کد: 13951118232785625

درسفر معاون اول رئیس جمهور به این استان صورت می گیرد

افتتاح چند پروژه بزرگ در استان خوزستان

کد: 13951118232785625

https://goo.gl/0ebYBZ

، آبادان , (اخبار رسمی): استاندار خوزستان گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح چندین پروژه مهم اقتصادی و بررسی مسایل خوزستان امروز دوشنبه ۱۸ بهمن به این استان سفر می‌کند.

افتتاح چند پروژه بزرگ در استان خوزستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ،غلامرضا شریعتی در این باره اظهار کرد:در دهه مبارک فجر اسحاق جهانگیری در سفری ۲ روزه برای بررسی مسایل و مشکلات استان و افتتاح چندین پروژه‌ مهم به خوزستان سفر می کند.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری امروز وارد فرودگاه آبادان می‌شود که پس از استقبال رسمی، از شروع عملیات پالایشگاه جدید نفت آبادان دیدن می‌کند.
استاندار خوزستان توضیح داد: فاینانس این پالایشگاه با چینی‌ها تمام شده و آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات است؛ همچنین سه میلیارد دلار هزینه این پروژه است و تاکنون ۱٫۳ میلیارد دلار آن تامین شده و ۱٫۷ میلیارد نیز به زودی تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: در ادامه این سفر با حضور جهانگیری کشتی کاتاماران در کشتی سازی اروندان به آب انداخته می‌شود.
شریعتی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهوری در همان روز به سمت ماهشهر حرکت می‌کند و در آنجا کارخانه روغن سازی خلیج فارس را در سایت بندر امام خمینی(ره) افتتاح می‌کند اظهار کرد: این کارخانه با پنج هزار تن تولید، و از بزرگترین کارخانه‌های تولید روغن در خاورمیانه،متعلق به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه دراین کارخانه حدود چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده توضیح داد: در این کارخانه دانه‌های وارداتی روغن، تبدیل به روغن و سپس از همان مکان صادر می‌ شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری سپس پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی کارون را افتتاح و پس از آن عازم اهواز می شود و در نشستی پیرامون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ریزگردها و مساله وضعیت آب و فاضلاب خوزستان شرکت می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه جهانگیری در دومین روز سفر خود به خوزستان در روز سه شنبه، ابتدا به بهبهان می رود گفت: در این روز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان که ۲ واحد گازی آن با ۳۶۲ مگاوات برق آماده بهره برداری است با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.
شریعتی بیان کرد: معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به صورت ویدیو کنفرانس سه مرکز پست برق فوق توزیع فشار قوی خوزستان به ارزش یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال را افتتاح می‌ کند و نیروگاه ۷۵ مگاواتی برق آبی سد مارون (نیروگاه دوم) بهبهان در برنامه گنجانده شده که در صورت آماده بودن در فهرست افتتاح آورده می‌شود.
وی گفت:جهانگیری در ادامه در سفر به شهرستان اندیکا ۲ پروژه آب روستایی، که به ۶۰ روستا آبرسانی می‌کند را بهره برداری خواهد کرد. این پروژه به نمایندگی از ۱۰ پروژه آبرسانی روستایی که ۱۶۰ روستا با جمعیت صد هزار نفر را آبرسانی می‌کند افتتاح می‌شود.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهوری سپس در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز شرکت و پس از آن عازم تهران می شود.
وی با اشاره به برنامه های حاشیه‌ای این سفر گفت:در طول سفر جهانگیری یکی از طرح‌های ۵۵۰ هزار هکتاری افتتاح می‌شود و از یکی از کانون‌های مهم ریزگردهای خوزستان نیز از نزدیک دیدن می‌کند.
شریعتی با اشاره به سه پروژه قابل افتتاح در دزفول اظهار کرد: کارخانه تولید کمپوست قارچ دزفول و کارخانه ۷۵۰ تنی روغن این شهرستان آماده بهره برداری است و کارخانه نورد فولاد دزفول که قرار بود هفتم بهمن آماده شود بخش نورد گرم آن به دلیل دیر آمدن ایتالیایی‌ها به خاطر تعطیلات ژانویه ۲۳ بهمن آماده می‌شود اما از آنجا که چند روز پس از سفر معاون اول رئیس جمهوری آماده می‌شود در سفرهای بعدی افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: قرار است پروژه‌های فولاد شادگان، فولاد دزفول، قارچ دزفول، روغن سازی دزفول، ورزشگاه سرپوشیده فولاد خوزستان، آلومینیوم سازی مسجدسلیمان، استخر سرپوشیده بین‌المللی ملی حفاری، طرح آماک، فولاد کاوه خرمشهر، فاز چهارم نیروگاه گازی ماهشهر در سفر مجدد مقامات عالی رتبه کشور به خوزستان در اسفند آینده به بهره برداری برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.