اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050370075428

برگزاری چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

سجادی: ورزشکاران چند بار تست دوپینگ دادند

کد: 1395050370075428

http://goo.gl/Ltxty0

، تهران , (اخبار رسمی): چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

سجادی : ورزشکاران چند بار تست دوپینگ دادند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست  گزارشی از عملکرد ستاد مبارزه  ملی با دوپینگ در سال های 2016 و 2015 در حضور گودرزی وزیر ورزش ارائه شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این نشست گفت: براساس اقداماتی که در سال 2015 میلادی ارائه شد در 30 رشته  ورزشی یک هزار و 127 نمونه گرفته شد که تنها 36 مورد آن مثبت بود.

سجادی به سیاست های کلی این ستاد اشاره کرد و افزود: ادامه کار ما در سال 2016 با تاکید بیشتر بر رشته های  المپیکی و پارالمپیکی بوده است و بر این اساس و برای ورزش پاک و عاری از هر گونه داروهای غیر مجاز، جمعا 693 مورد نمونه گیری شده است و این روند تا برگزاری مسابقات ادامه خواهد داشت.

او خاطر نشان ساخت: تمام این نمونه ها برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه ها مورد اعتماد IOC ارسال شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بررسی کاروان اعزامی به بازی های المپیک نیز چنین توضیح داد: در نادو به ویژه در سال 2016 و 2015 از افرادی که کسب سهمیه کردند 5 یا 6 بار نمونه تست دوپینگ گرفته شده که این کار برای اطمینان بیشترانجام شده است .

وی به برنامه های آموزشی که برای پیشگیری از مصرف سوء داروهای غیر مجاز انجام شده اشاره کرد و اظهارداشت : علاوه بر نمونه گیری، برنامه های آموزش طی دو سال گذشته به طور جدی پیگیری می شود.

سجادی گفت: برگزاری بیش از 40 مورد کلاس های آموزشی متمرکز، آموزش چهره به چهره به ورزشکاران،  پاسخگویی تلفنی به سوالات ورزشکاران،ارائه مشاوره دارویی، اطلاع رسانی از طریق کارت جیبی راهنمای ورزشکاران، بروشور آموزشی ویژه المپیک از جمله اقدامات و دوره های آموزشی بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش