کد: 1395050671945625

آبادان و خرمشهر به محور توسعه اقتصادی در جنوب غرب تبدیل می شود

استقرارگیت های ورودی وخروجی درمنطقه اروند

کد: 1395050671945625

https://goo.gl/CBp1e2

، آبادان , (اخبار رسمی): پس از عملیاتی کردن صد در صدی فرآیند محصور سازی منطقه ، شهرهای آبادان و خرمشهر، به محور توسعه اقتصادی جنوب غرب کشور تبدیل می شوند .

استقرارگیت های ورودی وخروجی درمنطقه اروند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و مقایسه آن با سالهای 86 و 90، افزود: این رقم رشد 20 درصدی جمعیت را نسبت به سال 90 نشان می دهد،  که نشان دهنده آن ست که از زمان  توسعه جغرافیای منطقه آزاد اروند و اعلام آن توسط ریاست محترم جمهوری،  مردم به ایجاد شرایط بهتر امیدوار شده اند و نه تنها مهاجرت معکوس متوقف شده،  بلکه این فرآیند رو به کاهش است و مهاجرت مثبت و سرازیر شدن جمعیت به منطقه را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: بدون شک،  تحقق ظرفیت ها و مزیت های منطقه آزاد به طور عینی و علنی،  پاسخ این امیدواری مردم است که از امروز عملیات آن  آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به مسئولان محلی، تسریع در شکل گیری عملیات اجرایی فرآیند اجرای کامل قوانین منطقه آزاد را منوط به همگرایی کامل کلیه دستگاه ها  در منطقه دانست و تصریح کرد: در حوزه گمرک، موضوع تشریفات گمرکی به دو صورت انجام می شود، در مورد کالاهای ورودی به سرزمین اصلی تشریفات در گمرک و در مورد کالاهای خروجی از منطقه، تشریفات گمرکی در گیت های مستقر در دروازه های ورودی و خروجی انجام می شود.

زمانی یادآور شد: تولید کنندگان می توانند مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز خود را وارد کنند، بازاریان، کسبه و تجار نیز می توانند کالاهای خود  را وارد کنند، مردم نیز می توانند نسبت به ساخت مجتمع های تجاری  و موارد مشابه همچون بازار کنزل المال خرمشهر و اروند آبادان اقدام نمایند.

به گفته وی، با استقرار گمرک در دروازه ها و شروع کار رسمی منطقه آزاد اروند، کسب و کار و تجارت در منطقه رونق می گیرد و  زندگی مردم متحول می شود  و این تحول،  سبب ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی مردم می شود و سرمایه گذاران بیشتری به منطقه خواهند آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر  و پس از توسعه جغرافیایی منطقه، در حوزه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی، با توجه  به  بهر مندی از مزایای منطقه، همچون معافیت های اقتصادی، مالیاتی، گمرکی و ارزش افزوده و سهولت در امر ورود و خروج اتباع خارجی ، اشتیاق به فعالیت افزون شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار