اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879295499

31 مرداد، زمان انتخابات ریاست اتاق ایران

کد: 1395051879295499

http://goo.gl/GNin2Z

، تهران , (اخبار رسمی): اتفاقی که برای رئیس اتاق ایران افتاد همه را به این فکر فرو می برد که چه روشی در اداره اتاق وجود دارد که این همه فشار را به مدیران ارشد وارد می‌کند و به نظر می‌رسد باید در روش اداره اتاق تجدید نظر شود.

31 مرداد، زمان انتخابات ریاست اتاق ایران

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران،تازه ترین نشست شورای روسای اتاق­های سراسر کشور با حضور هیئت رئیسه اتاق ایران، هفدهم مرداد ماه در اتاق ایران برگزار شد.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، گفت: در  غیاب رئیس عزیز و دوست بزرگوار، آقای جلال پور احساس می کنم اداره جلسه برای بنده سخت است و از اینکه امور اتاق و مسئولیت‌های فراوان ایشان موجب بروز و تشدید بیماری قلبی ایشان شده، بسیار متاسف هستم و بنده به سهم خودم احساس تقصیر می‌کنم از اینکه همه بار مسئولیت  را در مدت 14 ماه به تنهایی  به دوش کشیدند.

سلطانی افزود: افرادی که در دوره گذشته در اتاق حضور داشتند می‌دانند که جلال‌پور با خونگرمی و جدیت بسیار امور اتاق را دنبال می‌کردند و از فعال‌ترین روسای اتاق بودند و در حال حاضر برای ایشان آرزوی سلامتی عاجل داریم و امیدواریم به زودی زود در قالب رئیس افتخاری یا فردی متخصص، توانمند یا صاحب نظر به جمع خانواده بخش خصوصی برگردند.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: «اتفاقی که برای رئیس اتاق ایران افتاد همه را به این فکر فرو می برد که چه روشی در اداره اتاق و کشور وجود دارد که این همه فشار به مدیران ارشد وارد می‌کند و به نظر می‌رسد باید در روش اداره اتاق تجدید نظر شود.»

سلطانی خاطر نشان کرد:«مسئولیت هایی که بر دوش رئیس اتاق گذاشته شده بسیار زیاد است. عضویت و حضور در جلسات زیاد و همچنین در شرایط اقتصادی کشور با رکود اقتصادی و شرایط پس از برجام توقعات از بخش خصوصی بسیار افزایش یافته است. بنابراین باید حجم کار و شیوه مدیریت را به گونه‌ای بررسی و تجدید نظر کنیم تا فشار موجب بروز عوارض نشده و موجب کارآمدی بیشتر و تقسیم کارها و کم تر شدن فشار و بار روحی وروانی روسا شود.»

نایب رئیس اتاق ایران همچنین در مورد شرایط اتاق ایران گفت: بر اساس نظرات همه روسای اتاق‌ها، باید با همان حرکت متین و پخته‌ای که این دوره را آغاز کردیم امور اتاق را ادامه دهیم تا اینکه ناآگاهان از اتاق و وضعیت آن ، این موضوع را به یک چالش تبدیل نکنند.

سلطانی افزود: «اعضای هیئت رئیسه همه متحد هستند و می‌خواهند نشان دهند که بخش خصوصی خرد لازم را پیدا کرده و با خرد جمعی به نقطه‌ای مطلوب می‌رسد و آن را اجرا می کند.»

نایب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه تا زمان تعیین رئیس جدید اتاق اخذ مشورت از روسای اتاق‌ها و پیشکسوتان و زعمای اتاق‌ مطلوب و ضروری است، گفت: در جلسه مرداد ماه هیئت نمایندگان، تاریخ انتخابات برای تعیین رئیس جدید را تعیین می‌کنیم و امیدواریم در شهریور انتخابات انجام شود.

سلطانی افزود: اما تا آن زمان خواست و نظر همه اعضای هیئت رئیسه این است که هیچ نمودی از تعلل و درنگ از کارهای اتاق ایران و اتاق های شهرستان بوجود نیاید و جدی‌تر از گذشته پیش برویم و آنچه که هیئت نمایندگان و فعالان اقتصادی از اتاق ایران انتظار دارند ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اهمیت انجام انتخابات در فضای تدبیر و تعقل گفت: «ما این موضوع را به جنجالی انتخاباتی تبدیل نخواهیم کرد و با توجه به شایسته سالاری و بلوغ این کار را انجام می‌دهیم.»

خیلی زود در مورد رئیس جدید تصمیم بگیریم

علا میر محمد صادقی، مشاور  عالی هیئت رئیسه در امور پیشکسوتان، با اظهار تاسف از وضعیتی که برای  محسن جلال پور اتفاق افتاده و موجب شده که ایشان نتوانند به ریاست خود ادامه دهند، گفت: «ایشان بسیار پرتلاش بود و آروز دارم که سلامتی خود را بازیافته، به جمع فعالان اقتصادی بازگردند و بتوانیم از دیدگاه‌های ایشان استفاده کنیم.»

میر محمد صادقی افزود:  «در این شرایط روسای اتاق‌ها و هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه باید بلوغ خودشان را نشان داده و آبروی اتاق را حفظ کنند و حتماً از مبارزات انتخاباتی به دور باشند و خیلی زود در مورد رئیس جدید تصمیم بگیرند.»

تجدید نظر در روش اداره اتاق‌ها

محمدرضا انصاری، نایب رئیس اتاق ایران،  گفت: «دیدن و آشنایی با جلال پور بنده را  حتی به آینده کشور امیدوار کرد، چرا که جلال‌پور فرد بسیار توانمندی از ترکیب شخصیت انسانی با فروتنی و روحیه خدمت بود.  و این ویژگی ها از وی انسان والایی ساخته است.»

انصاری افزود: «هرگز ندیدم که جلال‌پور منفعت خود را بر منفعت  جمع، اعضای اتاق و کشور ترجیح دهد و هرگز ندیدم جلال پور به فکر خودش باشد و خودش را پرچمدار توسعه اتاق ایران و مجموعه فعالان اقتصادی می دانست و این همان چیزی است که همه ما به عنوان عصاره حرکت و توسعه به آن احتیاج داریم.»

نایب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: «روسای اتاق‌ها مسئولیت همه امور داخلی و خارجی اتاق‌ها را برعهده دارند که فشار زیادی بر همه روسا وارد می‌کند و برای این موضوع باید در همه اتاق‌ها تجدید نظر شود تا از فشار‌های زیادی که بر روسا وارد می‌شود، بکاهیم.»

در این دو هفته سعی کردیم هیچ تغییری در امور اتاق اتفاق نیفتد

کیوان کاشفی، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، گفت: «دو هفته گذشته برای همه اعضای هیئت رئیسه سخت بود  چرا که هم رئیس اتاق ایران حضور نداشت و از طرفی هیئت رئیسه نگران وضعیت جسمی ایشان بود و همچنین باید امور اتاق را به خوبی و مانند گذشته پیش می‌بردیم.»

کاشفی افزود: چیزی که خانواده و دوستانشان از ما خواستند این بوده که مسیر سلامتی ایشان از مسیر طبیعی‌اش طی شده و از حجم کارهای ایشان کاسته شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران افزود: «امیدواریم ایشان بتوانند تا یکی دو ماه آینده ایشان به اتاق بازگردند و از حضورشان استفاده کنیم.»

منشی هیئت رئیسه اتاق ایران خاطر نشان کرد: همه فعالان اقتصادی باید بدانند در این مدت نه هیچ برنامه ای از اتاق کم و نه زیاد شده و سعی کردیم هیچ تغییری رخ ندهد و کار به گونه‌ای پیش رود که با نبود یک نفر مشکلی در اداره اتاق پیش نیاید.

لایحه مناطق آزاد

پس از ارایه مطالب فوق، موضوع لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری در دستور کار رؤسای اتاق ها قرار گرفت و از تعداد اشخاصی که به تبادل نظر پرداختند، 6 نفر مخالف، 3 نفر موافق و دو نظر با نظر مشروط صحبت کردند.

پس از تبادل نظر و مرور نظرات واصله، در نهایت مقرر شدبا توجه به اینکه لایحه فوق در دستور کمیسیون مجلس قرار گرفته است، اتاق نظر کارشناسی خود را به همراه کار پژوهشی که در حال اقدام است، به مجلس منعکس کند.
همچنین مقرر شد اتاق ها نظرات موافق یا مخالف خود را به صورت کتبی اعلام کنند، در غیراین صورت با معرفی کارشناس، امکان انعکاس نظرات فراهم شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ