شود که به کپی‌رایت بین‌الملل همانند کپی‌رایت داخلی احترام بگذاریم که این موضوع به توسعه محتوا در کشور کمک می‌کند و سبب رشد حوزه تولید محتوا و شبکه ملی اطلاعات خواهد شد. 

وی با اشاره به برخی چالش‌های اجرای شبکه ملی اطلاعات در فازهای اول و دوم گفت: در حال حاضر اقتصاد مراکز داده در ایران مقرون به صرفه نیست و بازگشت سرمایه، کفاف سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد، این در حالی است که مراکز داده یکی از اجزای مهم شبکه ملی اطلاعات هستند. 

وی با بیان اینکه امروز سه و نیم سال از آغاز اقدامات اجرایی شبکه ملی اطلاعات می‌گذرد، گفت: در این سه سال، چالش‌های کار نیز بزرگ شده‌اند که بزرگ شدن چالش‌ها نشان از بزرگ شدن مجموعه دارد. 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: روزی چالش حوزه آی‌سی‌تی در حد واگذاری یک STM1 بود، اما اکنون این ارقام دیگر دغدغه محسوب نمی‌شوند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات زیر ساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات ، با بهره مندی از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه به جغرافیای سیاسی بی نظیر ایران در افق 1404 ، شرکتی خواهد بود :«پیشران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، اول در منطقه (هاب منطقه )،تأثیرگذار در توزیع ظرفیت های ارتباطی جهان ». دست یافته به جایگاه برتر ترانزیت ارتباطات در سطح منطقه (قطب ارتباطی )، پیشران توسعه (کمی و کیفی )*بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور متکی بر فناوری های نوین امن و دارای جایگاه برتر منطقه، پیشرو در معرفی و ارائه سرویس های نوین ارتباطی در داخل کشور،مشتری مدار و پاسخگویی درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ، با کمترین هزینه و متناسب با سطح خدمات درخواستی،مؤثر و نقش آفرین در مجامع و اتحادیه های بین المللی و دارای تعامل سازنده با بازار جهانی را می توان مهمترین ویژگیهای شرکت در افق چشم انداز این شرکت دیده شده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]