اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677225696

المپیک 2016 با حضور پیام آوران سلامت کلید خورد

اهدا کنندگان مستمر خون در کسوت قهرمانان ملی

کد: 1395051677225696

http://goo.gl/ReI8Lg

، تهران , (اخبار رسمی): در بین کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو، دو اهدا کننده مستمر خون حضور دارند که پرچمداران سلامت اخلاق و به امید خدا پیروزی برای ملت ایران خواهند بود.

اهدا کنندگان مستمر خون در کسوت قهرمانان ملی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان انتقال خون، در میان چهره های المپیکی در آوردگاه ریودو ژانیرو و برزیل که از امروز شنبه به طور رسمی شروع شده است، یک ورزشکار و یک مربی با سابقه اهدای مستمر خون حضور دارند.

احسان روزبهانی ورزشکار محبوب تیم ملی بوکس و محمد رضا رودکی مدیر تیمهای ملی جودو به عنوان سفیران ورزشی فرهنگ اهدای خون این روزها افتخارات المپیکی مهمی را انتظار می کشند.

دعای ده ها هزار بیمار نیازمند به خون و تمام مردم ایران نیز بدرقه راه جوانان و ورزشکارانی است که در میدانهای ورزشی پرچم ایران را هرچه باشکوه تر به اهتزاز در می آورند خصوصا آنان که در این میدانها طلایه داران سلامت و خود مراقبتی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه