اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778605500

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران:

کاهش ریسک تولید رانت اقتصادی راازبین می برد

کد: 1395051778605500

http://goo.gl/UU4yE0

، تهران , (اخبار رسمی): کاهش ریسک فعالان اقتصادی با هدایت عملیات ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی به کانال های بانکی باعث کاهش رانت و فرصت های سوءاستفاده از بازار ارز می شود.

کاهش ریسک تولید رانت اقتصادی راازبین می برد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، لطف الله سعیدی، نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران درخصوص تحرک بخشی به بنگاه های اقتصادی اظهار کرد: در تحلیل کاهش نرخ سود سپرده های بانکی باید معیارها و شاخص های عمومی اقتصاد را در نظر گرفت که انتظار عمومی این است ، سود بانکی باز هم کاهش پیدا کند و این انتظار به جاست ؛  کاهش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی مبنای علمی و منطقی دارد و باید از سوی بانک مرکزی دنبال شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که کاهش نرخ سود سپرده های بانکی در ادامه بر نرخ تسهیلات اثر بگذارد و شاهد اثرات مثبت این اقدام بانک مرکزی بر بنگاه های اقتصادی باشیم زیرا تحرک عرصه صنعت و تولید می تواند منجر به رونق اقتصادی شود در شرایطی که فرآیند کاهش نرخ سود بانکی را به درستی مدیریت کنند. سود تسهیلات و سپرده بانکی 3 درصد فاصله دارد و کاهش نرخ سود سپرده بانکی در ادامه منجر به کاهش 2 تا 3درصدی نرخ سود تسهیلات می شود.

سعیدی درباره دستورالعمل اخیر بانک مرکزی نسبت به کاهش ریسک فعالان اقتصادی با هدایت عملیات ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی به کانال های بانکی تصریح کرد: بطور طبیعی این اقدام بانک مرکزی به کاهش رانت و فرصت های سوءاستفاده از بازار ارز منجر می شود. کمترین نتیجه این اقدام بانک مرکزی ایجاد فرصتی امن و آرام برای صادرکنندگان است تا از معامله ارز حاصل از صادرات در سیستم بانکی ایران اطمینان حاصل کنند. اقداماتی از این دست می تواند بر بازار سرمایه و بورس آثار مثبت داشته باشد و باید منتظر آن بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ