اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050772595428

نشست وزیر ورزش و جوانان با مدیران ستادی و روسای فدراسیون های ورزشی

احمدی: هررویداد ورزشی حاوی پیام فرهنگی است

کد: 1395050772595428

http://goo.gl/YncRZB

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان هر رویداد و هرفعالیت ورزشی را حاوی یک یک پیام فرهنگی اثر گذار دانست و گفت : با کمک ورزش می توان، پیام های اثر گذار ورزشی را درجامعه گسترش داد.

احمدی: هررویداد ورزشی حاوی پیام فرهنگی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی شب گذشته در نشست مشترک وزیر ورزش وجوانان با معاونان، مدیران کل ستادی و روسای فدراسیون های باتاکید به این  موضوع که رویکرد وزارت ورزش و جوانان نگاه  فرهنگی به ورزش است  از مجموعه فدراسیون ها خواست به این موضوع  توجه کنند.
معاون آموزش ، پژوهش  وفرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کر د: هر فعالیت و رویدادی  که در حوزه ورزش برگزار می شود یک پیام فرهنگی دارد و آن پیام باید مورد توجه قرار می گیرد.
مشاور عالی وزیر با مهم خواندن برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی و تاثرات آن در کشور توضیح داد: اثر بردها و باختها  موقتی و کوتاه مدت است و آن بخش  ماندگار یعنی پیامهای فرهنگی  جز وظایف ماست که باید در جامعه رواج داده شود .

او به  تاثیرات مثبت فرهنگی   که ورزش درجامعه  ایجاد می کند اشاره کرد و افزود: امروز از حوزه ورزش توقعات بالایی وجود دارد و باید این توقعات را با رویکرد مثبتی  که دارد  در جامعه گسترش دهیم .
احمدی در بخش دیگری از سخنانش نگاه ویژه  کمیسیون فرهنگی از ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود : نکته دیگر اینکه  در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع به طور بسیار جدی پگیری میشود.
معاون وزیرورزش و جوانان  با تاکید بر دقت نظر در برنامه ریزی ها  ، این موضوع را مورد توجه قرار داد که  گاهی یک اشتباه کوچک به  کل فعالیت های ورزش تعمیم داده می شود و آنرا به حساب ورزش می آورند و این ما هستیم که با دقت نظر،  نباید اجازه دهیم این مسائل اتفاق بیفتد .
او گفت: ورزش در حال حاضر بسیار مورد توجه بخش های مختلف است و  انتظار می رود  که در حوزه ورزش با توجه ویژه به این مقوله،  پیامدهای فرهنگی ورزش بسیار پر رنگ تر واثر گذار تر درجامعه گسترش پیداکند .

احمدی  خاطر نشان ساخت: در تفاهم نامه فدراسیون های ورزشی حدود سه درصد اعتبار  برای برنامه های  فرهنگی  فدراسیون ها در نظر گرفته شده است 2 درصد نیز برای بخش آموزش،که این ارقام می تواند کمک قابل توجهی برای فدراسیون ها برای نامه ریزی در حوزه های فرهنگی وآموزشی باشد .

وی ادامه داد همچنین:در تفاهم نامه ها ،  وظایف و تکالیف از بعد فرهنگی و آموزشی پیش بینی و اعتبار لازم گنجانده شده و من امیدوارم اهتمام ویژه ای  از سوی روسای فدراسیون‌ها به مسایل فرهنگی صورت گیرد.

مشاور عالی وزیر ورزش وجوانان  بابیان اینکه به دنبال برنامه های تبلیغی ومناسبتی نیستیم  تاکید کرد : باید از همه ظرفیت ها برای فرهنگ سازی استفاده کنیم و این مهم را میتوان با تعامل و همفکری در فضایی مطلوب ،  محقق کنیم.

اوبااشاره به اثر گذار بودن فضای المپیک در ایجاد نشاط اجتماعی  افزود: باید حال و هوای ورزش را به جامعه تزریق کنیم واز این فرصت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش