اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778575500

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

رکود کمرشکن است

کد: 1395051778575500

http://goo.gl/rAkWo8

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی نبود نقدینگی و بالا بودن فیمت پول در کشور است

رکود کمرشکن است/ تولید ازصرفه اقتصادی افتاد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مهدی معصومی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به مشکلات روز صنایع و بی توجهی به تولید اظهار کرد: رکود سختی که واحدهای تولیدی در گیر آن هستند، کمر تولید را شکسته و هر روز شاهدیم که واحدهای بیستری اعلام ورشکستکی و تعطیلی می کنند و باوجود اینکه دولت برنامه هایی برای سامان دادن به این وضعیت داشته و تلاش هایی کرده است اما همچنان مشکلات پا برجاست.

وی با اشاره به اینکه با شرایط کنونی تولید آینده روشنی ندارد، ادامه داد: وقتی کارخانه ها و واحدهای تولید با ظرفیت بسیار پایین مشغول به کار باشند، مشتری برای محصولات وجود نداشته باشد، رکود گریبان تولید را گرفته باشد در نتیجه هزینه تولید در کشور بالا خواهد رفت و دراین وضعیت امکان رقابت با کالاهای وارداتی و کالاهای قاچاق وجود ندارد؛ اتفاقی که الان در کشور ما افتاده این است که تولید پر هزینه ترین کار ممکن محسوب می شود و تولید کننده تحت فشار است.

معصومی با بیان اینکه باوجود رکود واحدهای تولیدی باید جوابگوی هزینه های بیمه، مالیات و... هم باشند، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی نبود نقدینگی و بالا بودن قیمت پول در کشور است به گونه ای که واحدهای تولیدی برای گذران روزمره خود و سرمایه گذاری ها دچار مشکلات شدید شده اند از سوی دیگر در بازار داخلی هم به دلیل دادن پروانه های بسیار زیاد و بیش از حد ظرفیت رقابت عملا غیرممکن شده و قیمت ها در بازار شکسته شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بازار تولید مرغ گوشتی تصریح کرد: درحال حاضر شاهد ورشکستگی گسترده در واحدهای مرغ داران گوشتی هستیم؛ اجبار به فروش زیر قیمت محصولات و عدم توانایی آن ها برای رقابت شرایطی را به وجود آورده که اگر واحدی تعطیل هم نشده حتما با بدهی بسیار سنگینی رو به رو است به صورتی که میزان بدهی حتی از قیمت خود واحد صنعتی بیشتر شده است.

معصومی در پایان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی درحال حاضر نقدینگی و مشتری ندارند، خاطرنشان کرد: آن چه شاهد هستیم این است که مجموعا تولید به سمت بدتر شدن در حال حرکت است و افراد به جای سرمایه گذاری در تولید به فکر سرمایه گذاری در بانک ها و سپرده گذاری ها هستند زیرا سود بی دردسر می گیرند به جای اینکه در تولید که پر ریسک سرمایه گذاری کنند، هم اکنون تولید سختترین کاری است که در کشورما می توان انجام داد و شاهد هیچگونه حمایت نیستیم و حتی سنگ اندازی های بسیاری هم می بینیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ