اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051676995723

دندان عفونی با ریسک بیماری قلبی ارتباط دارد

کد: 1395051676995723

http://goo.gl/Nrqqpc

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس تحقیقات جدید، عفونت درمان نشده ریشه که متداول بوده و بدون علامت است، موجب افزایش ریسک بیماری های قلبی می شود.

دندان عفونی با ریسک بیماری قلبی ارتباط دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت دکتر عبیدی ،به گفته محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند، سندروم حاد عروق کرونر 2.7 بار در بین بیماران مبتلا به عفونت ریشه دندان نسبت به افراد دیگر متداول تر است.

عفونت ریشه دندان یک نوع واکنش دفاعی بدن در مقابل عفونت میکروبی در پالپ دندان است.  پوسیدگی دندان متداول ترین علت عفونت ریشه دندان محسوب می شود.

این مطالعه شامل 508 بیمار فنلاندی با میانگین سنی 62 سال بود که در زمان مطالعه علائم قلبی را تجربه کرده بودند.

انسداد عروق کرونر از طریق آنژیوگرافی آزمایش شد و مشخص شد 36 درصد این افراد مبتلا به بیماری ثابت انسداد عروق کرونر، 33 درصد در معرض ابتلا به سندروم حاد عروق کرونر و 31 درصد هم فارغ از ابتلا به بیماری عروق کرونر بودند.

دندان های این افراد هم با استفاده از توپوگرافی پانورامیک دندان ها و فک بررسی شد و مشحص شد بالغ بر 58 درصد آنها مبتلا به یک یا چند زخم التهابی بودند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد اجرای درمان روت کانال در مواجهه با دندان های پوسیده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به میزان زیادی کاهش می دهد.

این محققان همچنین دریافتند عفونت ریشه دندان با وجود میزان بالای آنتی بادی در خون که مرتبط با باکتری های متداول عامل اینگونه عفونت هاست، ارتباط دارد. این مسئله نشان می دهد عفونت های دهانی بر سایر بخش های بدن هم تاثیر می گذارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دکتر عبیدی

شرکت دکتر عبیدی در سال 1325 فعالیت خود را به عنوان اولین واحد تولید دارو در کشور با تولید قرص‌های دارویی آغاز کرد و بعد از مدتی شروع به تولید محصولات آرایشی بهداشتی کرد. بنیانگذار این شرکت، دکتر غلامعلی عبیدی می‌باشد که در خرداد سال 1299 شمسی‌ پای به جهان گذاشت. ایشان در سال 1317 وارد دانشکده طبّ و داروسازی دانشگاه تهران شده و با اخذ درجه دکتری در رشته داروسازی فارغ‌التحصیل شدند. اولین پروانه دارویی توسط وزارت بهداری به دکتر عبیدی اعطا شد و در دوران فعالیتش خدمات ارزنده و شایانی را انجام دادند. وی در سال 1383 در اوج افتخار ملی‌ و با عنوان پدر صنعت داروسازی ایران چشم از جهان فرو بست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی