اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233764568

دبیر انجمن روغن نباتی:

واردات روغن پالم به نصف رسید

کد: 13951120233764568

https://goo.gl/XyYSCW

، تهران , (اخبار رسمی): اگر هزینه‌های بیشتری بر صنعت تحمیل نشود، قصدی برای افزایش قیمت روغن نباتی برای امسال و سال آینده نداریم و در راستای حمایت از کشاورزان و کارخانه‌های روغن‌کشی آماده کمک برای خرید دانه‌های روغنی داخلی و واردات این محصول به جای روغن خام هستیم.

واردات روغن پالم به نصف رسید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، داریوش محمودی گفت: در کشور سالانه به حدود ۱.۵ میلیون تن روغن نباتی نیاز داریم که بیش از ۹۲ درصد آن از محل واردات و مابقی از محل تولید دانه‌های روغنی داخلی تامین می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش ضریب خودکفایی روغن نباتی از طریق افزایش تولید دانه‌های روغنی است که در صورت فراهم بودن شرایط اقلیمی از آن استقبال می‌کنیم.

وی درباره احتمال افزایش روغن در پایان سال گفت: ما به دنبال متعادل کردن قیمت روغن نباتی هستیم و در صورتی که هزینه‌های مضاعف را بر دوش ما نگذارند، قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

دبیر انجمن روغن نباتی در واکنش به ارائه تخفیف‌های ۲۵ درصدی توسط برخی از برندهای روغن نباتی گفت: این تخفیف براساس سیاست توزیع و فروش شرکت‌ها و برای جلب مشتریان انجام می‌شود و معمولا این شرکت‌ها به جای انجام تبلیغات محیطی به ارائه تخفیف روی می‌آورند.

محمودی اعلام کرد: هم‌اکنون به اندازه سه ماه ذخیره روغن در کشور وجود دارد و ‌در شرایط کنونی که واردات این محصول راحت است ذخیره کردن بیش از حد و اندازه روغن به صلاح نیست زیرا امکان خراب شدن محصول وجود دارد.

وی همچنین درباره تعرفه‌های واردات روغن نیز گفت: برای واردات بعضا ۴۰ درصد تعرفه پرداخت می‌کنیم که هزینه سنگینی بر صنعت تحمیل می‌شود و در صورتی که این تعرفه‌ها کاهش پیدا نکند قیمت برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند.

مصرف ۳۰ هزار تنی روغن پالم در هر ماه

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان این که روغن پالم در مقاطعی حجم وارداتش بیشتر از ۳۰ درصد از کل واردات بود و امسال به کمتر از نصف سال ۱۳۹۲ رسیده است، افزود: ماهانه ۱۲۰ هزار تن روغن در کشور مصرف می‌شود. حدود ۹۵ درصد روغن مصرفی کشور از سه دانه سویا، آفتاب و پالم تهیه می‌شود و مابقی روغن‌ها مانند کلزا حداکثر ۵ درصد در این بازار سهم دارند.

محمودی اظهار کرد: از مصرف ۱۲۰ هزار تن روغن مصرفی ماهانه در کشور ۳۰ هزار تن به روغن پالمن اختصاص دارد که به حدود ۲۵ درصد می‌رسد.

مسئول مخفی‌کاری صنایع لبنی در ایران نیستیم

همچنین داتوک ناگاراجان، معاون وزیر کشاورزی مالزی از ایجاد دفتر پالم در ایران با هدف توسعه و رفع سوء تفاهم‌های  به وجود آمده در ایران درباره پالم خبر داد و اعلام کرد: مصرف روغن پالم مشکلی ندارد. همه در مالزی از آن استفاده می‌کنیم اما اگر صنایع لبنیاتی در ایران از این محصول استفاده می‌کنند و آن را اظهار نمی‌کنند، ربطی به ما ندارد.

وی با بیان این که روابط ایران و مالزی از گذشته مناسب بوده و این روابط روز به روز در حال گسترش است، افزود: به درخواست آقای روحانی، رئیس جمهور ایران برای توسعه همکاری‌ها در بخش کشاورزی و رفع سوء تفاهمات درباره روغن پالم به ایران آمده‌ایم.

معاون وزیر کشاورزی مالزی با بیان این که روغن پالم، روغن بدی به حساب نمی‌آید، گفت: ۸۰ درصد روغن مصرفی کشور مالزی را روغن پالم تشکیل می‌دهد و ما هر روز از این روغن استفاده می‌کنیم.

ناگاراجان تصریح کرد: روغن پالم در صنایع لبنی کشورهای مختلف استفاده می‌شود و کارخانه‌ها و تولیدکنندگان مکلف به الصاق برچسب بر روی محصولات خود هستند اما اگر این کار در کشور شما صورت نمی‌گیرد، ما مقصر نیستیم. روغن پالم یکی از مناسب‌ترین روغن‌ها برای سرخ کردن است که علاوه بر ایران به سایر کشورها از جمله کشورهای آمریکایی و اروپایی صادر می‌شود و ما توانسته‌ایم ۵ میلیون پوند به اروپا صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۴۳ هزار تن روغن پالم به ایران صادر کردیم و صادرات ما از سال ۲۰۱۳ به ایران شروع شده است.

معاون وزیر کشاورزی مالزی درباره این که چه تفاهماتی با ایران درباره صدور روغن پالم به ایران امضا شده است، گفت: امروز قراردادی میان وزرای دو کشور در این باره به امضا نرسید و بعید به نظر می‌رسد که قراردادی در این خصوص منعقد شود اما ما به دنبال رفع سوء تفاهمات موجود در ایران درباره روغن پالم هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در راستای اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد تشکیل گردیده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]