اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052585385723

تاثیر«مفنامیک اسید» بر بیماری آلزایمر

کد: 1395052585385723

http://goo.gl/UOOChi

، تهران , (اخبار رسمی): مححقان دانشگاه منچستر، می گویند که داروی«مفنامیک اسید» می‌تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

تاثیر «مفنامیک اسید» بر بیماری آلزایمر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت دکتر عبیدی جمعی از  پژوهشگران می گویند که داروی مسکن و ضددرد «مفنامیک اسید»(mefenamic acid) می‌تواند در درمان آلزایمر مفید باشد.

بر اساس گزارش nature، «مفنامیک اسید» داروی است از گروه غیراستروئیدی‌ها که برای تسکین «درد دندان» مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در حال حاضر به گفته محققان از آن می‌توان در درمان آلزایمر استفاده کرد.

به گفته «دیوید برو»(Dr. David Brough)،"نتایج مطالعات و آزمایش‌های این دارو روی موش‌ها در آزمایشگاه نشان‌دهنده این موضوع است که این دارو روند آلزایمر و کاهش حافظه را متوقف و به حالت عکس درآورد".

نتایج آزمایشات اخیر نشان داده که «مفنامیک اسید» می‌تواند که التهاب مهمی به نام NLRP3 را که به سلول‌های مغز آسیب می‌رساند برطرف کند.

موش‌هایی که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفته بودند دچار مشکلات حافظه بودند و مدت یک ماه در زیر پوست آنها پمپ‌های کوچکی تعبیه شده بود که روزانه مقدار مشخصی از مفنامیک‌ اسید را به بدن حیوان وارد می‌کردند.

نتایج این آزمایش در پایان ماه نشان داد که موش‌هایی که تحت تاثیر دارو بودند حافظه خود را بازیافته‌اند اما موش‌های دیگر که برای آنها از دارونما استفاده شده بود تغییری نکرده بودند.

تکرار این آزمایش روی نمونه انسانی و موفقیت آن می‌تواند قدمی بلند در راستای درمان بیماری آلزایمر محسوب شود.

در حدود 5.2 میلیون آمریکایی 65 سال  و بالاتر با بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند و تا سال 2050، انتظار می‌رود که حدود 13.8 میلیون نفر در ایالات متحده با این بیماریروبرو باشند مگر اینکه روش درمانی موثر برای این بیماری شناسایی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دکتر عبیدی

شرکت دکتر عبیدی در سال 1325 فعالیت خود را به عنوان اولین واحد تولید دارو در کشور با تولید قرص‌های دارویی آغاز کرد و بعد از مدتی شروع به تولید محصولات آرایشی بهداشتی کرد. بنیانگذار این شرکت، دکتر غلامعلی عبیدی می‌باشد که در خرداد سال 1299 شمسی‌ پای به جهان گذاشت. ایشان در سال 1317 وارد دانشکده طبّ و داروسازی دانشگاه تهران شده و با اخذ درجه دکتری در رشته داروسازی فارغ‌التحصیل شدند. اولین پروانه دارویی توسط وزارت بهداری به دکتر عبیدی اعطا شد و در دوران فعالیتش خدمات ارزنده و شایانی را انجام دادند. وی در سال 1383 در اوج افتخار ملی‌ و با عنوان پدر صنعت داروسازی ایران چشم از جهان فرو بست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی