اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980475428

رییس کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت وزارت جوانان:

برنامه جامع تقویت و توسعه سمن‌ها نهایی شد

کد: 1395051980475428

http://goo.gl/3efHVC

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه جامع شناسایی، تقویت و توسعه سمن‌ها را نهایی شده و به تقسیم کار ملی رسیده‌است.

برنامه جامع تقویت و توسعه سمن‌ها نهایی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ،غلامرضا ظریفیان رییس کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت وزارت جوانان در سومین گردهمایی امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان کبا اعلام این خبر گفت: برنامه "رهبران جوان" را نیز در کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت تدوین کرده‌ایم و آماده ارائه به شورای عالی جوانان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: هنوز جامعه ایران نتوانسته به موقعیت مطلوب خود برسد. در سال‌های اخیر گرایش افراطی به فردگرایی موجب افزایش طلاق و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی شده است. میزان رشد طلاق در تهران به گونه‌ای است که از هر 3 ازدواج، یک ازدواج به طلاق می‌انجامد.

اواضافه کرد: پنج ماه قبل وزارت کشور گزارشی در زمینه آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری ارائه داد که بسیار تلخ بود. براساس این گزارش 22 آسیب اساسی در کشور وجود دارد که جوانان بیشتر درگیر آن هستند که از جمله آنها می‌توان به رشد طلاق، حاشیه‌نشینی و مصرف الکل اشاره کرد.

ظریفیان در ادامه گفت: براساس گفته برخی از مسوولان نمی‌توان جلوی رشد آسیب‌های اجتماعی گرفت از سوی دیگر وضع دانشگاه نیز خوب نیست، چراکه جوان رهاست و به او توجه نمی‌کنیم و به جای دغدغه، در او دغدغه ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به موانع مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان اظهارکرد: سابقه فرهنگی – تمدنی ایران و سیطره دولت در امور، از جمله این موانع است. دولت گمان می‌کند اگر کارها را به مردم واگذار کند، حوزه اختیاراتش کاهش می‌یابد. این در حالی است که نسبت مستقیمی میان توسعه کشورها و مشارکت نهادمند وجود دارد. از سوی دیگر گمان می‌شود مشارکت نهادمند سبب به وجود آمدن موانع امنیتی برای جامعه می‌شود، اما نسبت مستقیمی میان مشروعیت حاکمیت و مشارکت عمومی وجود دارد.  ما نمونه این موارد را در انتخابات و پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم.

رییس کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت وزارت جوانان ساختار ضعیف را یکی دیگر از موارد مشارکت نهادمندجوانان ذکر و اظهار کرد: تعداد زیادی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند؛ اما ساختاری مناسب برای آنان نداریم و با ضعف نیروهای متخصص در حوزه جوانان مواجه هستیم. از سوی دیگر تحولات جوانان در زمینه‌های روحی و روانی جدی بوده و لازم است آنها را رصد کنیم اما در حال حاضر شکافی میان تدبیر و تغییر شرایط وجود دارد.

ظریفیان در پایان گفت: قوانین ضعیف و دستورالعمل‌های نامتعارف از دیگر موانع مشارکت نهادمند اجتماعی است. لازم است از تجارب جهانی بهره ببریم. یکی دیگر از آسیب‌هایی که در کشور جدی شده، ازدواج سفید است که باید راهکارهای لازم را در این زمینه اندیشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]