اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050772515696

بزرگداشت 43 سالگی تاسیس سازمان انتقال خون

کد: 1395050772515696

http://goo.gl/GLW9lV

، تهران , (اخبار رسمی): نهم مرداد ماه امسال یادآور طی طریقی چهل و سه ساله است. علی رغم فراز و فرود فراوان انگیزه خدمت به بیماران به عنوان نیروی محرکه مجموعه خدماتی سازمان انتقال خون در این حرکت انسانی متجلی است .

بزرگداشت 43 سالگی تاسیس سازمان انتقال خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ،علی اکبر پورفتح اله مدیر عامل سازمان در پیامی به  مناسبت چهل و سالگی تاسیس سازمان انتقال خون  نوشت :مثلث خدمت رسانی در سازمان انتقال خون متکی به سه راس، اهداکننده، مصرف کننده خون و پرسنل خدوم این نهاد ملی است.اهداکنندگان به عنوان مهمترین سرمایه های سازمان انتقال خون و مثال بارزی از مسئولیت شهروندی، با حضور مشتاقانه خود ایران را به الگویی از موفقیت در جذب اهداکننده مبدل کرده اند.

دستیابی به شاخص 27 اهداکننده به ازای هر هزار نفر، دستاورد بی بدیلی میان کشورهای در حال توسعه است که شاهدی بر بزرگواری و همت شهروندان مسئول کشور عزیزمان می باشد. از جمع اهداکنندگان خون پانصد هزار نفر به عنوان اهداکننده مستمر به عنوان گنجینه ایثار در روزهای سخت در خدمت این مجموعه خدماتی بوده اند که اگر ساماندهی مناسبی در بهره گیری از این ذخیره فداکاری صورت گیرد رسیدن به شاخص های اهدا خون مستمر خون در اندازه کشورهای توسعه یافته امری سهل الوصول خواهد بود.

این پیام می افزاید که مصرف کنندگان خون در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در مجموعه انتقال خون کسب نموده اند. از یک سو دیدن چهره های زردی که با دریافت خون گلگون می شوند و نظر افکندن به سیمای دردمندی که از ایثار هموطنی لبخند بر لبانش جاری شده است، مهمترین انگیزه تلاش پرسنل انتقال خون بوده و از سوی دیگر ورود بخش مهمی از مصرف کنندگان مستمر خون به دهه های چهارم و پنجم حیات خود بزرگترین پاداشی بوده که پرسنل سازمان را به ارزش تلاش خود واقف کرده است.

اما جایگاه پرسنل خدوم سازمان انتقال خون که واسطه های انتقال ایثار اهداکنندگان به مصرف کنندگان خون هستند، بر کسی پوشیده نیست. در این سفر چهل و سه ساله، آتش جنگ و تردید از فردای عزیزان تالاسمی به همت تلاش کارکنان مسئول و انسان دوست سازمان انتقال خون به بارقه امید مبدل گشت. شبهای تاریکی که گریبان بیماران را می فشرد در سایه حضور سازمان انتقال خون و تلاش کارکنان این مجموعه خدماتی به روزهای آفتابی منتهی شد. بی شک ادامه این مسیر هم آکنده از تلاش برای بهبود شاخص ها، افزایش آگاهی اهداکنندگان و سایر شهروندان از اهمیت طب انتقال خون و تکریم بیشتر اهداکنندگان خواهد بود. تاسیس مراکز جامع اهدا خون گامی در رسیدن به این اهداف است که می تواند به فعالیت دقیق تر در محدوده ضوابط علمی منتهی شود.

در پایان این پیام آمده است که به عنوان راهبرد ساز سازمان انتقال خون در آستانه نهم مرداد، سالروز تاسیس این مجموعه ملی – خدماتی از تلاش تمام همکاران  تقدیر کرده و رجاء واثق دارم که فردا مملو از موفقیت و سربلندی برای این مجموعه پر تلاش خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه