کد: 13951111229195625

نواختن سوئیت سمفونی خلیج فارس و آزادگان در اروند

کد: 13951111229195625

https://goo.gl/Hrrsk0

، آبادان , (اخبار رسمی): ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، برای اولین بار در منطقه آزاد اروند و هم زمان با ایام مبارک دهه فجر، موسیقی اجرا می کند.

نواختن سوئیت سمفونی خلیج فارس و آزادگان در اروند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداد روحانی و ارکستر سمفونیک تهران برای اولین بار در منطقه آزاد اروند برنامه موسیقی اجرا می کند.

روز ۱۳ بهمن و هم زمان با ایام فرخنده دهه فجر، شهرداد روحانی، چهره برجسته موسیقی ایران و جهان به همراه ارکستر سمفونی تهران، قطعاتی را در منطقه آزاد اروند اجرا خواهند کرد.

سوئیت سمفونی خلیج فارس و آزادگان، از جمله قطعاتی است که قرار است توسط این ارکستر و به رهبری شهرداد روحانی در سالن نمایشگاه های دائمی سازمان منطقه آزاد اروند، به اجرا در خواهد آمد.

سوئیت سمفونی خلیج فارس از مهم ترین آثار شهرداد روحانی، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی است که قبلا توسط ارکستر سمفونیک لندن به اجرا در آمد و این بار قرار است با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در آبادان و خرمشهر، اجرا شود.

خلیج فارس با پیشینه تاریخی خود همواره مورد توجه هنر و به ویژه موسیقی ایرانی قرار گرفته بود. در سال ۸۸ به مناسبت روز ملی خلیج فارس با اجرای سالار عقیلی، خواننده سرشناس موسیقی آوازی ایران و با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخر الدینی، سمفونی خلیج فارس اجرا شد.

سمفونی آزادگان، از مهم ترین ساخته های آهنگساز سرشناس ایرانی، احمد پژمان است که قرار است به رهبری شهرداد روحانی و همراهی ارکستر سموفنیک تهران در اروند اجرا شود.

شهرداد روحانی پیشتر در مورد سمفونی آزادگان این گونه نوشته بود: این اثر برای عزیزانی نوشته شده که با فداکاری خود باعث شده اند یک وجب از این خاک از دست نرود و این افتخار بنده است که چنین اثر جاودانه ای توسط استاد احمد پژمان نوشته شده است را اجرا کنم.

شهرداد روحانی (زاده ۶ خرداد ۱۳۳۳) موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر ایرانی است. وی در تابستان ۱۳۹۵ به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد.

روحانی پس از اتمام تحصیلات در هنرستان موسیقی تهران به قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی عازم وین شد. وی در سال ۱۹۷۵ در رشته آهنگسازی و تنظیم موسیقی از آکادمی موسیقی وین در اتریش فارغ‌التحصیل شد.

سبک وی معاصر و تا حدی در مقایسه با برادر خود انوشیروان روحانی و جواد معروفی، موسیقی عصر نو به‌شمار می‌رود.

روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد. این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد. آقای روحانی لوح‌فشرده‌های کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی، با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال تهیه نموده است. روحانی در سال ۱۹۹۹ جایزه پیکانس تایلند، که معتبرترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد. وی در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی فیلم نیز فعال است. آهنگ “Connies Butterfly” با شهرتی جهانی یکی از بهترین آثار وی می‌باشد.

ارکستر سمفونیک تهران بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک ایران است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین باشیان و با نام ارکستر بلدیه آغاز به فعالیت نمود. فعالیت ارکستر سمفونیک تهران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ با وقفه روبرو شد تا این‌که در اسفندماه ۱۳۹۳ مجدداً با رهبری علی رهبری آغاز به کار کرد.

پس از استعفای علی رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ ارکستر سمفونیک تهران توسط شورای هنری با حضور شهرداد روحانی به عنوان رهبر، اداره می شود.

ماتیاس سباستین کروگر، رهبر ارکستر آلمانی از جمله رهبران سابق این ارکستر ایرانی بوده است.

منطقه آزاد اروند، در روز ۱۳ بهمن و هم زمان با ایام فرخنده دهه فجر، در سالن نمایشگاه های دائمی سازمان منطقه آزاد اروند در ساعت ۱۹، شاهد هنرنمایی آهنگساز و رهبر سرشناس ایرانی و ارکستر سمفونیک تهران خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

موسیقی