اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073264568

مصرف روغن ماهی اکسید شده مرگبار است

کد: 1395051073264568

https://goo.gl/EEN8jk

، تهران , (اخبار رسمی): اسیدهای چرب امگا 3 هنگام اکسیداسیون به ترکیبات شیمیایی خاصی شکسته می شوند و بر خلاف روغن ماهی سالم اثرات مرگباری به همراه دارند.

مصرف روغن ماهی اکسید شده مرگبار است

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از انجمن صنفی صنایع روغنی ایران، بر اساس گزارش واحد فنی و تحقیقات انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران بنابر مقاله منتشر شده، یک سوم از نوزادان موش هایی که در طول بارداری با دوز بالای روغن ماهی اکسید شده تغذیه شده بودند در کمتر از دو روز پس از تولد جان خود را از دست دادند.

محققان موسسه Liggins در اوکلند دریافتند موش های بارداری که مکمل روغن ماهی سالم مصرف کرده بودند ، فرزندان سالمی داشتند اما به گفته این محققان اسیدهای چرب امگا 3 هنگام اکسیداسیون به ترکیبات شیمیایی خاصی شکسته می شوند و بر خلاف روغن ماهی سالم اثرات مرگباری به همراه دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از نظر شیمیایی ناپایدارند و به راحتی تحت تاثیر عواملی چون نور ، حرارت و اکسیژن شکسته می شوند.

در این تحقیق موش های مادر با روغن ماهی سالم و روغن ماهی که به شدت اکسید شده بود تغذیه شدند و گروه شاهد به جای روغن ، آب مصرف کردند. بیش از 30% از نوزادان موش هایی که با روغن اکسید شده تغذیه شده بودند در دو روز اول تولد جان خود را از دست دادند ، در حالی که موش هایی که با روغن سالم تغذیه شده بودند نوزادان سالمی داشتند. علاوه بر این موش های تغذیه شده با روغن ماهی اکسید شده مقاومت به انسولین بالایی داشتندکه این مساله در انسان منجر به بروز دیابت نوع 2 می شود.

بر اساس تحقیقی دیگر که نتایج آن در نشریه Scientific Reports  منتشر شد 36 برند مختلف از کپسول های مکمل روغن ماهی مورد آزمون قرار گرفتند .تست های بین المللی استاندارد برای ارزیابی میزان اکسیداسیون بر روی آن ها انجام گرفت .نتایج نشان داد میزان اکسیداسیون در حدود 83% از این کپسول ها بیش از مقدار توصیه شده بین المللی بود .همچنین نتایج 3 تحقیق دیگر از آمریکای شمالی ، آفریقای جنوبی و اروپا بیانگر سطح بالای اکسیداسیون در مکمل های روغن ماهی بود. با این حال محققان معتقدند این کپسول ها برای انسان خطر چندانی ندارند چون دوز آزمایش شده بر روی موش ها بسیار بالا بوده و میزان اکسیداسیون روغنی که موش ها با آن تغذیه شده بودند حدود 2 برابر بیشتر از میزان اکسیداسیون مکمل های امگا 3 آزمایش شده بود.

به گفته محققان بر اساس نتایج این تحقیق بهتر است برای دریافت امگا 3 از منابع طبیعی مانند ماهی تازه استفاده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در راستای اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد تشکیل گردیده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی