اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980515715

پیشنهادی بی نظیر برای لمس تاریخ

سفر به زواره ،تجسم زندگی درروزگاران دور

کد: 1395051980515715

http://goo.gl/b63b0V

، تهران , (اخبار رسمی): زواره را قرن چهارم قمری، مدینه السادات ناامیده اند و قلعه سنگ‌بستش، بعد از قلعه الموت از بزرگ‌ترین و مستحکم‌ترین قلعه‌های ایران است.

سفر به زواره ،تجسم زندگی درروزگاران دور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت گردشگری مارکوپولو ،زواره از آبادیهای کهن ایران است و نام آن از نام برادر رستم گرفته شده‌است. در آن بناهای تاریخی زیادی همچون منار در مسجد امام حسن مجتبی، قلعهٔ مغول و مسجد جامع چهار ایوانی (قدیمی‌ترین مسجد چهار ایوانی کشور) وجود دارد. اغلب ساکنین این شهر سید طباطبایی هستند.

زواره ساختاری گلی دارد و دارای معماری ایرانی اصیل بوده که امروزه در حال خراب شدن است. در مرکز شهر زواره دورنمای گنبد کاشیکاری شده بارگاه امامزاده یحیی (ع) فرزند امام موسی بن جعفر (ع) نظرها را به خود جلب می‌کند(که البته امروزه به دلیل تنگ نظری برخی افراد ویران گردیده است). در جوار مرقد مطهر این امامزاده جلوه‌های هنر معماری چون: بازار، حسینه‌های سرپوشیده و سرباز بزرگ، مدرسه علمیه، آب انبار، مسجد کُرسی، حمام و با اندک قدمی فراتر از آن بازارچه، مسجد جامع، حسینیه‌های سرباز و سرپوشیده کوچک، بنای تاریخی هشت بهشت و بقعه پیر عارف سید بهاءالدین حیدر، خانه‌های چهار صفه‌ای، مسجد نیکویه، یخچال، برج و باروهای به یادگار مانده از دوران گذشته به چشم می‌خورد.
وجود نخستین مسجد چهار ایوانی ایران در زواره که بنا به کتیبه‌هایش در دوره سلجوقیان ساخته شده، نشان می‌دهد در قرون بعد از ظهور اسلام، منطقه‌ای پراهمیت بوده که سیدحسن مدرس، روحانی مبارز از این شهر برخاسته است.
یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی در بخش زواره، چشم‌انداز کویر است و یکی دیگر از دیدنی‌های آن، شترداری به روش سنتی است که حال و هوای روزگاران گذشته و از یاد رفته را در ذهن مجسم می‌کند. به اضافه این‌که درکویر زواره معادن نمک، طلا، سرب و نفت نیز وجود دارد. زواره از قرن چهارم قمری با عنوان مدینه السادات نامیده شده و مورخان متعدد در تالیفات خود به نام زواره و شخصیت‌های نامی برخاسته از آن یاد کرده‌اند.
همچنین قلعه سنگ‌بست زواره، بعد از قلعه الموت از بزرگ‌ترین و مستحکم‌ترین قلعه‌های ایران به شمار می‌رود که در قرن پنجم توسط ابوعلی دهدار (از مقربان حسن صباح) ساخته شده و از نوع چهار صفه‌ای دوطبقه است( که متاسفانه امروزه با توجه مسئولیتن شهری رو به ویرانی کامل است).

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گردشگری مارکوپولو

شرکت سفرهای مارکوپولو به عنوان اولین عمده فروش تور در ایران با اتکاء به تجارب فراوان و اشراف همه جانبه ای که به برنامه ریزی تور و معرفی جاذبه های توریستی ایران و بیش از چهل کشور در سراسر جهان را دارد، اقدام به تدارک تورهای متعدد و متنوع با توجه به نیاز جامعه می کند. هدف مارکوپولو مطالعه، برنامه ریزی، اجرا و هدایت جذاب ترین تورهای فرهنگی، علمی، تفریحی، ورزشی و نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور است. شرکت مارکوپولو در هر سال با اجرای دهها تور ورودی و بیش از یکصد تور خروجی در گستره پنج قاره طیف وسیعی از تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان را تدارک می بیند. شرکت مارکوپولو رضایتمندی مشتری و توجه به استانداردهای بالای حرفه ای را از اصول اولیه فعالیتهای خود می داند توجه به جزئیات هر سفر، کنترل کیفیت خدمات در حمل و نقل های هوایی، زمینی و دریایی و مراکز اقامتی و توجه به فاکتورهای گوناگون تأثیر گذار در انواع سفرنامه ها باتوجه به شرایط خاص هر تور و مطالعه گزارشات سفرهای قبلی از مهمترین قسمت برنامه ریزی می باشد. برنامه سفر با دقت و بر اساس تجربه و عواملی نظیر ساعت باز شدن مکانهای مورد بازدید، فواصل اماکن با یکدیگر و ساعات تردد بین آن و امکان پذیرایی برنامه ریزی شده اند. بنابراین تورها بیش از آنچه در بروشور و سایت اینترنتی گفته شده ارائه می شوند. گاهی تغییر ساعت پرواز و یا عوامل پیش بینی نشده دیگری موجب تغییراتی در برنامه از پیش تنظیم شده می گردند که در چنین مواقعی مدیران تور مارکوپولو بهترین جایگزین موجود را انتخاب و ارائه می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی