اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050772305500

رئیس اتحادیه صنایع بازیافت ایران:

طلای کثیف برای دولت جذابیت ندارد

کد: 1395050772305500

http://goo.gl/wFb54V

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت بازیافت و اهمیت موضوع حفظ محیط زیست، اصولا از سوی دولت ها با حمایت هایی نظیر معافیت مالیات و اعطای وام های بی بهره مواجه می شود اما متاسفانه قانونی برای این صنعت تاکنون پیش بینی نشده است.

طلای کثیف برای دولت جذابیت ندارد

به گزارش اخباررسمی و به نقل از اتاق تهران، ولی الله غلامی نجف آبادی، رئیس اتحادیه صنایع بازیافت ایران درباره مشکلات صنایع بازیافت اظهار کرد: صنعت بازیافت، صنعتی چندبعدی است که تاکنون مسایل زیادی به مشکلات این صنعت دامن زده است.

وی ادامه داد: صنایع بازیافت باید ایجاد شود تا محیط زیست آسیب نبیند اما این صنعت با توجه به اینکه ضرورت زیست محیطی را دارد، چندان به صرف سوددهی نیست ؛ به دلیل اهمیتی که صنایع بازیافت در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب آن دارند، اصولا از طرف دولت ها حمایت می شوند. حمایت به مفهوم، معافیت از مالیات و اعطای وام های بی بهره به آنها. این حمایت ها اصولا در کشورهای پیشرفته اروپایی و امریکایی رخ می دهد. ولی متاسفانه قانون در ایران برای این صنعت چنین پیش بینی نکرده است. به همین دلیل هم صنایع بازیافتی که سودآوری ندارند، تعطیل می شوند و البته در آینده این میزان تعطیلی بیشتر هم خواهد شد.

نجفی آبادی با اذعان به اینکه صنایع بازیافت، انرژی بر است، تصریح کرد: برق برای این صنایع با همان قیمتی که به باقی صنایع فروخته می شود به این صنعت هم فروخته می شود، بنابراین صنعت بازیافت نمی تواند رقابت پذیر باشد و تعطیل می شود و این تنها یکی از مشکلات این صنایع است.

وی همچنین اضافه کرد: قوانینی که در ایران تا به حال برای این صنعت وضع شده است، قوانین حمایتی نبوده است ؛ از سوی دیگر دولت و سازمان محیط زیست در صنعت بازیافت چند گام عقب هستند ؛ ضعف مدیریت و عدم حمایت سازمان محیط زیست و ادامه دار شدن این روند طبیعتا مشکلات آینده را نسبت به امروز چند برابر می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید